Osittainen hoitovapaa/kokemuksia?!

Olen aloittanut juuri työt hoitovapaan jälkeen ja nyt olen ruvennut kuumeisesti miettimään osittaista hoitovapaata, kun vasta äsken tajusin että sellaiseenkin voisi olla mahdollisuus! Haluaisinkin kuulla teidän kokemuksia, jotka olette nyt tai olette olleet kys. vapaalla. Minua askarruttaa se, että millä perusteella osittaisen h-vapaan voi ylipäätään saada ja onkohan kuinka helppoa tai vaikeaa, vai onko vain työnantajasta kiinni? Ja siis voiko lapsi olla siis ihan normaalisti päivähoidossa tarhassa, vaikka tekisin töitä sen 4 pv per vko tai 6 h per päivä? Eli mieheni olisi ihan normaalisti töissä, ettei tarvitse mitenkään meidän vuorotella tuon vapaan/lyhennetyn työajan suhteen, vai?? Voiko tätä osittaista h-vapaata anoa keskenkaiken, vaikka olen siis jo täyspäiväisesti töissä? Tosin vain siis vasta yhden päivän ollut :) . Mitenkähän liukuva työaika(ni) vaikuttaa osittaiseen h-vapaan saamiseen...? Kyllähän sitä tietysti voisi tehdä "kellokortin" kanssa lyhyempää päivää välillä, mutta sitten tuntini menisivät kyllä liikaa miinukselle ja sehän ei ole oikein hyvä juttu, voisi tulla palautetta... Mutta tässäpä näitä kysymyksiä alkuhätään, kiva jos viitsitte tosiaan vastailla, joilla kokemusta/tietoa! :)
 

Yhteistyössä