Hakutulokset

  1. Oliivipuu

    Miten auttaa naapuri YH-äitiä??

    Tapasin ohimennen naapurini, josta näki kilometrin päähän stressi, väsymys ja turhautuminen. Hyvä ettei puhjennut itkuun selittäessään toivotonta tilannetta. :( Hänellä on 2 pientä lasta, jotka valvottavat iltaisin jopa lähemmäs klo 23. Aamulla on kuitenkin herätys jo klo 6. Hänelle ei jää...
  2. Oliivipuu

    Merisairaaksi junassa?!

    Heiluttaa vieläkin...Tultiin yöjunalla pohjoisesta tänään ja jo menomatkallakin mua keinutti reissun jälkeen. :whistle: Tuleeko kellekään muulle samoja oireita? Silti parempi vaihtoehto mennä junalla tuo pitkä matka kuin kuunnella lasten huutoa 2-3 pv autossa ja ajaa rättipoikkiväsyneenä satoja...
  3. Oliivipuu

    SUOSITELKAA hyvää silmälääkäriä pääkaupunkiseudulta!

    :wave: KIITOS!! Olisi pakko päästä tarkastukseen pikapuoliin. =)
  4. Oliivipuu

    Haluaisin saada taas otteen elämään :(

    Kaipaisin jotain kelvollista neuvoa. :'( Luulen että olen jonkin sortin masennuksessa tai jotain. Kun tätä vaan kestää ja kestää. En oikein osaa nauttia arjesta, olen lähes koko ajan kuin perseeseen ammuttu karhu. En jaksa lapsia ja heistä on tosi vaikea osata nauttia. :ashamed: :'(...
  5. Oliivipuu

    Miten toimitte hätätilanteessa jos oma lapsesi kyseessä?

    Nimittäin menettekö täysin lukkoon? Itselleni tapahtui hiljattain niin, että syötin väärää ruokaa pahasti allergiselle lapselleni. Hänen kasvonsa turposi ja koko lapsi meni tukkoiseksi ja väsyneeksi. Osasin kyllä antaa tarvittavat lääkkeet, mutta soitto 112:teen ei luonnistunut heti. Tyhmänä...
  6. Oliivipuu

    Nyt se on sitten ohi :-/

    Siis ihanakamala kotiäitiys! :'( Tytöt ovat nyt päiväkodissa harjoittelemassa hoidossa oloa, mulla taas on aivan tyhjä olo. Maanantaita alkaa työt. Arvatkaa vain itkikö tämä äiti hysteerisesti (meinasi alkaa jo lapsia hoitoon jättäessäni :ashamed: ), onhan tämä käännekohta elämässä... :'( :'(...
  7. Oliivipuu

    Liikuntahulluus -pino

    :attn: Olen tässä huomannut että olen paljon parempi äiti ja vaimo kun teen joka päivä jotain liikunnallista. Kaikista parasta on että se tapahtuu heti aamusta. Yleensä käyn lenkillä ennen aamupalaa. Sitten salilla kerta viikko. Ja kohta kun palaan työelämään, ajattelin ruveta taas pyöräilemään...
  8. Oliivipuu

    Zyrtecin käyttäjät, lapsista

    Mietin tässä mistä oudot iho-oireet ovat tulleet. :whistle: Näppyjä poskissa, käsivarsissa, jaloissa eteenkin jalkapöydissä. Esikko on käyttänyt Zyrteciä muistaakseni 2-3 vkoa ja nuo oireet ovat lisääntyneet. Ekana ajattelin että olisivat aurinkoihottumaa, mutta en tiedä millaista se on, ei ole...
  9. Oliivipuu

    Heinäallergian oireita?

    Te joilla heinäallergikkolapsia! Millaisia oireita heillä on? Kuinka äkkiä allergialääkkeen aloituksesta oireet pitäisi alkaa poistua/vähentyä? :wave:
  10. Oliivipuu

    Meni sitten HERMOT esikon kanssa! - raivarit pari kertaa vuodessa tekee terää ;)

    :kieh: aaaarrrrsss aamulla meni kärsivällisyys joka nyt on tainut venyäkin liian tiukaksi (oli siis odotettavissa). Esikko 3v. on jo varmaan vuoden päivät enemmän ja vähemmän vängännyt syömisen kanssa ja sen lisäksi on ne normaalit uhmat päälle (vai liekö temperamenttia, ota siitä aina...
  11. Oliivipuu

    Ihanat ystävät :) - ihmeitä tapahtuu

    Joskus kun tuntuu ettei kenelläkään ole nykyään aikaa auttaa toisia. Siis ihan ymmärrettävistä syistä, eteenkin perheellisten osalta. Sitten eilen tapahtui 2 ihmettä. Lapseni hoitokaverin äiti otti kuopuksen hoitoonsa kun kävin hieronnassa. :) Tilanne oli niin outo, että hyvä kun osasin jättää...
  12. Oliivipuu

    50 euroa viemäristä alas :(

    Olin tuossa selän käsittelyssä ja se maksoi 50 euroa. Naksautti kerran ja voi autuus mikä olo! Nyt se sitten naksahti takas "vinksalleen" ja alkoi särky (niiden muiden selkäsärkyjen lisäksi...). :'( voi prkle sanoihan se että varo nosteluissa yms. mutta mites oot nostelematta kohta 1,5v...
  13. Oliivipuu

    Hammasgalluppi

    Lapsen ikä ja hampaiden lukumäärä. 1v1kk ja vasta 4 hammasta! :whistle: Esikoisella oli tässä iässä ainakin puolet enemmän hampaita.
  14. Oliivipuu

    Kalamureke/-pihvit

    Olisiko jollain herkullista maidotonta ja munatonta kalamureke tai -pihviohjetta (siis jauhettuna)? Aattelin huomenna väsätä, kun on "vanhoja" kalafileitä (ahventa ja siikaa) pakkasessa, ovat siis saattaneet ottaa makuja itseensä. Otan vastaan myös kastikeohjeita. :wave: <br><br>
  15. Oliivipuu

    vesirokosta

    Pakko laittaa tämä tännekin koska toisaalla hukkui muiden viestien joukkoon.:whistle: Onko jonkun pienellä lapsella ollut hyvin pienioireinen vesirokko? Ja jos niin mitä oireita? Ihmettelen vain että hoitopaikassa oleva lapseni ei tietääkseni ole saanut rokkoa (oli vain vkl:na yskää) mutta nyt...
  16. Oliivipuu

    Pakko laittaa tää leipäherkku tännekin ;)

    Eilen kun tein tätä ja enää ei oo jäljellä kuin puolikas patonki niistä neljästä! :o :whistle: ;) Eli Valkosipuli-rucola-oliiviöljy -patonkia 4kpl: 100g rucolaa (itse laitoin vähemmän) 6dl vettä 1 dl kauraleseitä/-hiutaleita (ei pakko laittaa) jotain yli 10dl erikoisvehnäjauhoja 2-3...
  17. Oliivipuu

    Pompotteleeko muiden 1v. öisin?

    Meillä kuopus keksi kivan tavan peuhata keskellä yötä. :headwall: On nyt viikon päivät melkein joka yö kukkunut 2-3h puolen yön jälkeen. :kieh: Ei näytä olevan hätä, ellei siis joudu olemaan yksin sängyssä. Kun pääsee meidän viereen niin johan alkaa riemu. :whistle: Aluksi luultiin että...
  18. Oliivipuu

    Paino -15 käyrällä

    On kuulemma raja vauvan/lapsen kasvutarkkailulle. Te joiden ALLERGISET lapset ovat tällä käyrällä, niin kuinka paljon sapuskaa annatte ja mitä? Eteenkin jos maitoallergikko. Paljon lisäätte öljyä ruokaan? Itse aloin laittaa rasvalisää 10kk kieppeillä kun paino ei ollut noussu 2kk kuin jotain...
  19. Oliivipuu

    Tuhkarokko

    Onko kenenkään lapsi saanut sen vaikka onkin rokotettu? Entä aikuiset?
  20. Oliivipuu

    Selkävaivat ja 3.raskaus?

    Laitan tämän tännekin, jos saisin enemmän vastauksia... Onko täällä sattumoisin ketään, jolla olisi jatkuvasti selkävaivoja, mutta on silti saanut useamman lapsen? Mulla on nimittäin jatkuvasti enemmän ja vähemmän paikat kipeenä vaikka yritänkin mahdollisuuksien mukaan harrastaa...

Yhteistyössä