Hakutulokset

1. Lilya

Mielipiteitä nimistä Leevi ja Veeti?

Molemmat somia, mutta oma ääneni kallistuu Veetin puolelle :)
  2. Lilya

Mikä paras pesu- ja huuhteluaine? Suosittele lemppariasi

Mikä on sinun lemppari pesu- ja huuhtisaineesi? Itse käytän yleensä Omoa nestemäsienä ja Sertoa jauhemaisena, huuhteluaineita vaihtelen kun en ole vielä löytänyt lempparituoksua. Tykkään että vaatteet saavat tuoksua hyvältä pesun jälkeen eli sellainen huuhteluaine hakusessa :) Joskus käytän...
  3. Lilya

Mitä tarjottavaa 3-vuotis kaverisynttäreille?

Meillä on uponnut jäätelö (kakku jäänyt yleensä aika vähälle syömiselle) pehmeitä karkkeja, keksejä, lihapulla-juusto-viinirypäle-coctailtikut, suolatikut ja mitähän muuta vielä.. No jotain naksuja/sipsejä ainakin.
  4. Lilya

Onko koulun uimakoulu pakollinen?

Minä myös sinuna keskustelisin opettajan kanssa. Etkös sinäkin kuitenkin toivo että tyttö oppii pian uimaan? Kynnys vaan kasvaa vuosi vuodelta ja mitä vanhempana alkaa opettelemaan, sen kurjempi. Varmasti lapsesta itsestäänkin on noloa olla ainoa joka ei osaa uida.
  5. Lilya

Unikoulua?

Mä lueskelin tassuhoidosta juttua ja siinä sanottiin, että lapsi rauhoitetaan sylissä kunnes itku loppuu ja lasketaan vasta sitten sänkyyn tassukontakti säilyttäen. Jos lapsi jatkaa itkemistä, otetaan syliin rauhoittumaan. Eli ei huudateta tahallaan vaan pyritään rauhoittamaan.
  6. Lilya

Unikoulua?

Mun mielestä on kuitenkin eri asia vastaako siihen itkuun vai ei. Eli itkeekö lapsi sylissä vai yksin sängyssään. Mä en ole missään vaiheessa pitänyt siitä ajatuksesta että lapsi jätetään yksin sänkyynsä huutamaan ilman että itkuun reagoidaan, mutta en tiedä vaikeuttako se nukahtamista...
  7. Lilya

Pienten koululaisten pukeutuminen ihmetyttää

Mä ymmärrän ap hyvin mitä tarkoitat, itsekin olen samaan asiaa törmännyt. Kyllä nykyajan lastenmuoti on enemmän kopioitua isommilta kuin vaikka 20v sitten. Mutta mä olen huomannut että monet tykkäävät pukea lapsensa myös näihin hivenen "retrotyylisiin" vaatteisiin mitä esim. småfolk ja duns...
  8. Lilya

Värinpoistohan ei värjää, vaan poistaa väriä..

Joo niinhän siinä voi käydä, se riippuu niin paljon hiuksen kunnosta ja värikerrostumista että minkä pigmentin se onnistuu poistamaan. Siksi juuri joka paikassa suositellaan että aina kampaajalle radikaaleissa kokeiluissa :)
  9. Lilya

Mutta se ON totta ettei kaikki värinpoistot poista muuta kuin kemiallisen värin. Eli ruskea jäisi ruskeaksi. Vain hiussuomut avaava värinpoisto vaalentaa hiusta..
  10. Lilya

3x kuravaatteet 3 kertaa ulkovaatteet siis kuinka paljon sitä pitää olla..

No mut jos ne vaan jätetään sinne syksyllä ja haetaan keväällä (toki välillä pestään jos tarvitsee) niin eikai siinä mitään ylimääräistä hommaakaan pitäisi olla? Tuo on siksi että siellä ollaan aika pulassa jos ei ole jostain syystä varavaatteita. On se lapsellekin tosi kujraa :/
  11. Lilya

Perinteinen värinpoisto poistaa väripigmenttejä, eli tottakai tekee sen myös luonnonhiukseen. Ne molekyylivärinpoistot (b4) toimivat niin että irroittavat vain kemiallisen värin eivätkä luonnonväriä, eli toimivat juuri niin kuin sanoit.
  12. Lilya

Unikoulua?

Keskustelin tänään äitini kanssa taaperon unikoulusta, ja hänen mielipiteensä oli että olen mokannut homman alusta asti aivan täysin. Hänen mielestään olen tehnyt ison mokan nukuttamalla tuota vauvana vieressä ja sen jälkeen olen yöllisiä itkuja yrittänyt helpottaa syliin ottamisella. Hän...
  13. Lilya

Mitä huutiksessa menee nyt kaupaksi??

Mä olin just tulossa sanomaan että kuravaatteet, vk-vaatteet ja muut syysvaatteet. Näitä siis itse olen sieltä ostellut. Kannattaa panostaa ilmoitukseen, kuvat kaikista yksitellen ja selkeinä sekä selkeä tuotekuvaus.
  14. Lilya

apua, vauvalta irtosi napatynkä

Kannattaa putsata ihan suihkauttamalla kirvelemätöntä desinfiointiainetta, mutta siis normaalia onb! :)
  15. Lilya

Syökö miehenne kesäkeittoa ?

Munkaan mies ei syö sitä, mä itse taas pidän siitä. Voithan sä tehdä kesäkeiton ja ukko tekee sitten itselleen jotain muuta jos ei tykkään :) Näin meillä hoidetaan ruokaongelmat kun isäntä on liian nirso.
  16. Lilya

Säilytättekö leivät jääkaapissa vai

Huoneenlämmössä, leipä menee helpommin huonoksi kylmässä.
  17. Lilya

Miehen kouluttamisesta, ja onko pakko antaa aina anteeksi?

Jos ero ei tule kysymykseen, niin miksette hakisi apua? Esim. seurakunnassa on parisuhdetyöntekijöitä joiden kanssa juttelusta voisi olla apua. Jos taas itse haluat erota ja mies ei, niin lähde.
  18. Lilya

"saako" miehesi tanssia ja seurustella muiden naisten kanssa yöelämässä?!

Me ollaan miehen kanssa sovittu ettei tuo käy, kummaltakaan. Eli vastaukseni on ei.
  19. Lilya

Onko täällä muita migreenipotilaita?

Mikä sinulla on lääkityksenä, esto+kohtauslääke ja mahdolliset muut? Kauanko olet sairastanut? Mikä sinulla laukaisee kohtauksen ja miten estät niitä? Kuka sinua hoitaa, (yksityinen vai kunnallinen) neurologi, yleislääkäri? Mulla on ollut migreeni 12v, joskus on auraa (näköhäiriöt...
  20. Lilya

G: Kaunein sukunimi?

Sirén

Yhteistyössä