Hakutulokset

1. S

HuOmenta !!

Talvista Huomenta! Lunta n.10 cm ja lisää sataa... Lapset tykkää ja tänään ohjelmassa renkaiden vaihto ja pulkkakaupassa käynti :)
  2. S

Viikon syysloma vs muutaman päivän syysloma

Täällä on viikko, mutta mun mielestä to-pe plus viikonloppu olis riittävä ala-asteikäiselle... Ja itse en töissä voinut muokata työaikoja eli lomat on kesällä ja talvella ei muuta ellei palkatonta ottanut. Pari kk ja on pitkä loma koulusta ja sitten taas pari kk kun hiihtoloma ....
  3. S

Lasten suunhoitopalveluista

Täällä 1., 3., 5,. 8. luokilla tarkastus ja suuhygienisti tekee. En tiedä milloin on lääkäri tarkastamassa. Olen kyllä pyytänyt vuosittain lasten hampaat tarkastamaan vaikka suositus on 2 vuoden välein ja itse varannut ajan, onneksi voi jättää takaisinsoittopyynnön.
  4. S

Karjalanpaisti - paistatko lihat?

Mä paistan lihat kuumassa pari minuuttia että tulee kirkas liemi. Tässä toinen tapa sille : Pikakarjala (ei rekisteröitynyt) | 30.06.2013 "Muka-karjalan" paistin lihoja voi toki paistaa ennen uuniin laittoa, mutta aidon karjalan paistin lihoja ei ruskisteta. Kirkkaan liemen saa, kun...
  5. S

HuOmenta !!!

Aurinkoista Huomenta! Tehtiin just taikataikinasta halloween ja piparimuoteilla "koristeita" paistumaan. On sitten valmiina kun iskee maalausvimma lapsille. Esikoinen on flunssainen eli ei suuria suunnitelmia, uinti siirtyy mutta jos vaikka leipomispäivä oikeallakin taikinalla :)
  6. S

Pelottavin sairaus mitä voitte kuvitella

ALS, MS, keuhkoahtaumatauti ainakin.
  7. S

Päänahka hilseilee edestä. Oliiviöljy auttaa muutaman päivän. Mikä neuvoksi?

Mulla oli "laikkuja" päänahassa kun oli stressi korkealla, auttoi jokapäiväinen pesu ja hiuslakat yms pois. Aloitin sitten kalanmaksaöljyntabletit ja bio+ shampoo auttoi. Apteekista saa hyviä neuvoja?
  8. S

Mitäs tänään tehtäis?

Jaa-a, vielä ollaan yövaatetuksessa eli ilman suunnitelmia tää päivä lasten ehdoilla, mutta alkuillasta meinataan mennä bussilla (kun autolla aina kuljetaan) vaihtelun vuoksi kaupunkiin Rossoon syömään.
  9. S

HuOmenta!!

Mukavaa Huomenta! Lapsilla ensi vko syyslomaa, mulla uusia lankoja odottamassa joulusukkien tekoon ja just uunissa burgundinpata tekeytymässä eli leppoisaa ja rauhaisaa laiskottelu lauantaita :).
  10. S

Miksi koululaisten vanhemmista osa antaa puhelinnumeroitaan?

Meillä kyllä haluan tietää 2.lk pojan kaverien vanhempien yhetystietoja, kun voi se pojan oman känny akku piiputtaa, voi sattua vahinko/onnettomuus jne. Poika ei kelloa vahdi leikkiessään...eli tuossa iässä en vaadi että vastuu asiasta on vain lapsilla milloin kotiin tullaan, missä ollaan jne...
  11. S

Kirppislöytöjä pinoon!

n.23 e tänään: punainen puuvillainen parisängyn peitto liikennekirja, 2 tammen kultaista. auton muotoinen naulakko seinälle. 6 juomalasia, 4 isoa matalaa oranssia lautasta. plasto muovimopo. Suomen kartta palapeli ja muumi palapeli. kaksi 98cm gollegetakkia.
  12. S

Mitä teillä päivän ohjelmassa?

Oltiin aamupäivällä pyöräilemässä ja pari kirppukierrosta tehtiin samalla. Nyt juniori nukkuu ja iltapv ystävän tyttären synttäreille. Illalla sauna, kiuasmakkaraa ja retkiviltti lattialle herkkuineen eli "kotibileet" lasten kanssa :)
  13. S

Paljonko lapsenne ulkoilevat ryhmiksessä/pph lla

Pph:lla 9.30-11.30 ulkoilevat puistossa tms. ja sitten 15 jälkeen omassa pihassa niin että ulkoa lähtevät lapset yleensä kotiin.
  14. S

Melkein tuli tästä itku

Hieno idea. Karua lukea syy miksi äiti noin teki :(.... kunpa nyt saisi yhden tosi ystävän korttien kautta!
  15. S

Yli 35v miksi asutte vuokralla?

No juuri siksi koska voi valita miten asuu :) Oon yli 40 ja 2 lasta, asumismuotoani en kadu mutta muutamaa muuta juttua kylläkin :laugh:
  16. S

Mitkä ovat teidän perheen suosikkiruoat, mitä yleisimmin syötte?

Mun lempparit burgundinpata, valkosipulipotut+piffi, hernekeitto, tuore pasta+katkikset nakkikastike... Lapsille kasvissosekeitto, spaghetti, uunilohkopotut, kebakot, perunasoselaatikko...
  17. S

Kerro 3 tavallisinta arkiruokaa jota syötte perheessänne

muussi, kasvisosekeitto, jauhelihakastike.
  18. S

Yökkiruoat pinoon.

Lipeäkala, vuohenjuustoruoat, kehnosti valmistetut maksaruoat...
  19. S

Päivän lämminruokasi?

Lapset syö yleensä 2 lämmintä ateriaa ja usein minäkin vaikka yhdelläkin pärjäis ;) Mä tykkään kokata ja sit tulee itsekin syötyä... Tänään ohraa ja linssejä+broilerikastike ja burgundinpataa+muussia.Salaattia ja keitettyjä kaaleja lisukkeeksi.

Yhteistyössä