Hakutulokset

1. K

Salkkareista...Miten tuo Aaro on hengissä??

Joo, tän päivän jaksossahan Aaro totesi, että "putosin parvekkeelta ja makasin viikkotolkulla tietämättömänä mistään mutta tokenin siitä sun (anni) ansiosta" tai jotain sinne päin.. Oudoksi menee. Eikö kukaan muka löytäny sen ruumista ja silti julistettiin kuolleeksi pudottuaan parvekkeelta O_o
  2. K

Me&I

No ei se hinta-laatusuhde kyllä kohtaa enää nykyään. Aiemmin vaatteet oli sentään kestäviä, mut en kyllä näistä uusista enää maksa niitä summia mitä pyydetään.
  3. K

Mitenköhän tällasessa tapauksessa? Lapsivesien meno+ambulanssi+kotona lapsi+ei hoitajaa

Mutta jos ei tiedä onko vauva jo kiinnittynyt niin mites sitten?
  4. K

Mitä ruokana tänään?

Kuulostaa kyllä tosi hyvältä! Pitää kokeilla tehdä tätä myöhemmin, nyt ei viitsi kun juuri pari päivää sitten syötiin peruslasagnea. :)
  5. K

Mitä ruokana tänään?

Hyviä vinkkejä otetaan vastaan :P
  6. K

Toimeentulotuki. Milloin näkyy?

Seitsemän arkipäivää se käsittelyaika on lainmukaan. Huomenna on seitsemäs arkipäivä, joten vielä ehtii odottaa. Sit jos huomenna tehtäs päätös ja ylihuomenna menis maksuun, siitä menee pari pankkipäivää, jotta on tilillä. Parhaiten tilanteen tiedät, kun soitat omalle sosiaaliasemalle.
  7. K

eräs hoitoalan ammattilainen sanoi minulle näin lastensuojeluun liittyen

joo se hoitoalan ihminen tietääkin millaset ohjeet sosiaalityöntekijöillä on
  8. K

Opiskelut alkoi taas, olen käyttänyt kaikki opintotukikuukaudet ja töitä ei ole löytynyt, mistä saan rahaa elämiseen?

Kuinka isossa asunnossa te asutte, kun on noin huima vuokra? Jos ei ole opiskelija-asuntoja siellä, ette voi missään isossa kaupungissa asua mutta pienillä kunnilla harvoin on tarjolla vain 1000e maksavia vuokrakämppiä ellei asunto ole tosi iso.
  9. K

Opiskelut alkoi taas, olen käyttänyt kaikki opintotukikuukaudet ja töitä ei ole löytynyt, mistä saan rahaa elämiseen?

Jos palkasta menee suoraan ulosottoon (eli näkyy palkkakuitissa), lasketaan sossussa tuloksi se käteenjäävä summa. Eli periaatteessa ulosottovelat tällöin huomioidaan. Jos taas ei menisi suoraan palkasta, ei noita kuluja huomioida. Ap:han kertoikin jo, että menee suoraan palkasta, joten...
  10. K

Ja tuo asunto on sossun raameihin nähden ylikallis neljälle henkilölle joten sieltäkin kehottavat muuttamaan halvempaan.
  11. K

Sosiaalitoimisto voi myöntää 6kk toimeentulotukea opintotuen tilalla. Mutta sillonkin tulee olla opinnot jo hyvällä mallilla (ja mahdollisesti loppusuoralla?) ja opintojen eteneminen täytyy todistaa heille opintosuoritusrekisterillä ja esim. gradusta tulee olla ohjaajan allekirjoituksella...
  12. K

Jos näytät 3,5v:lle lasten leikkipyssyä ja kysyt " Mikä tämä on?" niin mitä lapsi vastaa?

Meillä ei oo likalla koskaan leikkiaseita ollut ja vielä toissapäivänä luulin, ettei likka edes tiedä mikä pyssy on tai mitä sillä tehdään (likka 3v). Eilen kuitenkin tyttö otti värikynän ja tunki sen semmosen kännykän silikonikuoren reiän läpi ja alko osottelemaan sillä joka suuntaan ja sano...
  13. K

Harkkasupistuksista ja niiden määrästä

Nojoo, ei ehkä ole tarpeen :) Vaikka eipä mulla ole kohdunsuun tilannetta tarkistettu kun viimeksi joskus rv 25 tms. Meidän kaupungissa ei loppuraskauteen kuulu lääkärineuvolaa joten ihan tietämättömänä kohdunsuun tilanteesta mennään loppuun saakka.. Mikä on sinänsä aika ärsyttävää, varsinkin...
  14. K

Harkkasupistuksista ja niiden määrästä

Onko teillä muilla loppuraskaudessa harjottelusupistuksia ollut päivittäin ja usein? Mulla nyt rv 37+3 ja harjottelusupistuksia ollut jo parisen viikkoa jokaikinen päivä ja niitä tulee tosi usein, valehtelematta joka tunti vähintään kerran, välillä paljon useammin. En esikoisen raskausajasta...
  15. K

10 kikkaa jotka sinun tulisi tuntea ellet halua joutua mamun ryöstämäksi.

On kuule tietoja päivitetty jatkuvasti, kun vasta lopetin alan opiskelun. Mistähän itse olet tietosi onkinut.

Yhteistyössä