Harkkasupistuksista ja niiden määrästä

Onko teillä muilla loppuraskaudessa harjottelusupistuksia ollut päivittäin ja usein?

Mulla nyt rv 37+3 ja harjottelusupistuksia ollut jo parisen viikkoa jokaikinen päivä ja niitä tulee tosi usein, valehtelematta joka tunti vähintään kerran, välillä paljon useammin. En esikoisen raskausajasta muista, että olis näin paljon supistellut.

Nytkin on supistanut viimeiset 20min lähes tauotta.

Viimeksi muokattu:
..
Mulla on toinen raskaus menossa ja molemmissa on ollut tosi paljon supistuksia. Harkkasupistuksia ja välillä ihan kipeempiäkin.. Pari kertaa oon käynyt äitiyspolillakin kun suht kivuttomia harjotussuppareita on ollut monta tuntia viiden minuutin välein, mutta koskaan ei ole mitään sen kummempaa ollut. Sitten kun oli "tosi kyseessä" niin erona edellisiin oli se, että ne tuli sitten ihan tasan neljän minuutin välein ja voimistuivat pikkuhiljaa. Aluksi en tosiaan tiennyt, onko nyt taas vaan harjotussuppareita vai mitä.

Tietty jos ei ole vähään aikaan kohdunsuun tilannetta katsottu niin vois olla ihan hyvä jos supparit avaa paikkoja.

..
Niin ei kun korjaan, ei noilla viikoilla varmaan enää oo järkeä kohdunsuun tilannetta sen kummemmin seurailla.:) Kun ei ole enää mitenkään riskiä, vaikka lapsi syntyiskin.

Niin ei kun korjaan, ei noilla viikoilla varmaan enää oo järkeä kohdunsuun tilannetta sen kummemmin seurailla.:) Kun ei ole enää mitenkään riskiä, vaikka lapsi syntyiskin.
Nojoo, ei ehkä ole tarpeen :) Vaikka eipä mulla ole kohdunsuun tilannetta tarkistettu kun viimeksi joskus rv 25 tms. Meidän kaupungissa ei loppuraskauteen kuulu lääkärineuvolaa joten ihan tietämättömänä kohdunsuun tilanteesta mennään loppuun saakka.. Mikä on sinänsä aika ärsyttävää, varsinkin nyt kun näitä harjottelusupistuksia on alkanut olemaan paljonkin.

J-t harmaana
Itellä menossa nyt rv 30+6 ja harkkasuppareita tullu nelisen viikkoa...ehkä pidempään. Alkaa heti, jos teen jotain muuta, ku makaan. On tosi inhottavia, ja kestävätki mokomat tosi pitkään. Viikko sitte olin jo sairaalassa tipassa, että saatiin kovalla nesteytyksellä ja jollain tabuilla tilannetta rauhottumaan, mutta nyt on jo taas ihan sama meno. Kohdunsuu alkanut nyt aukeamaan ja lyhenemään, mutta toiveissa on että vauvat vielä pysyisivät kolme-neljä viikkoa massussa =)

Yhteistyössä