Hakutulokset

1. mannamakaroni

Kesäkuun Keijut 2017 toukokuussa

Voi ei, @mimma] , etteköhän te keksi pojallekin jonkin nimen! :ROFLMAO: Meillä ei kyllä ole mitään valmiina siltä varalta, jos tuleekin ennusteista huolimatta poika. Pitäisi ehkä joku hätävaranimi keksiä! Mua ei alatiesynnytys oikein pelota, kun en vaan yhtään tiedä, miltä se tuntuu. Ja sitten...
  2. mannamakaroni

Onhan se tietty totta, että kun itse on melkein 180cm ja mies vielä kymmenen senttiä pidempi niin ei voi mitään ihan miniä vauvaa odottaa. :rolleyes: Nyt vain viime päivinä ja viikkoina tuntuu, että hormonit on vieneet mua ihan kuus-nolla ja järkiajattelu on jäänyt jonnekin taka-alalle...
  3. mannamakaroni

Oi, teillä on siis deadline tiedossa @sitruunasorbetti ! Jännää. :) Toivottavasti pienen painoarvio pitää! Mua ei olisi haitannut yhtään, että tulis toukokuinen. Oon aina tykännyt että toukokuu on hyvä kuu syntyä (en todellakaan tiedä mistä näitä hassuja mieltymyksiä tulee), mutta kyllä meidän...
  4. mannamakaroni

Voi ei, tsemppiä sinnekin taudin selättämiseen @sitruunasorbetti ! Toivottavasti ei ole kovin tarttuvaista laatua... :sick: Ja tuohon mahan kokoon sen verran, että se ei välttämättä korreloi lainkaan lapsen koon kanssa. Mulle kaikki hokee että mun maha on tosi pieni, mutta ultrien mukaan vauva...
  5. mannamakaroni

Voi hitsi @mimma] , toivottavasti saat pian hempan ja/tai ferritiiniarvot nousuun... Anemia vetää niin veteläksi ja nyt juuri tarvitsisi kaikki mahdolliset voimavarat käyttöön! Hyvä juttu, että sait sairaslomaa ja pääset lepäämään @Hannakau ! Kyllä tässä alkaa jo oloissa huomata, ettei jaksa...
  6. mannamakaroni

Voi että mua naurattaa tuo sun kirjoitus miehestäsi, @sitruunasorbetti ! :LOL: Vai pihasaunaa on hän rakentanut... Ja miten sitä saakin itsensä aina välillä oikein lietsottua johonkin tunnetilaan, vaikka ei ehkä järjellä ajateltuna olisi niin hirveästi syytä. Mäkin oon monet kerrat itsekseni...
  7. mannamakaroni

Kiitos @Nuutti79 imetyskokemuksista, nämä rohkaisivat vähän mieltä! Tosiaan pääasiassa saa kuulla ja lukea niistä tapauksista kun kaikki menee päin seiniä... Ja tsemppiä vatsataudin selättämiseen, toivottavasti on jo parempi olo! Se on kamala tauti muutenkin, saatika sitten näin raskauden...
  8. mannamakaroni

Joo täällä saa kyllä aikamoisen kassin pakata mukaan synnärille. Itse asiassa ne suosittelee että tekee kaksi laukkua: yhden pienen itse synnytykseen mukaan ja sitten matkalaukkuun (!) kaikki osastolla tarvittava. Jälkimmäisen isä voi tuoda seuraavana päivänä niin ei tarvitse niin hirveiden...
  9. mannamakaroni

Mahtavaa, meille on ilmestynyt uusi ketju! Kiitos, @sitruunasorbetti !:) Mitenkäs on vappu sujunut? Me ei juhlittu vaan laiteltiin kämppää ajan kanssa kuntoon (onneksi on kuitenkin vappupallo omasta takaa :ROFLMAO:). Löydettiin vihdoin sopiva lipasto netistä ja nyt voin ruveta pesemään...
  10. mannamakaroni

Kesäkuun keijut 2017 huhtikuussa

Kyllä mäkin joisin ihan hyvällä omallatunnolla lasin tai kaksi simaa, siinä on noin saman verran alkoholia kuin joissain "alkoholittomissa" oluissa (puolisen prosenttia). :) Mulla on vihdoin työviikko takana ja kyllä ihan huomaa ettei enää jaksa tällaisia pidempiä rupeamia kovin hyvin. Pari...
  11. mannamakaroni

Heh, meillä kans mies taitaa olla jo alitajuisesti vähän stressaantunut mm. sairaalaanlähdöstä. Viime yönä heräsin kolmen maissa aivan sairaan kipeään pohjekramppiin (kummassakin jalassa yhtä aikaa vieläpä :cautious:) ja onnistuin toisen jalan saamaan entistä kipeämmäksi venytysyrityksillä ja...
  12. mannamakaroni

Huh, @Hannakau , oot kyllä reipas kun olet näin pitkään jaksanut jaloillasi! Ja kaikki muutkin fyysistä työtä tekevät, nostan hattua... Meillä on töissä sähköpöydät, ja yleensä tykkään seisoa osan aamu- ja osan iltapäivästä, mutta nyt on ilmeisesti verenpaine ollut niin hirmu matala, että en...
  13. mannamakaroni

Ja piti vielä kommentoimani että tosi kiva @KesäPerho että sun huolet on otettu todesta ja pääset ultraan ja synnärille tutustumaan! Mulla ainakin oli osastoon tutustuminen tosi hyvä ja rauhoittava kokemus. Pidän myös peukkuja että sun mies pääsee mukaan ultraan! Mun mies on kokenut ne tosi...
  14. mannamakaroni

Käytiin tänään taas lääkärillä, ja vauva oli kiepsauttanut itsensä pää ylöspäin! :eek::( Ei enää saa tuolla lailla pelleillä... Harmittaa ihan kauheasti, kun hän vielä viimeksi niin nätisti köllötti siellä raivotarjonnassa. Nyt on kyllä pari päivää ollut sellaiset sambat ja zembalot mahassa että...
  15. mannamakaroni

Kiitos @nobelius vinkeistä ja tsempeistä! (y) Meillä oli näköjään vähän vahingossa tullut siis ihan hyvät ostokset, kun tuteissa oli tosiaan noi reiät suupielissä ja tuttipullo näkyy olevan jotain koliikkimallia. Mä halusin ostaa lasisen, koska tykkään että ne pysyy paremmin siistin ja puhtaan...
  16. mannamakaroni

Tsemppiä tosi paljon @mimma] ! Kuulostaa todella kivuliaalta vaivalta, mutta toivottavasti lääkkeistä on nyt apu. :) Ja voi itku tuota sektiotuomiota, @sitruunasorbetti ...! Mua itseä pelottaa sektio ihan järjettömästi, joten tuo kuulostaa erityisen dramaattiselta, vaikka tietenkin...
  17. mannamakaroni

Tännehän onkin tullut tekstiä meikän loman aikana! Aika vaivalloiselta alkaa loppuraskaus kuulostaa itse kullakin... :unsure: Auttoiko lepo, @mimma] ? Toivottavasti kaikki on kunnossa ja kipukohtaukset saadaan hallintaan... Ja kurja mikä diagnoosi @sitruunasorbetti , vaikka varmasti samalla...
  18. mannamakaroni

Juhuu, äitiysavustus- ja muutkin Kela-hakemukset on nyt vihdoin jätetty! Nyt vain jännään, koska ne soittelee perään kun mun tilanne on vähän sekava tämän ulkomailla asumisen takia. :rolleyes: Olisin sinänsä ehtinyt vielä viikon päästä, mutta me lähdetään huomenna aikaisin sukulaisiin...
  19. mannamakaroni

@KesäPerho Mä punnasin viimeksi viime viikolla, ja silloin oli tullut ehkä 6,5 kg, eli aika saman verran kuin sulla. :) Mun lähtöpaino oli tosin selkeästi korkeampi (oon tosi pitkä ja ihan normaalipainoinen sinänsä), ja kuulostaa siltä että olet tosi hoikka, enkä sen takia huolehtisi yhtään...
  20. mannamakaroni

Oi, onnea paljon @Nuutti79 ! Varmaan tosi jännittävää päästä vaikuttamaan oman kunnan asioihin. :) Oon aina ajatellut, että kunnallispolitiikka on varmaan sillä tavalla palkitsevaa, että oman työn näkee konkreettisemmin kuin jos jollain korkeammalla tasolla vaikuttaisi. Meinaatko ottaa vauvan...

Yhteistyössä