Hakutulokset

1. H

Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017 *marraskuussa*

Mulla oli lääkärineuvola viime viikolla ja mitään ei ollut tapahtunut alakerrassa. Viikonloppuna oli tosi kovia alaselkä- ja menkkasärkyjä ja maanantaina tuli kunnon napakka supistus autossa. Tänään tuli aamulla voimakkaampia supistuksia jo ihan putkeen. olin lukemassa lapsille ja piti lopettaa...
  2. H

En ole kyllä kans koskaan kuullut että sairaalassa vauva ei saisi vaatteita. Luulen että se on ihan sairaalakohtaista. Olisin kuullut, jos täällä ei olisi enää sairaalan vauvanvaatteita. Voisi sitä kuitenkin ottaa jonkun bodyn tai yökkärin varalta mukaan. Kotiutumisvaatteita en ole vielä...
  3. H

Pakko nyt kirjoitella, vaikka olen tässä jo jonkin aikaa lueskellut vain enkä jaksa kirjoittaa. Siis apua! @Hilma85 lla kohta vauva sylissä!! Ihanaa :love: Ei se minullakaan kovin kauaa ole kun vauva todennäköisesti käynnistetään ennen laskettua aikaa, mutta on siihenkin vielä kuukausi...
  4. H

Mulla on kokemusta kohdunkaulan puudutteesta, mutta enpä osaa sanoa mielipiteitä siitä, kun olin vähän sekaisin. Ainakin se laittaminen oli vähän miellyttävämpi kuin selkärankaan.. muistaakseni laittoivat sitä silloin kun käyttivät imukuppia eivätkä paljon siinä vaiheessa kyselleet mielipiteitä...
  5. H

@ritsalaari hauska kuulla tuollaisesta yhteydestä! Varmaan siellä on kohdussa jotain tapahtunut. Olen kuullut synnytyslaulusta, mutta en ole missään kursseilla tms käynyt. Mun mielestä "synnytyslaulua" tuli kyllä ihan luonnostaankin varsinkin ponnistaessa, kun piti pitää leuka rentona ja ääni...
  6. H

Jännittävää, että näin lopussa ollaan! :) Mä muuten join kans tuota clipperin vadelmanlehtiteetä viimeksi. Täytyypä käydä ostamassa taas, enpä olisi muistanut! :) Hyvää se ainakin on! Toinen hömppäjuttu mulla on, johon nykyään uskon ihan täysillä, on vyöhyketerapia, vai mitä se on kun jalkoja...
  7. H

Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017 *lokakuussa*

Tänään käyty neuvolassa ja kaikki on edelleen normaalisti. Maha on iso, mullakin rv 34 ja sf-mitta 33. @Hilma85 perässä tullaan! :ROFLMAO: Kokoarviossa en ole vielä käynyt, mutta olen ihan varma että vauva on iso ja päädytään käynnistykseen. Pelkään kyllä sitä, mutta yhtäpaljon pelottaisi...
  8. H

Kiitos tsempeistä asunnon suhteen! En mäkään jaksais tässä vaiheessa muuttaa, mutta olen niiin onnellinen että löydettiin tästä läheltä isompi asunto ennen vauvaa. Lapsilla on enemmän tilaa leikkiä ja pääsevät vaikka takapihalle samalla kun syötän vauvaa! :) Olen tässä asunnossa kokoajan niin...
  9. H

Me ollaan kaikki oltu flunssassa jo pari viikkoa. Luulin ettei se minuun tartu, mutta niin se vain iski ja millään ei meinaa lähteä. :mad: Me löydettiin isompi asunto viereiseltä kadulta!! :love: Täälläkin olen ressannut näitä pieniä neliöitä ja mihin mahtuu kehto, vauvanvaatteet puhumattakaan...
  10. H

Mekin oltiin lauantaina miehen kanssa luontaiskylpylän hoidossa (kylmä-kuuma-hoito/hieronta/sauna ja illallinen). Oli niin upeaa! Niin rentouttavaa, että oltiin sen jälkeen aivan väsyneitä ja makoiltiin koko ilta. En ole koskaan ollut kyllä niin uupunut ja sekaisin, kun sen jälkeen. Oli myös...
  11. H

@ritsalaari olen samaa mieltä, että siitä toivelistan laatimisesta on eniten se hyöty että asiat on tullut käytyä läpi kunnolla ja ajatuksen kanssa ennen synnytystä. Varsinkin ekalla kerralla tulee otettua itse selvää, että mitä vaihtoehtoja on. Itse ainakin kuulin muilta vain ikävimpiä...
  12. H

Mullakin tänään neuvola. Sf-mitta oli 31, onneksi tippunut sinne yläkäyrän hujakoille jo. Painoa on tähän mennessä tullut 8 kg. Se on aika paljon vähemmän kuin mulla aiemmin, kun nyt ei ole yhtään turvotusta. Mä olen aiemmin kirjoittanut synnytystoiveet ylös ja näyttänyt miehelle. Lappu on...
  13. H

Närästykseen auttaa myös pelkkä ruokasooda, pieni määrä vesitilkkaan sekoitettuna. Se on ilmeisesti monissa närästyslääkkeissäkin vaikuttavana aineena. Ei ole niistä lääkkeistä kokemusta, kun ne sisältää alumiinia. Mulla auttaa myös se, että illalla syö tosi hitaasti ja vähän. Meillä on vauvat...
  14. H

@mimmi92 uniapneaan käytetään hoitomuotona hengityspainekonetta (sukulaisilla on), laihduttamista tai leikkausta. Mulla oireet loppuu raskausajan jälkeen kun vauva ja kilot lähtee, joten sitä ei hoideta mitenkään. Ei voi kuulemma tietää vaikka kaikilla raskaana olevilla olisi uniapnea, kun sitä...
  15. H

Oi ihana joulu! Käytiin sunnuntaina jouluostoksilla, kun täältä lukiessani muistin senkin olemassaolon! Muutaman lahjan saatiin jo hankittua. Me tehdään molemmat paljon käsitöitä (puutöitä, savitöitä, kudotaan, virkataan, tehdään koruja...), joten tulee tehtyä paljon myös itse lahjoja. Tänä...
  16. H

Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017 *syyskuussa*

toivotaan tosiaan että kaikilla menisi synnytys hyvin! Ei liian isoja vauvoja ja äkkisynnytyksiä, kiitos! :rolleyes: Itsellä kun on kokemusta myös siitä täydellisestä synnytyksestä, niin tääkin vois mennä yhtä hyvin. @Shara tsemppiä vointiisi! Kannattaa sanoa neuvolassa ja pitää omia puolia...
  17. H

@mimmi92 voi kauhea, älä ala stressaa isoa vauvaa! Epätodennäköistä se on jos edellisetkin ollut pieniä! Sori tuo aiempi vuodatus ison vauvan pelosta. (n) Mutta meillä kuitenkin suvussa kaikki yli 4 kg vauvoja, itsellä ainoastaan vähän alle. Turha sitä on itsekään stressata, pitäisi alkaa vaikka...
  18. H

@Hilma85 mahtava pallo sulla!! :) @ritsalaari kiva kuulla sustakin @mimmi92 niin onneksi on tulossa, pääsee vähän tarkemmin itsekin seurailemaan! Ei kai hartioita voi mitata, en ainakaan ole kuullut sellaisesta. Tai sitten voisi, mutta onkohan ne sen verran joustavat tms ettei mitata...
  19. H

Mua mietityttää ja jännittää synnytys! Mietityttää jos vauva on kovin harteikas eikä mahdu tulemaan, kuten esikoinen. Nyt sf-mitta on ollut kokoajan niin iso että mulla on synnytystapa-arviointi tulossa hyvissä ajoin ennen la. Myös käynnistettäisiin ennen la. En vaan tiedä itse haluanko...
  20. H

Mun mahakuva 29+0 :giggle: En nyt saa tätä kuvaa muuten kuin tähän suoraan. Mutta näyttääpäs minunkin maha tästä pienemmältä kuin peilistä. :LOL: Henriette

Yhteistyössä