Hakutulokset

1. N

Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017 *lokakuussa*

Täällä on kyllä lantionpohjanlihastreeni jäänyt aivan olemattomiin. :unsure: Vähän sama juttu, kuin @mimmi92 :llä, että aivastaessa yms. saa olla vähän varuillaan. :whistle: Jospa sitten viimeistään synnytyksen jälkeen aktivoituisi niiden suhteen. :X3: Meillä vauva nukkui unipussissa...
  2. N

Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017 *syyskuussa*

Tsemppiä radi-diagnoosin saaneille sokereiden mittailuun ja ruokavalion seurantaan! Minusta on myös järkevintä kuunnella omaa vointia ja jäädä reilusti saikulle, jos yhtään tuntuu, ettei jaksa. Useinhan sitä tulee juuri sanottua, että kaikki ok, vaikkei se ihan totta olisikaan. Mullekin...
  3. N

Onpas sirot ja sievät masut @Shara ja @mimmi92 ! Pitäisi omastakin masusta ottaa kuvaa, kun muistaisi jossain vaiheessa. Influenssarokotetta en oo koskaan ottanut ja en oikein tiedä, että kannattaisiko se nyt ottaa vai ei... Vesirokkorokotteestakaan en tiedä, että rokotetaanko esikko vai ei...
  4. N

Mulla ei ole kokemusta imetystyynystä. Ekan kanssa tukena oli ihan normi tyyny.... Minäkin oon kattellut tuota op/pohjolan vauvavakuutusta. Varmaan se otetaan, ainakin tuon ilmaisen vuoden ajaksi, kun muutkin vakuutukset pohjolassa. Jos vielä hetken pitkittäisi sen ottamista, juurikin siksi...
  5. N

Pitkästä aikaa kerkeää vähän kirjoittelemaan, on kyllä paljon juttua tullut! Mulla on jemmassa käsikäyttöinen rintapumppu, (philips avent) joka jäi esikoisen aikana lähes täysin käyttämättä. Se otetaan käyttöön nyt tarpeen mukaan. Esikkoa imetin 10kk ikäiseksi asti, luopui sitten rinnasta oma...
  6. N

Hyvä, että sokerirasituksessa kaikki kunnossa @mimmi92 ja @Vihersmoothie ! Ja ihana, että @Vihersmoothie ja @-Amanda- ootte menossa 4D ultraan pieniä kurkkimaan! :) Mustakin ois ihana päästä, mutta on lähimmät paikat sen verran kaukana, että jää kyllä väliin... Onpa tosiaan jännä miten eri...
  7. N

Aamupäivä vierähtänyt marjoja mehustaessa ja kerätessä, niin ja leipoessa. :D Esikkokin malttoi nukkua aamulla hieman pidempään, niin on itselläkin ollut paremmin virtaa touhuta. Mulla on tulossa vielä ylimääräinen ultra (synnytystapa arvio) joskus viikolla 36-37 varmaan. Tämä siis edellisen...
  8. N

Kiitos uudesta pinosta ja listan siivouksesta @mimmi92 ! :) Mulla on myös ollut paljon niitä harjoitussuppareita, mutta tiistain lääkärineuvolassa tarkistettiin kohdunsuu ja eivät olleet saaneet mitään aikaan. (y) @Susu90 onpa tympeää, että uudelleen jouduit sokerirasitukseen tollaisen mokan...
  9. N

Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017 *elokuussa*

Mullakin oli tänään kelaneuvola+lääkäri. Hb oli tippunut taas, nyt 119. Paino oli tippunut viimekäynniltä melkeen 2kg. Viimeks olikin omituisen korkea, oisko ollut nesteitä+ töiden aloitus nyt, niin ei oo niin ehtinyt mässäillä. :ROFLMAO: Sf-mitta 23cm, hienosti kasvaa yläkäyrän tuntumassa ja...
  10. N

Täällä liikkeet tuntuu vilkastuvan aina iltaa kohti. Luulen, että pieni on edelleen pää alaspäin (ru:ssa oli), koska kovimmat potkut ja muljaukset tuntuu navan yläpuolella molemmin puolin. Pienempiä tönäisyjä, oisko sitten käsien viuhdonta tai pään puksahdukset, tuntuu sitten tuonne alas...
  11. N

@mimmi92 minusta voi ainakin ihan hyvin poistaa listoilta sellaiset, joista ei oo kuulunut mitään plussauutisen jälkeen. (y) Vilkas päivä ollut taas, niin itsellä kuin pikkuisellakin. Tuntuu, että liitoskivut on pahentuneet. :(
  12. N

Pitkästä aikaa ehtii hiukan kirjoittaa. On ollut melko hektistä, kun palasin töihin tässä hetkeksi ennen äippäloman alkua, ei meinaa aika riittää kirjoittamiseen, vaikka lukenut oonkin päivittäin. Paljon on tullut juttua ja en kyllä millään muista mitä kaikkea piti kommentoida, eikä puhelimella...
  13. N

@aprikoosinkukka mulla ihan samat fiilikset äitiyspakkauksesta! Niin kovasti toivoin, että sen pääsisi tilaamaan, kun se julkaistiin ja nyt sen kohta sitten saa! :love: Me pestiin ja puhdistettiin eilen vaunut jo valmiiksi pientä varten ja käytiin ostamassa se seisomalauta niihin esikkoa...
  14. N

Vauvan vaatteista. Meillä on ennestään 62cm toppahaalari ja ensin meinasin, että mennään sillä, koska se on niin pientä kokoa, mutta sitten löytyikin kirpparilta halvalla 50cm puku, eli toppapukuja nyt löytyy kyllä. Pipoa pitäisi vielä katsoa onko tarpeeksi pientä.... Katsoin myös, että tuossa...
  15. N

Onnea tyttölupauksesta @-Amanda- ! Tääläkin sai neuvolasta eka käynnillä mukaan paperin, jossa on lueteltu neuvolat, lääkäri ja ultrat millä viikoilla aina on. Nyt siis ollut neljän viikon välein ja loppua kohden tihentyy kahden viikon ja viikon välein... Oottekos muut saaneet infoa niistä...
  16. N

Täällä ei oo onneksi turvotusta vielä ilmennyt. Esikoisen odotuksessakaan ei ollut, sormukset sai olla sormessa loppuun asti. @-Amanda- kuulostaapa mukavalta mökkilomalta. Ja onnittelut puolivälistä! :) Onnittelut poikalupauksesta @Henriette ja tsemppiä pienissä tiloissa asumiseen. Mekin...
  17. N

@aprikoosinkukka mulla ei ole kokemusta nuista vauvapesistä. Meillä esikko nukkui alkuun äippäpakkauksen laatikkoon tehdyssä pedissä tai vaunukopassa. Sitten meidän sängyssä mun vieressä (jatkuva tissillä olemisen tarve) ja sitten pinniksessä. Tälläkin kertaa ensisängyn virkaa toimittaa...
  18. N

@Lumi87 onnittelut poikalupauksesta ja hyvistä ultrakuulumisista! @mimmi92 täälläkin potkut tuntuu jo ihan käteen asti. Ja aivan samaa oon miettinyt noista yllätys synnytyksistä! Miten voi olla mahdollista, että ei huomaa niitä potkuja ja loppuvaiheessa koko mahan nostavaa liikettä, voiko...
  19. N

Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017 *heinäkuussa*

@mimmi92 Joo viikolla 14+0 tuntui ekan kerran liikkeet jo. Oon ihmetellytkin, kun esikoisen neuvolakortista katoin, että eka kerran oon sanonu neuvolakäynnillä 19+1, että liikkeitä tuntuu ja muistan, kun sanoin tuolloin, että ihan hentoja kuplintoja ovat. Silloinkin oli istukka etuseinässä. Nyt...
  20. N

Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017 *heinäkuussa*

@-Amanda- ihanan lahjan oot appivanhemmilta saanut! @mimmi92 kyllä ne raskauskilot varmasti synnytyksen ja imetyksen myötä katoaa. On niin yksilöllistä paljonko niitä kiloja kertyy... uskon silti, että tuntuu kurjalle, tsemppiä! Aloititkos sää mammaloman varhennettuna, kun noin ajoissa jäät...

Yhteistyössä