Hakutulokset

1. P

Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Sen verta paljon verta, että taitaa mennä kesken. Kahdeksas viikko just loppumassa. Raskaustesti on positiivinen, mutta se taitaa olla jopa viikkoja, jos istukka jäljellä (tämä varma tieto intäärnetin keskustelupalstoilta). No, kyllähän tiesin, että mulle ei voi käydä hyvin tässäkään asiassa...
  2. P

Raskaustestin tulkinta apua kaivataan

Lue testin käyttöohjeista, että miten just tuota testiä tulkitaan. Yleensä useimmissa testeissä yksi viiva tarkoittaa, että et ole raskaana.
  3. P

Kiinnittymisdippi raskausenteenä?

Mikä on kiinnittymisdippi? Liittyykö siihen hillitöntä palelemista?
  4. P

Tervetuloa neppari7 ja zammakko (kivat nimimerkit teillä) ! :) Tietty se aina ensin tuntuu takaiskulta, jos omilla soluilla ei onnistu, ja myöhemminkin voi ajatella, että mummin nenä ei periydy ym. Minulle oli jotenkin helppo päätös kuitenkin. Ehkä siksi kun nuorempana harrastin lasten kanssa...
  5. P

Hei kaikki tyypit! Lähes kaikki alkuvuoden keskustelijat näkyvät saaneen jo lapsenkin, onnea oikein kovasti! :) Erityisesti Solakalle Silakalle esikoisesta! Toivottavasti kaikki meni hyvin. Olin viimeksi täällä elokuussa viettämässä piinapäiviä, mutta palstailu katkesi kuin seinään netin...
  6. P

Hei kaikki, täällähän on tapahtunut paljon. Onneksi olkoon elinas ja (ei-ehkä-kohta-enää-niin-) Solakka Silakka! :) Jotenkin tuo Silakan plussa tuo vielä erityisesti toivoa minulle, sillä hän ja minä taidetaan olla vanhimmat yrittäjät ja niitä harvoja, joilla ei ennestään yhtään lasta. Oliko se...
  7. P

Näinkö unta, mutta mun mielestä täällä oli joku uusi ihminen? Meinasin nyt viimein tulla jotakin kommentoimaan, mutta eipä täällä enää ole sitä viestiä. Hän varmaan sitten poisti viestin, kun kukaan ei vastannut... :( Anteeksi.
  8. P

Minusta ei ainakaan vielä tähän mennessä ole ollut raskasta käydä hoidoissa, mieluiten kävisin paljon useammin. Kun sain lopulta nelisen vuotta sitten varattua ajan ensikäynnille, niin monta vuotta rinnan päällä ollut lyijypaino väistyi. Mutta joka kerta kun hoito peruuntuu tai viivästyy...
  9. P

IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Kun aina niin varmasta tietolähteestä Googlesta katselee :geek:, niin jonkin verran blastokystit näyttäisivät kyllä parantavan mahdollisuuksia, jos alkiot muuten hyvälaatuisia. Kai sitten, jos on jo valmiiksi huonot näkymät, niin ei jatkoviljelykään niitä paranna...
  10. P

IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Tiedä sitten ketä uskoa aina missäkin asiassa. Mulle piti just lekuri varsinaisen palopuheen blastojen puolesta. En ole hänelle menossa siirtoon, joten ei ole oma blasto ojassa eikä euron kuvat silmissä. Perustelu oli suunnilleenkin se, että moni kakku päältä kaunis, vaan on silkkoa sisältä...
  11. P

Noissa on varmaan eri systeemit eri paikoissa. Esim. tuolla Tartossa kuuluu yhden vuoden pakastus siirron hintaan. Jos ei ilmoita vuoden päästä, että haluaa säilyttää edelleen ja maksa säilytyksestä, niin sitten alkiot menettää. Ja kun kysyin asiasta, niin kuulemma he eivät ota yhteyttä, vaan se...
  12. P

Sitä on ihan sen varassa mitä lääkärit sanovat, kun itse ei tiedä mistään mitään. Sama kuin aina potilaana. Vähän nämä jutut on kai mystisiä lääketieteellekin vielä. Eihän maailman ekasta koeputkivauvastakaan ole niin kauan aikaa. Jotenkin sain sen käsityksen tuosta ERA-hommelista, että...
  13. P

Sehän tässä vähän risoo, kun siirtolääkäri ei ehdottanut oikein mitään, paitsi hysteroskopiaa, joka on kerran jo tehty. Kyselin kortisonista jo aikoja sitten, mutta ei sitä ole kuulemma tapana antaa ilman hyvää syytä ja tutkimuksia. Embryo gluekin on heillä mahdollista, mutta ei minulle...
  14. P

Esemila, niin kun teillähän on tosiaan jo yksi lapsi luovutetuilla. Oliko teillä silloin ihan sama lääkitys ja aikataulu ja saman ikäiset alkiot kuin nyt? Tuntuu hassulta kyllä, että miksi sitten toinen ei onnistu. Mysteeri. Minä yritän ensimmäistä vasta, ja meinaan tuon ERAn ottaa ennen...
  15. P

Hei, Maria! Älä nyt vielä vaivu synkkyyteen, ehkä se kumminkin kiinnittyy? Meitä on nyt näköjään monta täällä, jotka mietimme tätä kiinnittymishommaa. Minulla tosiaan neljä lahjasiirtoa takana, ja tuntuu että jotain tarttis tehdä, kun eivät ne penteleet tarraa kiinni... Ja alkioissa ei pitäisi...
  16. P

Hei ihmiset ja onnea kaikille plussanneille! Eipä tarttunut mulle neljäskään alkio. Klinikalta ehdotettiin hysteroskopiaa, mutta siinähän olen kerran jo ollut, että tuskin uudesta olisi hyötyä. Kyselin nyt sitten ERA-tutkimuksesta. Siinä tutkitaan, mikä on kohdun limakalvon kannalta ,otollinen...
  17. P

Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Hei, huutelen täältä sivusta tälleen törkeästi väliin... Meitä lahja-alkion käyttäjiä on tuolla ketjussa "Luovutettu munasoluhoito", joten kannattaa käväistä siellä, jos aihe kiinnostaa.:)
  18. P

Minulle perusteltiin yhden alkion siirtoa Suomessa sillä, että raskausmyrkytyksen riski on koholla sekä luovutetuilla alkioilla, kaksosilla että äidin iän myötä. Raskausmyrkytyshän kai on aika vakava asia. Kaksosilla myös tilastollisesti enemmän vaikeita synnytyksiä, hätäsektioita ja syntyvät...
  19. P

Poikani on Saatanan riivaama

Harmillinen tilanne, mutta koita nähdä positiivinen lapsessasi. Kunhan hän ei kannata hallituspuolueita niin on edelleen toivoa.
  20. P

Tartossa laitetaan yleensä kaksi, mutta olen pyytänyt erikseen vain yhden. Minä aloitin luovutetut kai 41-vuotiaana. Ensin jonotin Suomessa, sitten päädyin tuonne. Eka siirto peruuntui. Nyt 1 tuore ja 2 passia tehty. Jos vain olisi varaa, niin juoksisin siellä ihan alvariinsa, mutta lysti on...

Yhteistyössä