Hakutulokset

1. A

Toiveissa vauva 2021

Mulla menee nyt imetysaikana 2 muumimukillista kahvia. Sehän on jo reilusti yli suositusten. Ennen raskautumista meni varmaan 4-5 mukillista, sitten vähensin siihen yhteen mukilliseen. Välillä tuli kyllä juotua enemmänkin. Välillä myös kolajuomia tai tummaa suklaata sen kahvin lisäksi. Itse...
  2. A

Toiveissa vauva 2021

Painonpudotuksesta: mulla toimi ketoosi tosi hyvin. Tai itseasiassa meillä molemmilla, mulla ja miehellä. Tuo oli jopa kivaa, ikäänkuin yhteinen haaste ja uus juttu. Oli kiva kokeilla uusia reseptejä jne. Yllättävän helppoa! Näin sokerihiirenä eka viikko oli kurjaa, mutta kun keksi muita...
  3. A

Toiveissa vauva 2021

Mäkään en siis stressannut itseni takia, pelkäsin vaan lapsen puolesta. Aattelin, että pihalle tulee viiden kilon sokerivauva, vaikka sokerirasitustulokset olikin ollut priimaa. Raskausmyrkytystä myös pelkäsin, vaikka tosiaan turvotusta ei ollut tippaakaan. Itseasiassa sormuksetkin piti välillä...
  4. A

Toiveissa vauva 2021

Mun mielestä pelkkää BMI:tä ei kyllä kannata tuijottaa. Mulla oli BMI ennen raskautta 26, eli ylipainon puolella, mutta missään se ei kyllä näkynyt. ”Sallittu” painonnousuhan katsotaan suoraan BMI:n mukaan ja meninkin sit sen yli niin että heilahti. Turvotusta ei ollut tippaakaan missään...
  5. A

Toiveissa vauva 2021

@Kasikuus ootko tehnyt raskaustestiä? Tuli mieleen et eihän ois kohdunulkoinen jos on noin kovia kipuja? :/ ja onhan sulla endometrioosi suljettu pois? Voihan toki olla siellä joku kystakin nyt mikä oireilee, sullahan onnollut kaiketi muutenkin vähän kummallista kiertoa viimeaikoina?
  6. A

Toiveissa vauva 2021

Toivotaan plussaa!! Mä viime raskaudessa huomasinabout rv12 että kohdunsuu on samanlailla ihan alhaalla kuin menkkojen aikaan. Olin jo ihan varma, että menee kesken kun oli kipujakin siellä, sh oli päivystykseen soitettaessa kanssa jotenkin paniikissa (kielsi kaiken nostelemisen jne) ja...
  7. A

Toiveissa vauva 2021

@Eepinen ja muut lapsen menettäneet, isot osanotot teille! <3 Tuo olis mun pahin pelko. Varmasti raskaudet tulee oleen tosi raskaita tuollaisen jälkeen, pelko pyllyssä koko ajan... :/ Ja onnea taas uusille plussanneille!! <3 Kuinka moni seuraa kohdunsuuta kierrossa? Onko kellään muulla...
  8. A

Toiveissa vauva 2021

Minä toivon toista lasta. Esikoinen vasta 6 kk ja ei ole vielä ainakaan puoleen vuoteen tarkoitus aloitta yritystä. Eli kunhan haaveilen. :D mä mietin, että mitäs jos toisen lapsen vauva-arki onkin vaikeeta. Nyt ollaan päästy tosi helpolla, tää ei oo pikkuvauvakautenakaan itkenyt kuinihan max...
  9. A

Toiveissa vauva 2021

Mun ei kyl raskausaikana tarvinnut vältellä muuta kuin raakaa lihaa, ja se olikin kyllä tuskaa! Oli kamala katsoa kin muut vetelee kunnon medium-pihviä ja ite kuolata vieressä :LOL:juustojahan saa syödä kaikkia kovia, ja pehmeistäkin käytännössä kotimaiset on ok. Aurajuusto taitaa olla...
  10. A

Toiveissa vauva 2021

Meilläkään ei polta kumpikaan. Alkoholia käytetään satunnaisesti. Mulla se on tyyliä yksi saunasiideri tai lasi viiniä, miehellä taas on (jos nyt korona-aikaa ei lasketa) kavereiden kanssa enemmän illanistujaisia/mökkireissua jne. mutta ei niitäkään tule kuin ehkä kerran kuussa. Kahvia menee...
  11. A

Toiveissa vauva 2021

Kyllähän se hedelmällisyys laskee vuosi vuodelta, mutta taitaa 35 olla kuitenkin nykyään aika normi ikä tulla raskaaksi eikä mikään vanha äiti. Toinen on tietysti se, että etenkin downin riski kasvaa kanssa aika rajusti tuossa kohtaa iän mukana.. Täällö kanssa vihdoin alkoi menkat toissa...
  12. A

Toiveissa vauva 2021

Totta tuokin. Vaikka itseasiassa viime marraskuusta lähtien syntyvyys kaiketi ollut nousussa ja alkuvuodesta syntynyt tosi paljon lapsia! Ite sain 11/19 lapselle sen vuoden pakkauksen, sillä aattelin vaan suoraan et 2021 tulee meille :D muttapakkaus kuin pakkaus kyllä kelpaa!
  13. A

Toiveissa vauva 2021

ihanaa! <3 eikös teilläkin ollut jo jonkin verran yritystä taustalla? Toivotaan, että pysyy matkassa!!(y)
  14. A

Toiveissa vauva 2021

Äitiyspakkauksesta: oli ihania kuoseja, mutta mun mielestä aika samoissa silti kuin viime vuoden :) toki viime vuoden paketti oli isompi (esim. bodeja oli 5 kpl enemmän ja harsoja pari), mutta muutenhan tuo on sisällöltään käytännössä sama. Tai siis että ei tullut mitään uusia tuotteita tai...
  15. A

Toiveissa vauva 2021

Joku kysyi seksin määrästä. Meillä oli ennen vauvaa seksiä hyvin vaihdellen, ja himokkaimmat kaudet osui aina mun ovisviikolle. Eli täällä menee himot puolin ja toisin hormonien mukaan, mies on huomannut että hänkin tiedostamattaan huomaa ovulaation mikä ilmenee panetuksena xD. Seksiä oli siis...
  16. A

Toiveissa vauva 2021

Mulla ei ollut tuon esikoisen kanssa alkuun mitään tollasia selkeitä oireita. Ainoa ”oire” olikummallinen selittämätön tieto siitä että oli raskaana. En tiedä mistä se tuli kun tosiaan esim.tissit ei ollut kipeät tms. Sanoin jo viikko ennen menkkojen poisjääntiä miehelle, että nyt muuten oon...
  17. A

Toiveissa vauva 2021

@Lillanna ihana toi tokan lapsen tarina :LOL: :love:
  18. A

Toiveissa vauva 2021

Hei apua mikä määrä tekstiä täällä! :D jotenkin ei itse oo tajunnut että tosiaan nythän niitä ekoja 2021-vauvoja jo tehdään! Mä en oikein tiedä pitäiskö jättäytyä tästä ryhmästä pois vai ei. Toisaalta olis kiva täällä lueskella ja pohdiskella, mutta kun me ei olla mitenkään yrittämällä...
  19. A

Toiveissa vauva 2021

kyllä! Mun ensimmäiset sanat synnytyksen jälkeen oli miehelle että ”toista et saa”. Nyt tuo esikoinen on 5 kk ja täällä ollaan haaveilemassa toisesta lapsesta... xDD
  20. A

Toiveissa vauva 2021

No niin, meillä sit kortsu petti tietenkin heti, kun on eka kierto alkanut raskauden jälkeen :D onneksi todennäköisyys kuitenkin todella pieni, ja kiertokin varmaan ihan mitä sattuu vielä kun vasta ne ekat menkat tulleet. Ei siis ihan vielä oltais valmiita sitä toista saamaan, kun tuo...

Yhteistyössä