Hakutulokset

1. A

Toiveissa vauva 2021

Kyllä kuuluu, mulla oli johki rv 12-14 asti muistaakseni menkkajomoja alavatsalla edellisessä raskaudessa :) kohtu alkaa valmistumaan muutokseen ja kasvamaan, mikä saattaa olla menkkamaista kipua :) Ja lisätään vielä, että niin kuuluu emätinkivut, kohdunsuun kivut ja jopa peräsuolessa tuntuvat...
  2. A

Toiveissa vauva 2021

Suosittelen isosti, että soitat neuvolaan ja kerrot tosta pelosta! Etkä yhtään vähättele, vaan kerrot miten se haittaa sun elämää jne. Ite pääsin neuvolan kautta julkiselle puolelle varhaisultraan. Lisäksi on mahdollista päästä neuvolapsykologille, mikä vois helpottaa oloa. Ei välttämättä pelkoa...
  3. A

Toiveissa vauva 2021

Te, joilla on jo lapsi(a) ennestään. Onko kellään ollut sellasta ajatusta/huolta/pelkoa toista tehdessä, että ei toisen lapsen myötä pystyisi antamaan esikoiselleen riittävästi kaikkea mitä se ansaitsisi? Ns. ettei ehtisi sitten olemaan riittävästi äiti sille ekalle tai molemmille? Tiiän kyllä...
  4. A

Toiveissa vauva 2021

@Titi-Love menkkajomothan on ihan normaaleja alkuraskauden oireita ;)
  5. A

Toiveissa vauva 2021

Keskenmenot on tosiaan tosi yleisiä. Mutta niidenkin jälkeen voi hyvinkin vielä vauva tulla :) se vaan, että niiden jälkeen tulee vaikeammaksi luottaa siihen, että raskaus etenisi hyvin loppuun asti. Vaikka fiilis olikin varmempi, niin silti aatteli että mitäpä jos kuitenkin taas. t. Kaksi...
  6. A

Toiveissa vauva 2021

Apua siis mitä, kateellinen keskenmenosta?! xD oh god, mikä ihmisiä vaivaa... Voi vaihdella. Ihan vaan jo sen takia, että kiinnittymisen ajankohtakaan ei oo aina vakio. Ja sanoisin muutenkin, että eihän naisten kropan toiminnasta kukaan ota selvää, millon mitäkin. xD nyt vaan pidetään...
  7. A

Toiveissa vauva 2021

no mutta eihän nuo Ole muutenkaan mitoiltaan samanlaiset testit keskenään. Mutta tosiaan toi haamu on kyllä tosi haamujen haamu, mutta eihän näistä kuvista aina selvää ota.Ite ainakin oon huomannut, että selkeitäkin haamuja on tosi vaikee saada kuviin näkymään. @Titi-Love ei varmaan auta muu...
  8. A

Toiveissa vauva 2021

Tää in kyl niin kummallista miten erilainen käytäntö on eri sairaanhoitopiirissä, mä oon jokaisesta keskenmenosta päässyt suoraan naistentautien- ja raskauden päivystykseen ultraan ja saanut tyhjennyslääkkeet..! Tosi kurjaa tollanen kitkuttaminen sitten :( tsemppiä sinne!
  9. A

Toiveissa vauva 2021

Kai siinä 95 % on mukana myös noita joillahäntä ja keskiosa. Eli siis sellaisia, joilla on häikkää sekä päässä että keskiosassa jne. Mutta nyt leuka pystyyn, älkää ylianalysoiko tuloksia itse, jos lääkäri on sanonut tuloksen olevan normaali. :) pyytäkää vaikka soittoaikaa ja odotelkaa rauhassa...
  10. A

Toiveissa vauva 2021

Me löydettiin toisemme opiskelijabileistä, mies seurusteli tuolloin vielä exänsä kanssa, mutta erosi seuraavana päivä ja siitä asti me on oltu yhdessä Kuulostaa kamalalta, mutta miehen silloinen suhde oli jo eron partaalla ja kaikki ihmetteli miksi olivat yhä yhdessä. Vuoden seurustelun...
  11. A

Toiveissa vauva 2021

ihanaa! <3 mulle kävi just noin aikoinaan, eka hirveesti tarkkailin oireita ja tikulletin oviksia, seksiä aina ovisviikolla jne. Eihän siitä saanut mitään muuta, kuin itkua ja pettymystä, ja seksistä tuli suorittamista ja miehelle paineita. Lopetin kaiken tarkkailun ja ylimääräisen häslingin ja...
  12. A

Toiveissa vauva 2021

Onnee taas plussanneille! :) Neuvolaan kannattaa tosiaan soittaa heti, että saa ajan sopiville viikoille! Ja varsinkin jos on mitään lääkityksiä tai sairauksia itellä. Toki nyt voi aikoja ollakin enemmän tarjolla, kun ainakin meillä on kaikki 1v eteenpäin neuvolat peruttu koronan takia. Joku...
  13. A

Milloin sikiöseulonnan vastaukset (Helsinki)??

Mulla oli molemmat MoM arvot ihan päin honkia (”pitäisi” siis olla mahdollisimman lähellä 1, mulla oli toinen jotain yli 3 ja toinen 0,5 tms), mutta riskiluvut 1:3300, 1:100000 ja 1:100000. Eli et pelkästään niilläkään saa suoraan vastausta :) soita neuvolaan, meillä TAYSin piirissä saatiin...
  14. A

Neuvolalääkäri

Mulla oli hieman kivulias, kun oli paikat jo niin hellinä. Mutta ei mikään mahdoton ja nopea juttuhan tuo oli. Eli ihan normi sisätutkimuksen oloinen, sormilla lääkäri kokeili sisäpuolelta paikkojen leveyttä ja ilmeisesti joustavuutta. Sitten lääkäri kokeili lantion luiden leveyttä nyrkillä...
  15. A

Toiveissa vauva 2021

Ihan hirveä kasa taas viestejä tullut, millään ei ehdi lukeen tässä kaikkia! Mä en oo ikinä mitään kummoista leffaviivaa saanut, eikä seleffaviivakaan kerro mitään siitä, onnistuuko raskaus vai ei. Ihan yhtä hyvä plussa se haaleampikin on kuin supertumma. :) vahvistuminenkin on kauhean...
  16. A

Toiveissa vauva 2021

@Eliana n testi ei ole kyllä enää edes haamu, aivan selkeä plussa!! <3 onnea! Viinilasit ei varmasti ole tehnyt mitään haittaa vielä tuossa vaiheessa, älä sitä stressaa! :)
  17. A

Toiveissa vauva 2021

@Mans115 kyl mäkin näen hailakan viivan ihan ilman tihrustamista! <3 ja haalea viivahan on plussa siinä missä tummakin!
  18. A

Toiveissa vauva 2021

Hirveesti taas tullut viestejä, ja joihinkin piti vastata, mutten muista enää yhtään, että kelle ja mihin kaikkeen :D ainakin joku puhui neuvolan tavasta laskea viikkoa ja kierron pituudesta. Multa tais mennä ohi se, että mikä tässä oli se suurin pointti, miksi sillä on väliä vaikka neuvola...
  19. A

Toiveissa vauva 2021

Eihän sokerirasitusta yleensä tehdäkään, jos aiemmissa raskauksissa ei ole ollut ongelmia.Radihan on nykyään joka kolmannella odottavalla, ja siksi sitä tehdään tiettyjen kriteerien täyttyessä. Ei siihen tarvi olla ollut sokereiden kanssa ongelmia tai suvussa diabetesta, riittää että on...
  20. A

Toiveissa vauva 2021

@Hopeanuoli virtuaalinen hatunnosto tupakoinnin lopettamiselle! Mikähän mua vaivaa, kun mulla taasen kahvi oli liikunnan lisäksi ainoa asia, joka auttoi raskausaikana pahoinvointiin eikä päinvastoin....:ROFLMAO::ROFLMAO:

Yhteistyössä