Hakutulokset

1. M

Lokakuiset 2021

Kivaa saada lisää porukkaa! Tänään varattiin np-ultraan 9.4. Sitä aiemmin ei ollut aikoja. Piti mennä heti tsekkaamaan tuo nub -termi. Enpä ollut koskaan kuullutkaan tuosta :D Täällä täytyy mennä nykyään kaksi kertaa sokerirasitustestiin. Tai ainakin mun täytyy mennä, kun on sukurasitetta...
  2. M

Lokakuiset 2021

Ihana kuulla @Paatuska, että kaikki oli hyvin! Me oltiin tänään neuvolassa ja päästiin molemmat puolison kanssa eli meillä ei ainakaan rajoituksia. Kerrottiin siellä, että pariin otteeseen on tullut pieniä vuotoja sen isomman vuodon jälkeen. Papereiden täyttelyn lopuksi hoitaja kertoi, että...
  3. M

Lokakuiset 2021

Täälläkin tänään 8+0. Pahoinvointia on, mutta oksennusta ei nyt ole tullut. Tosi huono olo tulee heti, jos ei tasaisin väliajoin syö jotain. Todella monet hajut ällöttää ja tuntuu tosi voimakkailta. Ala vatsa on tosi turvonnut ja rinnat kipeät ja turvonneet. Parhaat välipalat tällä hetkellä ovat...
  4. M

Lokakuiset 2021

Täällä useammallakin on ollut vuotoja. Itse luulin jo keskenmenon tulleen, kun vuotoa tuli kolme tuntia solkenaan hyytymien kanssa. Silti viime keskiviikkona yllätykseksemme sykkeellinen alkio löytyi ultrassa ja vastasi oikein hyvin viikkoja. Viikonloppuna jälleen pikkuisen vuotoa, mutta nyt ei...
  5. M

Lokakuiset 2021

Mulle tuli isot raskausarvet ekasta raskaudesta. Ei niitä oikein voi estää vaikka miten rasvaisi. Olen oppinut elämään niiden kanssa. Olihan niiden syy kuitenkin paras :) Jäin tänään kotiin ja pomo oli hyvin ymmärtäväinen. Vuoto ei ole onneksi lisääntynyt ja selkäkipu meni nopeasti ohi. Ihan...
  6. M

Lokakuiset 2021

Täällä huoli nousee jälleen. Vähän kirkasta vuotoa, maha sekaisin ja selkää jomottaa. Karmeeta, että epätietoisuus jatkuu. Olen ollut lomalla ja huomenna pitäisi mennä töihin. En tiedä onko se järkevää ja mitä tässä pitäisi tehdä. Pahoinvointi on ollut tänään voimakasta.
  7. M

Lokakuiset 2021

Varmaan se feta on täälläkin isoin ongelma. En ole sitä syönyt. Siitä on ollut aika paljon ristiriitaista tietoa. Varmaan mahd. tuoreena vois myöhemmin uskaltaa, mut nyt alkuraskaudesta en vielä uskalla. Mä en pidä lohisusheista, joten niissä ei ongelmaa. Omia suosikkejani olen tehnyt eli...
  8. M

Lokakuiset 2021

Pahoinvointia on, mutta vielä ei ole tullut ylös asti. Tänään työnsin pari kertaa lunta kolalla ja sen jälkeen iski heikotus. Tuli ihan kylmähiki ja oli mentävä lepäämään. Mulla vissiin sokerit heittelee jotenkin nopeasti, jos olen fyysisesti aktiivinen ja sitä on tapahtunut jo ennen raskautta...
  9. M

Lokakuiset 2021

Tänään käyty varhaisultrassa. Ultraan oli mentävä aiemmin, koska viime keskiviikkona rupesin vuotamaan verta todella paljon hyytyminen kanssa. Olin aivan varma keskenmenosta. Vuoto kuitenkin loppui kolmen tunnin päästä ja tämän jälkeen tuli vain vähän vuotoa paperiin useamman päivän ajan. Tälle...
  10. M

Toiveissa vauva 2021

Uskomatonta, mutta kaikki oli hyvin!! Alkion sydän löi ja hän vastasi viikkoja 6+6 vaikka nyt on vasta 6+4. Ruskuaispussi oli hyvän näköinen eikä vuotoa tai vuotokohtaa varsinaisesti näkynyt. Lääkäri epäili vuodon tulleen eri kohdasta kohtua. Ainakaan istukan luona ei näkynyt mitään...
  11. M

Toiveissa vauva 2021

Täällä nyt odotellaan. Eilinen veren tulo loppui kuin seinään kolmessa tunnissa. Sen jälkeen ei ole tullut mitään. Kipuja ei ole. Kävin aamulla verikokeessa, joka näytti 41718.3, joten ei ainakaan ollut aiemmin mennyt kesken. Itsestä tuntuu hankalalta odotella kolmea viikkoa ja testata sitten...
  12. M

Toiveissa vauva 2021

Täällä huonoja uutisia. Tänään alkoi todella voimakas verinen vuoto hyytymillä. Keskenmeno on tässä todennäköisin skenaario äitiyspolin mielestä ja täällä nyt odotellaan. Päivystys ei vastaa, vaikka tunnin jonotin. Sieltä pitäisi sitten ilmeisesti tarkempia ohjeita saada tulevaa varten. Pari...
  13. M

Lokakuiset 2021

Puolison äiti ja parhaat ystävät tietävät. Heille on kerrottu yrittämisestä, joten oli luonnollista jakaa tieto plussastakin heidän kanssaan. Muille kerrotaan sitten myöhemmin. Ainakin on nähtävä ensin se sydämen syke :)
  14. M

Toiveissa vauva 2021

Just tuollainen testi minulta otettiin. Sen nimi on ERA,EMMA,ALICE -testi. Sain sellaisen kaavion, josta näkyi eri bakteerit mitä kohdussa oli. Tasapaino oli täysin vinksallaan eli tulehdusbakteereita eniten ja maitohappoja ei oikeastaan ollenkaan. Kaupan päälle sai uusintatestin, jossa...
  15. M

Lokakuiset 2021

Heippa! Eilen tein plussan. Ollaan naispari. Plussa tuli passista, joka tehtiin lääkkeelliseen kiertoon. Tänään varasin varhaisultran, joka meidän klinikalla tehdään aina. Meidän perheessä on tällä hetkellä kaksi lasta molempien edellisistä liitoista. Toinen 12 ja toinen 8 eli iltatähteä tässä...
  16. M

Toiveissa vauva 2021

Ja tulehdus todettiin EMMA-testillä. Se oli yksityisellä kallis ja on siis lapsettomuuden syytä tutkiva testi. En tiedä olisiko julkisella puolella joku halvempi ja yksinkertaisempi testi jolla selvittää mahdollinen kohdun bakteeritulehdus.
  17. M

Toiveissa vauva 2021

Maitohapot oli tilattava ulkomailta. Suomestakin jotain saa, mutta ilmeisesti ei niin laadukkaita, koska yksityinen lapsettomuushoitoklinikka ei niitä suositellut. Itse tilasin Physioflor (Flore vaginale) nimisiä kapseleita. Ne ovat reseptivapaita. Tulehdukseen söin antibioottia sekä käytin...
  18. M

Toiveissa vauva 2021

Heippa! Muutaman asian tässä oppineena ajattelin vielä jakaa teille tätä loppumatkaamme, joka johti plussaan. Kaikki ei ehkä ole lukenut päivityksiäni tuolta kauempaa, joten tähän alkuun pieni yhteenveto. Ollaan naispari. Takana kolme inseminaatiota IVF-hoito ja kolme pakastealkionsiirtoa...
  19. M

Toiveissa vauva 2021

Heippa pitkästä aikaa! Tulen tänne nyt ihan keskelle huutelemaan. En oo ehtinyt pitkään aikaan päivittämään kuulumisia enkä seuraamaan viestejä. Aika allapäin on oltu, kun joulukuun PAS:ia ei päästy tekemään (siitä myöhemmin). Mut nyt päästiin ja kaksi viivaa pärähti heti!!! Toivottavasti...
  20. M

Toiveissa vauva 2021

Olipas tullut paljon tekstiä. Onnea plussanneille!! Täällä menossa kp 11 eli huomenna voi päivittää 12. Ensi viikolla menen uuteen Emma ja Alice -testiin. Jännittää nähdä onko kohdun bakteerikanta saatu muutettua. Ne alapäähän laitettavat maitohapot olivat muuten sellaisia ihan sen näköisiä...

Yhteistyössä