Hakutulokset

1. T

*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

Meillä on naurettu ääneen 2kk iästä alkaen.. en oo kyllä mistään kuullut/lukenut että se tapahtuisi lähempänä 2kk. :P Huh, kävin tänään cittarissa ja siellä istuskeli arviolta 2-3kk ikäinen tyttö vaunujen kaukalossa, tytöllä oli äippäpakkauksen kevyt toppis, jonka päällä vielä pakkauksen...
  2. T

Pitkästä aikaa jos kirjoittaisin.. Lukemassa oon kyllä käynt melkeinpä päivittäin mutta kirjottelu on jääny... Rytmistä meillä heräillään siinä 10-11 aikaan. Päikkäreille 14.00-16.30 ja myöhemmin illalla vielä toiset lyhyemmät päikkärit (n.19.00-20.00). Nukkumaan mennään 23.00. Aamulla...
  3. T

Onpas tullut tekstiä.. :D Päivittäin oon kyllä käyny lukemassa, mutta kirjottelu on jääny.. Vaatteista meillä on käytössä enimmäkseen 60/62, mutta kyllä 56 menee, alkaa kylläkin olla aika jämptejä. Rytmistä Mikä se on? Meillä nukahdetaan 1-2 välillä omaan sänkyyn, ensimmäisen kerran...
  4. T

Sadepäivän ilo meillä oli tutti ristiäisissä, mutta se oli sylikummilla kädessä ja ei näkynyt. Ihan varoiksi oli että jos olisikin itku tullut niin olisi sitte ollut tutti valmiina. Mutta ei tarvittu, poika jaksoi hienosti olla koko tilaisuuden ajan hereillä vielä! Ristiäisistä vielä mä kävin...
  5. T

Ajattelin jakaa muillekkin tälläisen linkin missä on hyvät ohjeet vauvahierontaan: http://www.helistin.fi/?page=2017256&id=7415498
  6. T

unikuu108 kiitos linkistä. Siellä oli vauvahieronnan ohjeita mitä olen yrittänyt katsella mutta ei tuota linkkiä ole mistään vastaan tullut :) muratti88 ikyllä on syötävän näköinen kakku! :) Vauvan vaatteiden silittäminen on täällä kyllä jäänyt kokonaan pois. Silloin silitin kaikki...
  7. T

Piritta88 yksityiselle henkilölle maksaisin tarvikkeiden summan ja vähän extraa. öistä kyllä olen muutaman yön saanu nukkua pitkillä unilla jotka on siis 6-8h. Yleensä meillä menee yöt 4 tunnein välein herätän syömään. Mutta on tosn noita pitkiäkin unia vähän väliä, onneksi :) tyttönen ja...
  8. T

Kakkaaminen meillä oli ensin 10 päivän tauko että ei tullu kakan kakkaa.. neuvolassakin mainitsit asiasta, eivät olleet huolestuneita.. no kun tultiin kotiin niin sitten sitä tavaraa olikin enemmän :D Sitte tais olla 5 päivää taukoa.. Ristiäis päivänä tulikin sitten 3 kakat! ja taukoa 4 päivää...
  9. T

Merkkailen vain... ja tulin kertomaan että tänään oli ristiäiset. Poika jaksoi hienosti olla koko toimituksen ajan, ei itkun itkua koko päivänä :) Pappikin sanoi että ihan kyyneleet tuli silmiin kun toinen tuijotti niin ihanasti. Nimeksi tuli: Veetu Asmus Tapani (Tapani kiertää meidän...
  10. T

rytmistä voikuin muilla kuullostaa niin hienolta noi illat. Meillä kun poika nukahtaa aina 2-4 välillä...Eilen yritin että jos sais vähä aikasemmin nukkumaan niin ei.. ei sitten millään. Millähän saisi tätä rytmiä käännettyä? Päivisin on välillä pitkiäkin aikoja hereillä jopa 6 tuntia.. sen...
  11. T

Kerttisvaippailiat täällä ollaan käytetty pampersia. Alussa oli muutama paketti liberoja, enkä tykännyt yhtään niistä... Jotenkin tuntuu että noissa pampersissa on parempi imukyky. Muumivaippoja mulla oli muutama joku näyte paketti jostain tullut niin niissä oli kyllä hyvät ne kiinnitys tarrat...
  12. T

siivoilu mä olen sitten vissiin siivoillut niiden puolesta jotka eivät ole kerenneet/jaksaneet.. :D Siivoilen nimittäin päivittäin, tai ainakin yritän tehdä jotain pientä aina. Nytkin muutama päivä sitten aloitin ristiäis siivoilut vaikka ristiäiset on viikon päästä.. :P Nukkuminen meidän...
  13. T

kysymys teille joilla mennyt vesi kotona tai muualla?

Mä luulin aluksi että eihän sitä pakosta edes huomaa jos vedet menee esim suihkussa. No mä sitten olin siellä suihkussa kun vedet meni ja kyllä sen huomasi. Kun tulin pois suihkusta niin edelleen valui sillai pieniä määriä.. Ei sitä oikein voinut olla huomaamatta.
  14. T

Raskaudessa kertyneet kilot ja vauvan syntymäpaino?

Kiloja tuli 14kg ja poika oli 3730g Meni 10 päivää yli ja sf-mitta oli 40+3 viikolla 35cm.
  15. T

Liikkuminen vauvan kanssa me ollaan oltu melkein päivittäin ulkoilemassa/käyty kaupassa kun vauvalla ikää viikko. Ensinnäisen kerran bussillakin mentiin siinä 1½ viikon iässä. Meillä nukutaan hyvin vaunuissa että ei pahemmin sitä itkua sieltä tule ellei ole nälkä tai vaipassa tavaraa. Oon...
  16. T

seksistä täällä peitto heilui kun synnytyksestä oli n. 3 viikkoa.. Kyllä mua vähän arvelutti aluksi että entä jos se sattuu? Jälkivuoto oli tuolloin jo loppunut. No pientä kipua aiheuttanut vasemmalla puolella jossain häpyhuulessa, molemmilla kerroilla. Ehkäsystä mä ajattelin ottaa taas ne...
  17. T

hieronnasta joku kyseli että miten päin sitä vauvan massua voi hieroa niin löysin tälläisen missä sitä hierotaan myötäpäivään: http://www.piltti.fi/index/hoidetaan/lehtiartikkelit_kehitysjaterveys/0206_8_nj Mä en ole tosin ikinä kuullut että mitä väliä sillä on miten päin sitä hieroo...
  18. T

Sitteristä jostain luin että sitterissä pitäisi olla mielellään sellainen kovike siellä selän alla, että on parempi kuin pelkkä sellainen missä on vain se kangas.. tälläisen pätkän löysin: LIIKUNNALLINEN KEHITYS Vastasyntyneen liikehdintä on enimmäkseen refleksinomaista. Kehittyneemmät...
  19. T

joku kyseli sitä kuvan lisäystä.. etsin sen uudelleen ja löysinkin. Kuvan lisäys ohje ;) Kuvan lisäys: Tein tälläsen "ohjeen" kun osa kyselee tuota kuvan lisäystä.. Niin toivottavasti tästä on apua. 1. Mene osoitteeseen http://www.aijaa.com/ 2. Kuvatiedosto kohtaan: etsi...
  20. T

Ihania kuvia :heart: =) syömisestä meillä syödään pätkissä jonka takia usein tissillä. Useimmat on kyselleetkin että tuleekohan tisseistä tarpeeksi maitoa kun noin usein syö.. Mutta maitoa kyllä tulee. ristiäiset meille on pappi tilattu 4.10, ikää pojalla silloin n. 5vk. Nimi on...

Yhteistyössä