Hakutulokset

1. FridaHelmi

Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

@Sakariina Voinko kysyä missä olet hoidossa? Joo, kuten täälläkin on joskus puhuttu, niin tämä hedelmöityshoitobisnes on kyllä vähän villi länsi. Tässä liikutaan niin intiimeillä aluieilla, että harva jaksaa valittaa vaikka ei saisikaan asianmukaista hoitoa. Mun tilannetta ei osattu...
  2. FridaHelmi

@Sukkis On varmaan raskasta olla tässä prosessissa yksin. Toivottavasti sulla on hyvät tukiverkot. Lapsesta kyllä selviää yksinkin, mut henkinen puoli on asia erikseen. Ihminen kaipaa yhteisöllisyyttä, mut yhteisö voi olla vaikka sinkkuäitien piiri. @Sakariina Ymmärrän tunteesi. Välillä mietin...
  3. FridaHelmi

Tässä linkki siihen tutkimukseen: https://www.duodecimlehti.fi/api/pdf/duo14104
  4. FridaHelmi

@Rusakkonen Kiitos viisaista sanoistasi! Olet oikeassa, nämä tunteet pitää vain läpikäydä. Ja vastapainona on toki iloisiakin fiiliksiä. Mulla on jo aikuinen lapsi omilla soluilla ja silloin mulla oli myös vierauden tunnetta. Mielikuvaa lapsesta oli silti helpompi luoda, kun vähän tiesi mitä...
  5. FridaHelmi

Sen voi vielä sanoa tuntemuksista, että suurin pettymys tässä lahjasoluraskaudessa on, että ei tämä vienytkään lapsettomuuden tuskaa mihinkään. Kun kuulen muiden vauvauutisiata, iskee yhä se ”en sitten omaa lasta saanut”- fiilis. Toivon todella, että tunteet muuttuvat lapsen syntyessä. Jos nyt...
  6. FridaHelmi

Sakariina, se lahjamunasoluasiassa varmaan onkin vaikeinta, se toivosta luopuminen omien solujen suhteen. Mäkin sain kaksi keskenmenoa hoitojen välissä, ja ne pitivät toivoa pitkään yllä. Ja yhä pohdin välillä, että olisiko omilla soluilla sitten kuitenkin onnistunut. Vaikka jollain tasolla...
  7. FridaHelmi

Tsemppiä Rusakkonen hoitoon ja kiitos kaikille kommenteista! Suljettua ryhmää ei vielä ole saatu perustetuksi, tietääkseni, kun sopivaa alustaa ei ole löytynyt. Mulla on pitkiä aikoja, että tää lahjamunasoluraskaus tuntuu ihan ok:lta. Mut sitten jokaisessa isossa käänteessä, esim...
  8. FridaHelmi

Kokemuksia yksityisestä neuvolasta?

Hei! Olen nyt tuloksetta yrittänyt saada yhteyttä neuvolaan. Soten uudelleen järjestelyjen myötä neuvolaverkosto näyttää olevan aika sekaisin ja tukossa Helsingissä ja neuvolakeskukset valtavia. Niinpä olen miettinyt mahdollisuutta mennä yksityiseen neuvolaan. Onko kellään kokemuksia...
  9. FridaHelmi

Mä olen nyt 6+-viikolla raskaana lahjamunasolusta ja täytyy kyllä rehellisyyden nimissä sanoa, että tuntuu varsin erilaiselta kuin omilla soluilla. Tätä raskautta seuraa kiinnostuneena, mutta puuttuu tunneside. Lisäksi mieleen hiipii ajatus, että tuolla on kolme miljardia naista, joiden...
  10. FridaHelmi

~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@Ismundo Mulle siirettiin 19.6. kolmipäiväinen, joten meillä on about sama la. Mulla muistaakseni 9.3. @kiia-s Suuret pahoittelut! Toivottavasti pian oot taas täällä!
  11. FridaHelmi

Maaliskuiset 2019❤

Moi! Mielenkiinnosta kyselen, että millä paikkakunnalla tehdään varhaisultra neuvolan yhteydessä?
  12. FridaHelmi

Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Dextrassa osataan hoitaa matalan amh:n potilaita. Sitä ennen olin hoidossa Väestöliitossa, jossa minut jätettiin täysin hoidotta ja diagnosoimatta. Lääkärien välillä on HUOMATTAVIA eroja.
  13. FridaHelmi

Hyvä, että vuoto asettunut eikä ole kipuja ja että pääset ultraan ensi viikolla. Vuodothan ovat varsin yleisiä alkuraskaudessa, mutta aina sitä säikähtää tuhottomasti. Voimia!
  14. FridaHelmi

Voi ei Kiia-s, mikä tilanne nyt? Tsemppiä!
  15. FridaHelmi

Hei kaikki! Mäkin olen nyt plussannut alkionsiirrosta (lahjamunasolu), mutta en oikein uskalla sanoa sitä edes ääneen. Kysyisin, että miten te olette pärjänneet keskenmenon pelon kanssa? Itselläni on takana hoitolaiminlyönnin takia ajoissa hoitamatta jäänyttä lapsettomuutta, epäonnistuneita...
  16. FridaHelmi

Olin just etsimässä sitä sulle! Olen kuullut tuosta klinikasta hyvää. Kokemusta ei ole.
  17. FridaHelmi

Tervetuloa mukaan @Rusakkonen ja @kirsillevauva ! Meillä mies empi hetken, mutta asiaa tuumattuaan on täysillä mukana lahjamunasoluasiassa. Toivottavasti asiat kääntyvät yhteisymmärryksen tolalle. Hyvähän tätä asiaa on pohtia kunnolla, on tämä sen verran iso askel ja valinta, vaikka se...
  18. FridaHelmi

IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Hei suurkiitokset @marrasmai @Tupsuli ja @lullaby neuvoista ja vinkeistä :-)! Tosi hyvä idea toi multi-gyn, ostan kun pääsen apteekkiin. Ja lähden tästä lähikaupunkiin lääkäriin jos oireet jatkuvat. Tänään ei oo noita oireita ilmennyt. Eilen laitoin ihan vähän bepanthemia. Sanoisko et v-mäistä...
  19. FridaHelmi

IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Hei! Hyppään tänne ketjuun hetkeksi. Mulle tehtiin (lahjamunasolu)alkion siirto ja testipäivä on ylihuomenna. Sellaista kyselisin, että onko teillä luget aiheuttaneet kutinaa ja kirvelyä ja miten olette sitä hoitaneet? Olen mökillä ja mulla on täällä bepanthenia. Ohjeessa sanotaan et sitä ei...
  20. FridaHelmi

@Piikkinen Joo, sähköpostirinki olisi hyvä ainakin alkuun! Soita vaan rohkeasti klinikalle kun kerran olet jo päätöksen tehnyt, vaikka ainahan siinä pitää taas yhden viivan yli kävellä... Prosessiin voi mennä sen verran aikaa, että matkan varrella ehditte valmistautua. Ja ainahan jonosta voi...

Yhteistyössä