Hakutulokset

1. M

Toukokuiset2022

Mulla oli esikoisen raskaudessa istukka edessä. Mutta silti tunsin liikkeet jo RV 14-16 . Oon kyllä muutenkin herkkä vatsan seudulta. Tunnen kun ovis irtoaa ym. Tokassa raskaudessa sama juttu. Liikkeet tuntui kyllä aavistuksen myöhemmin mutta mulla oli enemmän vatsa makkaroita
  2. M

Kesäkuiset 2022

Tärkeitä ovat myös muut verikokeet. Ja jos on esim riskejä diabetekseen niin joutuu sokerirasitukseen aikaisemmilla viikoilla.
  3. M

Kesäkuiset 2022

Kannattaa ottaa yhteyttä neuvolaan. Ettei NT ultra mene ohi. Se pitää tiettyjen viikkojen aikana tehdä.
  4. M

Haaveena vauva 2022

Voi olla ns kiinnittymis vuotoa.
  5. M

Kp11 ja epäsäännöllinen kierto

Siittiöt voi elää sen 5 vrk mutta niiden hedelmöitys kyky heikkenee jo 48 h jälkeen. Siittiöillä on rankka matka munasolun luokse joten vain vahvimmat pääse perille. Eikä ne 5 päivän jälkeen pysty välttämättä hedelmöittämään munasolua.
  6. M

Haaveena vauva 2022

Näen tuossa myös viivan mutta näyttää harmaalta. Tuliko testi ajan puitteissa viiva? Vai vasta ns roskishaamuna? Toivottavasti lähtisi tummumaan. Oletko nyt aamulla testannut uudestaan?
  7. M

Kesäkuiset 2022

Neuvolan kautta kannattaa sairaslomaa hakea. Ne osaa sitten tarvittaessa ohjata äitiys polille jos tarvitaan nesteytystä ihan osastolle asti. Tuohon Radi juttuun niin tiedän muutamia äitejä jotka saaneet heti sen sokerimittarin eikä ole käyneet rasituksessa. Oot vaan niin kovana neuvolassa...
  8. M

Kesäkuiset 2022

Voi olla ihan harmitonta vuotoa. Esikoisen odotuksessa tais olla just noilla viikoilla muutama tippa verta pyyhittäessä. Lääkäri meinasi että johtuu siitä kun sikiö kiinnittyy paremmin kohdun limakalvoon. Yksi vaihtoehto on myös se että kroppa ei tajua vielä olevansa raskaana vaan meinaa että...
  9. M

Haaveena vauva 2022

Meillä toka tärppäsi 2 pvä ennen ovisplussaa. Piti olla tauko yrityksestä kun oli km alla. Intouduttiin sitten illalla ihan muuten vaan kun esikoinen oli yökylässä mummilla. No tein 2 pvä päästä piruuttaan ovistestin ja plussa tuli. No ajattelin että yritetään hyödyntää vielä kerran mutta mies...
  10. M

Haaveena vauva 2022

Kyllä tokassa raskaudessa vaan tiesin että plussa tulee. Ei minkäänlaisia oireita.
  11. M

Laskettuaika 2022

Ei siihen unettomuuteen oikein ole mitään apuja. Molemmissa raskauksissa kärsinyt samasta vaivasta. Paras neuvo mitä oon saanut että illalla välttää puhelimen ja tietokoneen/telkkarin tuijottamista . Lisäksi käy kunnon kövelylenkillä ennen nukkumaanmenoa. Itselläni on auttanut myös se kun...
  12. M

Haaveena vauva 2022

Toivottavasti et loukkaannu Ootko miettinyt että ongelma onkin miehessä? Jostain syystä miehen siittiöt huonolaatuisia tai niitä ei ole ollenkaan. Vaikka teillä on yhteisiä lapsia niin miehen sukusolut voi heiketä iän myötä.
  13. M

Hätähousut himotestaajat ja piinailijat vol.5

Onneksi olkoon. On tuo selvä plussa.
  14. M

Kiinteiden aloitus + rauta

Ei ole yhdenkään lapsen kohdalla tullut puutetta raudasta. En olisi huolissani raudan saannista. Ei vauvalle kovin helposti tule anemiaa vaikka kiinteiden määrä on pieni. Mutta jos koet ettei saa tarpeeksi rautaa kannattaa soittaa neuvolaan. Siellä neuvotaan kyllä mitä tehdä. Mitään...
  15. M

Laskettuaika 2022

Jos tuntuu että yöllä herää lonkka/jalkakipuihin niin kannattaa ottaa magnesiumia ja rautaa. Siis sen mamma vitamiinin lisäksi. Mulla on helpottanut sillä lonkka ym kivut.
  16. M

Kiinteiden aloitus + rauta

Mistä tiedät että vauvan rauta varastot alkaa olemaan tyhjät? Eihän ne katoa mihinkään jos ei ole verenvuotoa ym. Jos on täysimetyksellä ollut, niin äidin maidosta vauva on saanut kaiken tarvittavan. Myös korvikkeesta saanut kaiken. Ja se kiinteiden aloitus ei tarkoita että kaikki ravinto...
  17. M

Päiväkoti työnä. Milloin kertoa raskaudesta?

Itse olen ollut töissä vanhus puolella ja kehitysvammaisten kanssa. Jossa oli väkivallan uhkaa joka päivä myös potkuja mahaan oli vaarana. Alkuraskaudessa kohtu on hyvin suojassa ns häpykummun takana. Joten ei tarvitse heti kertoa jos ei tahdo.
  18. M

Kesäkuiset 2022

Kohdunulkoinen voi oireilla kipuiluna jos on edennyt pidemmälle. Pahimmillaan voi munatorvi puhjeta. Riippuen myös siitä missä kohtaa alkio kasvaa. Ns tuulimuna raskaus voi oireilla samalla tavalla kuin normi raskaus.
  19. M

Kesäkuiset 2022

Kyllä neuvolassa pitäisi ottaa myös verikokeita ennen seuloja. Ne on ne perus raskaus labrat. Ainakin itseltäni on ne otettu joka kerta
  20. M

Haaveena vauva 2022

Mulla on ollut just tuollaiset viivat ja oli negatiivinen. Eikä se plussa kierroksi muuttunut. Eli tuo on negatiivinen.

Yhteistyössä