Hakutulokset

1. E

Kesäkuiset 2023

Mie taas oon just niitä pystyny syömään vähän :D. Tänään tein taaperolle pinaattikeittoa ja pakko oli itekin vähän ottaa, vaik olin jo nuudelit keittäny itselleni.
  2. E

Kesäkuiset 2023

Meillä Lappeenrannassa on kaks ekaa ihan tavallisia terveydenhoitajan neuvolakäyntejä. Tääl on huono lääkäritilanne, ni sain sen lääkäriajan jo ja se ois tammikuun lopulla. Sitä ennen käyn vielä 16. raskausviikolla perusneuvolassa :).
  3. E

Kesäkuiset 2023

Miulla on niissä äitiysvitamiineissa mukana se foolihappo :). Paitsi nyt kun en sitä rautaa uskalla pahoinvoinnin takia syödä, ni oon ottanu pelkkää foolihappoa. Kunhan ällötykset loppuu, ni jatkan taas kalkinsyöntiäkin :).
  4. E

Kesäkuiset 2023

Paha sanoa, kun en tiiä paljon oon painanu 😅. Epäilen TSH-arvon olevan/olleen syypää kiloihin, jotka raskauden jälkeen jäi. Ainakin normaalisti miun aineenvaihdunta on ollu hyvä ja oon pystyny syömään "mitä vaan" pysyen silti samoissa painolukemissa. Ei edes imetys oo vaikuttanu painoon. Tänään...
  5. E

Kesäkuiset 2023

Tai sit hän oli vaan vilkkaalla tuulella 🙈. Mie epäilin sykkeiden perusteella esikoista tytöks, mut hän oli vaan touhukas poika 🤭.
  6. E

Kesäkuiset 2023

Täälläkin nyt eka neuvola takana! Opiskelija hoiti miun käynnin ja eikä ollu valittamista :). Kieltäydyin hemoglobiinin mittauksesta, koska se on ollu miulla vasta syyskuussa 144. Lisäks edellisessäkin raskaudessa se oli loppuun asti hyvä. Ja jos oiskin tullu alas, ni en pysty vielä edes...
  7. E

Kesäkuiset 2023

Hahha! Just ku kirjotin, ni eilen lens taas oksennus 😅. Ei menny aamupuuron jälkeen oikeen paljon mitään alas, ni sehän sit kostautu illalla. Onneks miun mies on ottanu nyt vetovastuun lapsesta ja ruoanlaitosta, kun on vaan kotona. Hän kyl muutenkin osallistuu varmaan saman verran kun mökin :)...
  8. E

Kesäkuiset 2023

Täällä olot helpottaneet niin, etten oo vissiin kolmeen päivään oksentanu. Oon saanu tavallista ruokaa ja aamupuuroakin syötyä muutamana päivänä :). Edelleenkään en voi syödä mitä sattuu, vaan oon valikoiva. Iltapäivällä/illalla alkaa tulla painontunne vatsaan ja sen myötä ällötykset.
  9. E

Kesäkuiset 2023

En tiiä onko eroja eri sairaanhoitopiirien välillä, mut ainakaan miun ystävät ei sitä oo saaneet, kun ovat päässeet liikkumaan taudin aikana :). Kaiketi sit, jos olisivat ihan vuoteessa ollu, ni ois eri juttu.
  10. E

Kesäkuiset 2023

Ei onneks paniikkia kertoa, kun oon hoitovapaalla ainakin maaliskuun loppupuolelle asti. Joko meen tekee siinä välissä vähän töitä tai sit kituuttelen seuraavaan äitiyslomaan asti. Toisaalta kun hoitoalalla on, ni ainahan siinä sit on riskinsä tautien, lääkkeiden, väkivallan jne. kanssa.
  11. E

Kesäkuiset 2023

Miustakin ois toisaalta hauska jännätä synnytykseen asti, mut ehkä käytännönsyistä selvitetään asia rakenneultrassa. Meil on paljon esikoiselta unisex-vaatteitakin, mut paljon myös esim. vaarinpaitoja, jotka ois kiva laittaa sit myyntiin, jos tuleekin tyttö.
  12. E

Kesäkuiset 2023

Mehukeittoa yritän välillä saada alas, mut sekin yököttää usein 😅. En oo syöny kunnon ruokaa yli viikkoon. Noh, toivottavasti tää nyt tästä helpottais eikä ois enää tolkuttoman montaa viikkoa.
  13. E

Kesäkuiset 2023

Joo kyl mie vähintään kahdesti päivässä oksennan. Tuntuu vaan, ettei voi paljoakaan syödä tai juoda ku sit alkaa nousta ylös.
  14. E

Kesäkuiset 2023

On kauhee nälkä usein, mut samalla oksettaa. Jos tää ei helpota, ni joudun kyl varmasti johonkin tiputukseen. Pissallakaan en oo käyny ku kahdesti tänään - ja nekin kerrat olleet pissahädättömiä kertoja.
  15. E

Kesäkuiset 2023

16. E

Kesäkuiset 2023

Osa oli hyviä ja osa sit ei niin täysin miun makuun. Oisko ollu sitruuna-salmiakit ja vadelma-salmiakit, jotka oli parhaita ☺️.
  17. E

Kesäkuiset 2023

Anteeks! Ne olikin Fazerin turkinpippuripastillit, jotka sopii nyt raskaana!
  18. E

Kesäkuiset 2023

Mies lähti viikonlopuks pelireissulle ja mie kävin viemässä esikoisen miun vanhemmille yökylään. Ei tarvii herätä huomenna klo 6 🤭 (koska uskon, et kellojensiirrosta huolimatta herätysaika on "sama").
  19. E

Kesäkuiset 2023

Viime raskaudessa tilasin Namituvalta sen järkyn satsin, ku olin jo monta kuukautta ollu melkein kokonaan ilman mustia karkkeja. Mut nyt on tosiaan tullu noi Fazerin kissakarkit, Pantteri-pastillit ja Micaron glykyrritsiinittömät karkit 😍. Eihän se pelkkä salmiakki lakua voita ja onneks lakut ei...
  20. E

Kesäkuiset 2023

Ai jaa! 😯 Pelkäsin vaan, et jos tää hiljenee siihen mennessä niin, ettei kukaan lue miun liittymispyyntöä 🙈.

Yhteistyössä