Hakutulokset

1. FridaHelmi

Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Tervetuloa myös kaikki muut uudet palstailijat, mahtavaa keskustelua täällä.
  2. FridaHelmi

Tervetuloa @Brinavess! Hieno tuo sinun oivalluksesi :-). Mahtavaa, että tärppäsi ekasta hoidosta, onnea!
  3. FridaHelmi

~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@Ismundo Me ollaan aika samoilla viikoilla. Mulla tullut painoa kanssa joku neljä kiloa. Raskauden alussa en juuri treenannut, mutta nyt olen taas jatkanut urheilemista useamman kerran viikossa. Olen kyllä ottanut iisimmin kuin yleensä treenatessa. Mun kuvotukset on häipyneet, ikävää et sulla...
  4. FridaHelmi

Kiva kuulla susta @neppari7! Hyvä että raskauden kanssa kaikki hyvin ja vauva kasvaa! Ymmärrän niin hyvin tunteesi, itselläni on ihan samanlaisia tuntemuksia. Kun tuntuu siltä ettei lapsi ole minun, yritän miettiä että kenen se sitten on. Tajuan, että ei sillä ole ketään muutakaan :). Luulen...
  5. FridaHelmi

Tässä artikkelissa kyseenalaistetaan psykologien tarjoama näkemys, että on yksiselitteisesti parasta kertoa lapselle alusta asti alkuperästään: https://www.bionews.org.uk/page_96003
  6. FridaHelmi

Tänään, kun puhuin miehen kanssa jostain raskauteen liittyvästä huomasin ajattelevani, että miten ihanaa olisi jos tämä lapsi olisi todella yhteisemme :-(. Ei tämä kyllä helppoa ole. Enkä tiedä milloin tämän kanssa tulee sinuiksi. Itsekin tosiaan mietin tätä vuosia ja myös läpikävin ennakkoon...
  7. FridaHelmi

Tervetuloa, @MatildaM! Jännitys kai kuuluu tähän kuvioon. Itselle se iski niin voimakkaana ennen tämän hoidon suunnittelukäyntiä, et meinasin perua koko jutun. Mutta kun klinikalle kuitenkin menin, niin olinkin jo innoissani hoidosta :-). Tsemppiä!
  8. FridaHelmi

Ps. Ja se kyllä pitää sanoa, että vaikka pohdin lahjamunasoluasiaa usean vuoden niin pohdinnat jatkuvat yhä. Fiilikset menevät laidasta laitaan. Kyllä tämä varsin erilaista on kuin geneettistä lasta odottaessa. Välillä raskaus tuntuu vieraalta, välillä edes vähän omalta.
  9. FridaHelmi

@Sakariina Hauskaa, että ajattelit minua :-). Itse olen miettinyt että dna-sukututkimus tarjoaa tarvittaessa lapselle aikuisena työvälineen tutkia geneettisiä juuriaan (pitkällä aikavälillä). Ja sitä ennen lapsi on sukututkimustestaukselta turvassa :-). Mä en tehnyt mitään erityistä tällä...
  10. FridaHelmi

Miten menee @Rusakkonen? Sulla on kyllä mahtavan tehokas meininki :-). Entä @neppari7, miten raskaus etenee? Entä muut hoitoa odottavat/jo raskautuneet/lapsen saaneet? Itselläni kaikki hyvin, raskaus etenee omalla painollaan, väsymys vaan vaivaa. Ja mielessä pyörii monenlaista tunnetta ja...
  11. FridaHelmi

Ruohonjuurella on myymälä myös Rautatientorilla, citykäytävässä. Mutta Kampin on kai isoin.
  12. FridaHelmi

Löytyisikö Ruohonjuuresta? Ostin joskus niitä mutta en muista mistä...
  13. FridaHelmi

Täältä löytyy kiinnostavaa (mutta kauan sitten käytyä) keskustelua lahjamunasolulapsista ja alkuperän kertomisesta/kertomatta jättämisestä: https://www.meidanperhe.fi/keskustelu/141941/ketju/_lahjasoluperheita_?page=1
  14. FridaHelmi

Lahjamunasolulla lapsen saaneet

Kiinnostaa myös että jos teillä on lisäksi geneettisiä lapsia niin mitä olette heille kertoneet lahjamunasolusisaruksen alkuperästä?
  15. FridaHelmi

Lahjamunasolulla lapsen saaneet

Lahjamunasolulla lapsen saaneet, vertaistukeanne ja kokemustanne kaivataan! Perustin sitä varten tämän oman keskustelun. Miltä lahjamunasoluraskaus tuntui, entä millaisia tunteita heräsi lapsen synnyttyä? Miten pitkään meni että lapsi tuntui täysin omalta? Mitä kerrot lapselle hänen...
  16. FridaHelmi

~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@Lumval Hienoa kuulla tarinasi!
  17. FridaHelmi

@Rusakkonen Mietin samaa kun huomasin itsekin käyttäväni biolapsi-termiä. Sitä on vain hankala korvata: tai ehkä lyhyesti vain geneettinen lapsi (eli omista soluista). Hyvä pointti sulla! Toivottavasti sulla nyt tärppää! Ainakin oot tehnyt kaiken voitavan! On tosiaan jännä miten eri tavalla...
  18. FridaHelmi

Hahhaa, niin ajatelkaa jos joku spermanluovuttaja täällä huutelisi ja fantasioisi tulevista ”lapsistaan”:-D.
  19. FridaHelmi

Kiitos viestistäsi, @karhuemo75! Olisi kiva kuulla teiltä, joilla lapset jo isompia, että miten se kiintymussuhteen muodostuminen meni? Millaisia tunteita lapsen syntymä herätti ja miten ne muuttuivat ajan kanssa? Jos teillä on myös biolapsi niin miten prosessi erosi kun kyseessä lahjasolulapsi?
  20. FridaHelmi

Ps. Tuo vierauden tunne on varmaan se, joka tässä eniten epäilyttää.

Yhteistyössä