Hakutulokset

1. T

Helmikuiset 2023

Täällä myös turhauttaa paljon raskauteen liittyvät olot ja rajoitukset. Enimmillä pahoinvointi ja väsymys kyllä helpottavat ensimmäisen kolmanneksen jälkeen, että siltä osin en ole ihan niin huolissaan. Itsellä sama ongelma hiusten kanssa ja se ärsyttää ehkä eniten. Olen miettinyt saisiko...
  2. T

Helmikuiset 2023

Listerian riski on tosi pieni, joten turha tollasta on jälkikäteen miettiä. Tosiaan monissa maissa suositukset vaihtelee ja monet Suomessa (minimaalisen) listeriariskin takia kielletyt ruoat on muualla ihan sallittuja. Listeria on niin harvinainen, että kun sitä jostain ruoast löytyy ylittyy...
  3. T

Helmikuiset 2023

Täällä on oireiden suhteen ollut vähän vaihtelevaa. Eilen ei ollut juurikaan muuta alavatsalla vähän menkkamaista jomotusta ja vähän selkäkipua. Tänään on ollut sitten pahoinvointia ja väsymystä senkin edestä. Ja vatsa on ihan älyttömän turvonnut. Esikoista odottaessa oli muistaakseni tällainen...
  4. T

Kova selkäkipu alkuraskaudessa

Itse olen käyttänyt raskausaikana lämpöpussia lievittämään kipuja ja sen vähän oloa helpotettua pystyy yleensä jo venyttelemään/liikkumaan, mikä auttaa enemmän. Apteekista suositeltiin myös kylmägeeliä, mutta sen sopivuus kannattaa tietysti aina vielä varmistaa, en tiedä onko esim. merkeissä eroa.
  5. T

Helmikuiset 2023

Hyvää juhannusta kaikille! Täällä grillailtiin isovanhempien kanssa ja leikittiin 2-vuotiaan kanssa. Välillä tuli mieleen, että jos kaikki menee hyvin ensi vuonna on mukana vauvakin. Ei olla vielä kerrottu raskaudesta isovanhemmille, katsotaan pysyykö masu piilossa ekaan ultraan asti. Milloin...
  6. T

Helmikuiset 2023

Tässä raskaudessa ilona on näköjään iltapäiväpahoinvointi. Nyt pari päivää putkeen iskenyt kova pahoinvointi klo 14 jälkeen ja kestää siitä parituntia. Tänään olin jo varma, että tulee oksu, mutta selvisin! Nyt oon menossa iltaristeilylle joka varattiin ennen kuin tiesin olevani raskaana. Saa...
  7. T

Helmikuiset 2023

Voi ei! Toivottavasti olisi harmitonta vuotoa ja pieni pysyisi kuitenkin mukana.
  8. T

Helmikuiset 2023

Täällä vissiin 5+3 ja pahoinvointi tuntuu lisääntyvän. Viime raskaudessa oli kuvotusta läpi ekan kolmanneksen, mutta en muistaakseni oksentanut kertaakaan. Pelkään, että tällä kertaa joudun halailemaan pönttöä, kun nyt jo olo yhtä huono kuin viimeksi pahimmillaan siinä 8 rv:n tuntumassa :sick:
  9. T

Helmikuiset 2023

Olot voi kyllä vaihdella paljonkin ilman, että tarkoittaa mitään. Kannattaa koittaa rentoutua ja muistuttaa itseään siitä, että todennäköisesti kaikki on kunnossa. Mun käsittääkseni km riski on myös paljon pienempi sen jälkeen kun syke on nähty :) Ultrassa ravaaminen tulee kalliiksi ja eihän...
  10. T

Helmikuiset 2023

Voimia toipumiseen!
  11. T

Helmikuiset 2023

Tein ihan samaa ensimmäisessä raskaudessa ja ehkä vielä enemmän toisessa, kun ensimmäinen oli päättynyt keskenmenoon. Tiedon hakeminen on mullekin tärkeä tapa "hallita" hallitsematonta tilannetta. Luulen, että nyt tulee mietittyä vähemmän asiaa, koska tällä hetkellä raskaus tuntuu vielä aika...
  12. T

Helmikuiset 2023

Kaksi testiä olen tehnyt, kun paketissa kerran oli kaksi. Jälkimmäisen tein kun menkat oli kolme päivää myöhässä ja tällöin viiva oli selvästi vahvistunut kolmen päivän aikana, mutta ei tasavahva. Harkinnassa on, että tekisin ensi viikolla vielä digitestin, mutta luultavasti en saa aikaiseksi...
  13. T

Helmikuiset 2023

Voimia tulevaan viikkoon! Toivottavasti pieni ottaa kasvuspurtin ja viikon päästä ultrassa näkyy päiviä vastaava kaveri. Pk-seudulta löytyy useampia paikkoja, joissa kätilö tekee ultran, esimerkiksi Perhe-Arte :) ja uskoisin enimpien haluavan varmistaa varhaisultralla, että kaikki on...
  14. T

Helmikuiset 2023

Toi on kyllä niin kiva, että neuvolassa on ultra :) En ymmärrä miksei kaikkialla voi olla. Ajattelin, että varaan nyt ehkä varhaisultran neuvolaa ennen samalle viikolle. Viime raskaudessa "pääsin" julkiselle varhaisultraan, kun epäiltiin kkm. Mieluummin menisin kyllä omaan piikkiin tällä kertaa.
  15. T

Helmikuiset 2023

Oletteko muut varanneet ensimmäistä neuvolaa vielä? Mä varasin jo, kun halusin saada meidän kivalle tutulle terkalle ajan. Heinäkuun puolessavälissä olisi käynti, jos kaikki menee hyvin siihen asti. Meillä vaihtui esikoista odottaessa ja esikoisen ekan 6kk aikana usein th ja siinä kyllä huomasi...
  16. T

Helmikuiset 2023

Voisin liittyä mukaan tänne. Tänään plussasin ja olo on vielä aika epäuskoinen. Oli vasta jätetty ehkäisy pois ja en osannut kuvitella, että heti ekasta kierrosta raskautuisin. LA olisi nyt vissiin 16.2. Kaksivuotias uhmailija löytyy kotoa ja vähän kauhulla odotan miten selviydyn raskaudesta...
  17. T

Radi-kokemuksia? Miten pitää radi kurissa?

Toi "yritä kuitenkin nauttia raskaudesta" juttu on kyllä todella raivostuttava. Kun menin radi-ohjaukseen hoitaja aloitti kysymällä oikein pirtsakasti "Millä fiiliksillä tulitte tänne?" Siis ihan oikeesti, siinä kaikki on juuri saaneet raskausdiabetes-diagnoosin jonka mukana tulee loppu elämäksi...
  18. T

Radi-kokemuksia? Miten pitää radi kurissa?

Radi on kyllä kurja sairaus ja rajoittaa mun mielestä tosi paljon elämää. Olen nyt pari viikkoa ehtinyt mittailla verensokereita ja arvot ovat pysyneet hyvinä kun on noudattanut tiukasti ruokavaliota ja harrastanut paljon liikuntaa. Pääsin ohjaukseen ja sain mittarin vasta pari viikkoa...
  19. T

Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 19-20

Tänään olisi ollut ensimmäisen raskauteni LA. Paljon on nyt parin viime päivän aikana pyörinyt mielessä kaikki ne tunteet, joita kävin läpi viime kesäkuussa vuodon alettua ja tajuttuani, että sitä lasta en tule koskaan saamaan syliin. Toipuminen menetyksestä oli raskasta ja välillä tulevaisuus...
  20. T

Kesäkuiset 2020 <3

Hyvää Uutta vuotta tännekin! :) Täällä menee ilta rauhallisissa merkeissä, eilen oli vatsa aika kipeä ja oksensin pari kertaa niin päädyttiin perumaan ravintolavaraus. Syötiin kotona hyvää ruokaa miehen kanssa ja nyt leffa pyörimään. Pikkuinen aloitti riehumisen masussa, ei valittamista :love:

Yhteistyössä