Hakutulokset

1. S

*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Tammikuussa

Pikku M Meillä on sellanen kantorinkka (selkään laitettava) ja on tosi kätevä just luonnossa liikkuessa. En muista minkä ikäsen siihen sai laittaa, luulisin et pitää olla ainakin 6kk. Itseä harmittaa vaan se et aika vähälle käytölle jääny tuo rinkka, mut ehkä sit kun kuopus on tarpeeks iso niin...
  2. S

Onko teillä millasia kokemuksia kantoliinasta? En oo koskaan käyttäny, olisin saanu kaverilta sen lainaan mut eksyin tuossa kimperistoren sivuille ja siellä oli niiiin ihania liinoja et oli pakko sortua :saint: Kannattaa varmaan ainakin nyt harjotella ennen vauvan syntymää sitä sidontaa...
  3. S

KYSiin synnyttämään tammi-maaliskuussa 2013

Kävinpä sit minäkin vakoilemassa tuota helmikuisten ketjua! Onnea pienestä pojasta minä vaan-84! :heart: Kukas on seuraava??? ;) Särö 34+2
  4. S

Sone Sulla se vasta pitkä taival on ollukin! Huh! Välillä oon kyllä miettiny et on sitä hullu kun tähän lähtee uudestaan mut niin se aika kultaa muistot synnytyksestä ja raskaasta vauvavuodesta valvottuine öineen. On se palkinto vain niin mahtava :heart: Ja tosiasia on et jos lapsensaaminen ois...
  5. S

Voi kun teillä monella on ollut nopeita synnytyksiä. Olen kade :D Minä oon tyytyväinen jos tällä kertaa pääsen alle 15 tunnin! Vaikka esikoisen synnytyksestä ei pelkoja jäänytkään niin olihan se ihan valtavan raskas urakka kun jäi vielä kahdet yöunet väliin. Mutta kuitenkin loppujen lopuksi...
  6. S

Minäkään en ole sylkitestistä kuullutkaan! Mut ihan hyvä juttu et tuotakin tutkitaan :) Omppulimu Minulla nyt ei oo kun yks synnytys takana et ei tässä paljo viisaampia olla mut kerronpa ihan omia kokemuksia. Tuo avautumisvaiheen kesto on kai keskimääräinen, itselläni se kesti 28h...
  7. S

Masupäivitystä: Vihdoin menny satanen rikki mahanympäryksessä :) Mukava kun täällä moni pääsee vielä kurkistamaan pientä ultrassa ja saa kokoarviota, minä menen loppuun asti ihan mutulla. Lääkärineuvolaa ei enää oo eli ultralla ei enää katota vauvan kokoa eikä kohdunsuun tilannettakaan...
  8. S

Jemimi Mulla on kans sellanen mielikuva et synnärillä ei olis rintakumeja. Nippatäti Onpa sulla kinkkiset nuo sokerit, jospa oikee insuliiniannos löytys ja alkas pysymään arvot kurissa. Voin kuvitella et ei paljo pelkkä kananmuna houkuttele joka aamu. Siihen päälle vielä noin tökerö lääkäri...
  9. S

Löysin muuten taas tämän ketjun, on ihan hyviä vinkkejä synnytykseen ja sen jälkeiseen aikaan. Lueskelin tuota esikoista odottaessa ja pitäs taas alkaa perehtymään ihan toden teolla et mitä kaikkee sitä piti muistaa sit kun se vauva on täällä...
  10. S

Kokemuksia vauvavakuutuksesta?

Me ollaan kyllä oltu tyytyväisiä, poika ollut suht terve muutamia korvatulehduksia lukuunottamatta mut silti vakuutuksesta on kyllä saanu ihan kivasti takasin kun on yksityisellä käytetty. Meillä vakuutus LähiTapiolasta ja siellä ei tapaturmissa oo ollenkaan omavastuuta. Kun pojalta murtui...
  11. S

Sone Minulla meni keskiraskaus herkutellessa, vähän väliä piti saada jotain hyvää... Suklaata, karkkia, jätskiä, sipsejä... Nyt ei tee oikeestaan yhtään mieli. Äsken tein pizzaakin ja sain vaivoin yhden palan syötyä. Kai se mahalaukku alkaa olla sen verran lytyssä ettei mahu enää samalla...
  12. S

Voimia kaikille kipeiden supistusten kanssa painiskeleville! Hyvä Nippatäti et kävit näytillä, saa mielenrauhan. Tervetuloa Susa! Niittyvilla Onpas kumma että sinua on noin peloteltu, ei minulle vaan kukaan tuollasta kertonu kun edellisessä raskaudessa oli RD. Vauva vaikutti koko ajan...
  13. S

Pikkukakkosta odottavat :) vol2.

Paljon onnea Elovenalle pienestä pojasta! On tosiaan ollu säpäkkä ponnistus! :) Tervetuloa mukaan Crassula! Tsemppiä Nöhville alkuraskauden epävarmuuteen! Ihana kun ultrassa oli kaikki hyvin! Täällä käyty neuvolassa jossa kaikki oli ok. Paino oli laskenu melkein kilon kun joulun aikana...
  14. S

Neuvolakuulumisia: rv 33+5 paino -400g/vko (alusta +7kg, jouluturvotukset oli kai hävinny :D ) RR 125/78 pissa ok sf 30 RT syke 120-130 liikkeet ++ Como Täällä neuvolatäti tarkistaa tarjonnan joka neuvolakäynnillä käsikopelolla. Leo81 toivottavasti noita kohtauksia ei enää tule...
  15. S

Mam Minä lilluin altaassa esikoista synnyttäessä siinä avautumisvaiheen alussa (KYSissä on yksi allas) Oli kyllä ihan toimiva mut mulle tuli lopulta niin kuuma et piti tulla sieltä pois (veden on oltava mahdollisimman lämmintä et se auttais) Aion sitä kyllä kokeilla tälläkin kertaa jos se vain...
  16. S

Niittyvilla Jos sulla se pyllyn alle tuleva tyyny on niin uskon et se ihan riittää. Kai se tärkeintä on et vyöt lähtee oikeelta korkeudelta siitä olkapäiden takaa eikä liian ylhäältä ja ne saa säädettyä tarpeeks tiukalle. Me kun lähettiin esikoisen kans synnäriltä niin en laittanu sitä...
  17. S

Voiteista Minä suosin kans Bepanthenia, tuota Lansinohia saatiin kans synnäriltä pieniä näytepusseja. On kuulema hyvää rikkinäisiin rinnanpäihin mutta tyyristä. Minä ostin esikoiselle kaikki maholliset sinkkivoiteet, talkit ym. kun kuvittelin et ne on välttämättömiä mut loppujen lopuks ainoo...
  18. S

Nippatäti Minulle on myös tuollaset ajatukset todella tuttuja, ei niinkään tässä raskaudessa mut esikoista odottaessa ja etenkin synnytyksen jälkeen olin tosi herkkä toisten kommenteille. Eikä tilannnetta helpottanu yhtään se et anoppi oli erittäin kärkäs jakamaan neuvoja (lue: ohjeita) miten...
  19. S

Mam Voih! Tuo niin riipaisee sydäntä kun lemmikistä joutuu luopumaan, olipa syy mikä tahansa. Täälläkin se jossain vaiheessa edessä kun neljä koiraa ja vanhin jo yli 10 vuotta, miten sitä osaa sit lapselle selittää mihin se rakas lemmikki häviää. Onnittelut kuitenkin sokerirasituksen läpäisystä...
  20. S

Hankinnoista Itselle oon hankkinu parit imetysliivit, liivinsuojuksia pitäis vielä hankkia kun en oo entisiä löytäny mistään, ovat varmaan jossain laatikon pohjalla. Rintapumppu minulla onkin vanha ja paksuja siteitä pari pakettia. Tähän hätään en muuta keksi mitä sitä muuta tarviis :)...

Yhteistyössä