Hakutulokset

1. L

kyselykierros: Iltapukunne, Iltapalanne & Iltajuomanne?

Iltapukunne, Iltapalanne & Iltajuomanne? Mustat olopöksyt ja kulahtanut musta toppi+mummon vanha valkoinen neuletakki. Syötiin just uunissa tehtyä kaneliriisiä rusinoilla ja juustolla, jälkkäriksi olut. Nami :)
  2. L

Kenen tenavilla alkoi tänään hiihtoloma ja mitkä ovat lomasuunnitelmanne?

Koululainen lähti mummolaan, Tallinnan reissu tiedossa ainakin ja retki uimahalliin. Meillä ei miehen kanssa ole ens viikolla lomaa, siksi näin.
  3. L

Laura nimisten lempinimiä? Millaisia olet kuullut?

Lara ja Lurppa/Larppa
  4. L

kokemuksia vesirokkorokotteesta?

Jos ottaa yhden rokotteen voi sairastaa lievänä vesirokon. Kahdella rokotteella ei pitäisi sairastua ollenkaan. Mun 7-v. rokotettu kertaalleen n. 3kk sitten, toinen rokote 1kk päästä. Mieheni ei ole sairastanut vesirokkoa eikä perussairauden takia voi rokotetta ottaa, siksi tuplarokote lapselle.
  5. L

Moneen asti saa rivarissa (tai muussa missä kuuluu naapuriin)teidän mielestä remontoida?

No ei oo ellei teidän naapurissa oo pikkulapsiperhettä jossa lapset käy nukkumaan aikaisin. Kysäses naapurilta. Minusta 20.00 on hyvä, ei liian myöhään.
  6. L

Onko teidän kaikilla eskari-ikäisillä kosketusnäyttökännykät?

Ihan perus nokian sai likka eskarin keväällä täytettyään 7. En ostaisi kosketusnäyttöä tuon ikäiselle vaikka kaikilla luokkakavereilla sellaiset onkin. Ei siis osannut lukea ennen kouluun menoa joten pidän turhana. Kovasti nyt lukemaan opittuaan on kärttänyt kosketusnäyttöä mutta valitsi silti...
  7. L

Lapsi ei tarvitse ikinä puhelinta kun äiti on kotona.

Mihinkäs numeroon ne lasten kaverit sitten soittelee jos teillä ei ole ns kotipuhelinta? Meillä on ekaluokkalaisella isä nyt kotona mutta puhelin silti. Lapsi kulkee itse kouluun ja kotiin joten jos jotain sattuu voi soittaa kotiin. Ja kaverit soittelevat säännöllisesti, samoin mummo ja...
  8. L

Kysymys kesälomasta, kun äitiysloma alkaa heinäkuun alussa?

Meillä ei saanut säästää kesälomaa seuraavaan vuoteen ja jäin ä-lomalle 1.5 joten ennen lomakauden alkua en saanut kesälomaa pitää. Joten maksettiin rahana, itse sai valita mille kuulle lomakuiden aikana haluan sen rahan.
  9. L

Koululaisten ruutuajat? Sis. tietsikka, tv, pelikonsolit jne.

Meillä ekaluokkalainen katsoo telkkaria 1-2h päivässä ( eli aamun ja illan pikkukakkosen ). Ja koulun jälkeen iltapäivällä saa valita pelaako omalla tietokoneellaan pikkukakkosen pelejä tai Nintendo DS:llä jotain peliä n.1-2h. Kuulostaa kyllä paljolta mutta aamulla lähdemme töihin ennen...
  10. L

Onko muita jotka eivät tykkää talvella syödä salaattia?

Meillä talvella syödään enemmän juureksia ja kauden hedelmiä. Kuten vaikka porkkanaraastetta appelsiinilla höystettynä tai kaaliraastetta puolukoilla. Ja uunijuureksia, paljon juureksia keitossa, jne. Salaatteja ei juuri tee mieli talvella. Lapsi saa lisukkeena tomaattia ja kurkkua joka päivä...
  11. L

Mistä löytyisi ISO liikennematto ?

kodin 1/Anttilasta löytyi meidän matto, on olohuoneeseen just sopivan suuri.
  12. L

Ideoita pyykinkuivatukseen? Hermot menee

Mä kuivaan saunassa vain ns. pikkupyykit eli sukat, lapaset ja alusvaatteet leviteltynä ylälauteelle. Eivät nukkaa ja kiukaaseen on matkaa. Muu pyykki kuivuu oskarinoksilla ja kuivauspatterilla, pyyhkeet ja lakanat ovien karmeilla. Kuivaustelineet ei käy koska kissat kaatavat ne joka kerta. Jos...
  13. L

Koulukiusaaminen ekaluokkalaisella, miten puuttuisit?

Tosi hyvä idea, kiitos! Jotenkin vaan oudoksuttaa että muut oppilaat puolustavat mutta ope/rehtori levittelee käsiään. Olin itse koulukiusattu ala-asteella aikanaan ja se loppui kun vanhemmat tapasivat toisensa. Eikö tällainen nykyään ole käytäntö??? Nimittelyä tms pientä kiusaamista pitää...

Yhteistyössä