Ideoita pyykinkuivatukseen? Hermot menee

• Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti
kfkfkf
Näemmä Prismassakin noita supi pidikkeitä :O Miten en oo ikinä nähny :headwall:

Kiitti palstalaiset, osaatte te hyödyksikin olla ;)

Jospa vihdoin tää sukkashow vois loppua. Mulla, sekä 10v ja 12v pojilla on samankokoiset sukat, väritkin usein samoja, joten parien metsästäminen on tosi hankalaa, samannäköisissä sukissa saattaa olla erilainen resori esim, eivätkä siis ole pari. Hetki sitten ostin ihan järjettömän kasan lapsille samanlaisia sukkia, kun alkoi ärsyttää tää parittomuus :D ettei aina tartte olla just se oikea pari :)

Meillä on vaan kolmen sukat, mutta kaikilla on oma sellainen pesupussi, muksulla pinkki, mulla valkoinen ja miehellä harmaa. Verkkokangasta. Jokainen laittaa omat likasukat pussiin ja se pussi heitetään sellaisenaan koneeseen (ja sieltä kylläkin kuivausrumpuun, että ei apua siihen, sorry :xmas: ) ja sit kuivana jokainen parittelee pussista omat sukkansa laatikkoon. Säästää noin 90% pyykkääjän pinnaa.

"archie"
Mulla kans pyykkinarut viriteltynä saunaan lauteiden yläpuolelle. Hyvin ovat kestäneet, tosin me kyllä saunotaan aika harvakseltaan. Se on tietty ärsyttävää kun suunnittelet saunovasi niin aina on märkiä roikkumassa ja saunominen siirtyy kun ei viitti siellä pyykkien seassa istua.
Mulla on kans joskus ollu noita seinien väliin viritettäviä versioita, siis niitä joissa on päässä tangot joista ne narut lähtee ja sit keskellä myös tanko jolla se koko hökötys pingotetaan paikoilleen. Kyllä ne ihan tukevasti pysyy kun saa ne vaan ensin pingotettua kunnolla. Viimesimmällä kerralla sotkeennuin heti alkuunsa niihin naruihin että jäi koko hökötys pingottamatta.

kfkfkf
No mä kävin ostamassa nyt kaks tuollaista kolmekerroksista kuivatustelinettä, toisen laitoin saunaan ja toisen suihkuun. Siirretään aina vain syrjään kun käydään suihkussa ja saunan teline saa pysyä siellä kunnes mennään saunaan :)
Kätsä kun on pyörät alla niin ei tartte nostella.

Vajaa 30e/kpl maksoivat ja luulen että näillä selvitää meidän pyykkihelvetistä. Lisäks ostin kaks pussillista noita sukkanipsuja, heti tulivat jo käyttöön kun laitoin koneellisen pyörimään :)

"Eee"
Mulla on kylppärissä tällainen: http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/71756310/
Kuivatan siinä t-paitoja henkareissa.

Jos kerran on kapea huone, niin saisko sinne tollasia pari väliaikaisratkaisuna?

vvvieras
Sinä olet ihan yhtä avuton kuin "pieni tytön tylleröinen". Kaikki pitää kysyä palstalta, mitään et osaa itse selvittää. Aikaa on kysellä typeriä, vaikka samalla vaivalla itsekin pystyisit googlaamaan asian.

"huh"
Miten te uskallatte kuivata pyykkiä saunassa, vaikka sauna olisi kylmäkin? Katkaisetteko sähköt kokonaan sieltä kuivauksen ajaksi vai miten? Entä kertyykö vaatteiden nukkaa saunaan ja kiukaaseen ja millä sen poistatte?

[QUOTE="huh";29385321]Miten te uskallatte kuivata pyykkiä saunassa, vaikka sauna olisi kylmäkin? Katkaisetteko sähköt kokonaan sieltä kuivauksen ajaksi vai miten? Entä kertyykö vaatteiden nukkaa saunaan ja kiukaaseen ja millä sen poistatte?[/QUOTE]

Mä kuivaan saunassa vain ns. pikkupyykit eli sukat, lapaset ja alusvaatteet leviteltynä ylälauteelle. Eivät nukkaa ja kiukaaseen on matkaa. Muu pyykki kuivuu oskarinoksilla ja kuivauspatterilla, pyyhkeet ja lakanat ovien karmeilla. Kuivaustelineet ei käy koska kissat kaatavat ne joka kerta. Jos tila loppuu kesken niin loput tuolien karmeille esim. farkut ja puserot. Meillä ei vaan oo tilaa pyykkinaruille ja näin kosteella kelillä pyykki ei ulkona kuivu.

Näitä on 6 kpl ja niitä voi kylppärissä ripustella sinne tänne. Pikkupyykki ja muksun vaatteet mahtuu näihin. Ripustusta auttaa kuivalla puolella kulkeva ylimääräinen suihkuverhon tanko, siihen mahtuu ripustamaan.

kfkfkf
Näitä on 6 kpl ja niitä voi kylppärissä ripustella sinne tänne. Pikkupyykki ja muksun vaatteet mahtuu näihin. Ripustusta auttaa kuivalla puolella kulkeva ylimääräinen suihkuverhon tanko, siihen mahtuu ripustamaan.
Tällainen ois kyllä alusvaatteillekkin kätevä, mutta ei paikkaa missä säilytellä niitä sitten tyhjänä, meillä tosin tuo vedettävä systeemi ajaa saman asian. Nyt kun sukillekkin on nipsut hankittuna :) Kiitos vielä vinkistä, ne on ihan superkätevät.

kfkfkf
Sitten on niitä kokoontaitettavia telineitä. Pyykkipäivänä kuten tänään otetaan kylppäristä kaikki kuutiot kuivauskäyttöön.
Meillä on joka päivä pyykkipäivä, joten pitää keksiä ratkaisut, mitkä voi olla käytössä kokoajan. Nyt on teline suihkussa, eikä se ole yhtään tiellä, koska sen saa helposti vain vetämällä pois sieltä, kun on renkaat alla. Saunan telineeseen pitää seuraavaks koskea vasta saunapäivänä, sekin tulee toivottavasti helposti pois sieltä, en kyllä testannut että mahtuuko kokonaisena ovesta ulos :D mut eipä siinä hirveä homma oo taittaa ne siivekkeet ja laittaa se kasaan.

Sitten kun vielä keksis toimivan ratkaisun kuiville pyykeille |O Tuntuu että niitä on jokapaikassa ja kokoajan, ehkä sekin nyt helpottuu kun on enemmän kuivatustilaa. Me ollaan hei 5-henkisen perheen kaikki pyykit kuivatettu tuollaisella yhdellä pienellä kuivatustelineellä :D

Kyllästyin muutama vuosi sitten minäkin kuivatusongelmaan ja hommattiin kuivausrumpu. Meillä rumpu makkarissa sellasen tason alla, vieressä korihyllyjä ja verho eessä. Sain kodinhoitotilan samalla :)
Rumpuhan ei tartte mitään vesi/viemäriliitäntää joten sen voi asentaa mihin sattuu sopimaan. Antaa mukavasti lämpöä samalla huoneisiin :)

"Anne"
Ois kyllä oikeesti tosi hyvä jos olis paikka kuivausrummulle jossain. En tykkää yhtään kuivaustelineistä, on niin sotkuisen näköisiäkin. Saunassa menettelee ,ei ole sentään näkyvillä koko aika esim. olohuoneeseen.

Yhteistyössä