Hakutulokset

1. H

Syyskuun suloisuudet 2013 *Heinäkuussa*

Rosalienism, ihan mielenkiinnosta kysyn, että paljon sulla on tuo hemppa nyt? Mulla oli ma 106, ja pitäisi rautaa syödä, mutta kun ei yhtään nappaa mahaongelmien vuoksi. Vauvallehan tuo mun arvoni ei ole mitenkään vaarallinen, mutta kun kuulemma suhdanne on laskusuuntainen, niin rautaa pitäisi...
  2. H

Voi, Mirka :heart:! Ei tuo sinuakaan kohtaan ole oikein, vaikka toisella onkin kamala tilanne. Minulla kamalaa ahdistusta, jonka kanssa en selviä. Helmitoivo, 28+5
  3. H

raskausajan diabetes-diagnoosin saaneet

Tuo Hupiaelämään luettelemat muut diabeteksen aiheuttamat ongelmat koskevat muuta kuin raskausdiabetesta. Raskausdiabetes aiheuttaa nimenomaan vauvan suurta painoa ja toisena ongelmana voivat olla synnytyksen jälkeiset matalat verensokerit. Kuten Jentulla, sf-mitta ei useinkaan kerro yhtään...
  4. H

Huomenta! Kävin eilen neuvolassa vaihteeksi. Normisti siis käyn ä.polilla, mutta lääkärini loman vuoksi yksi aika tuli neuvolaan. Asiat kunnossa, mutta hb olikin aika matala, vaikka luulin olevan ok. 106 oli arvo, eli rautaa pitäisi syödä. Verenpaineet ovat myös matalat, 99/59, mutta niille...
  5. H

Syyskuun suloisuudet 2013 *kesäkuussa*

Mirka, paljon voimia ja tsemppiä! Tuikku, mulla oli ekassa raskaudessa (nyt kolmas raskaus) juuri tuollainen vaiva, paitsi se oli vähän keskempänä. Mutta juurikin ylhäällä ja samanlainen kipu kuin kuvaat. Se taisi johtua jostain ihon ja kudosten venymisestä. Helmitoivo, 28+4
  6. H

Moi! Pakko tulla purkautumaan, sillä pää hajoaa. Fyysisesti voin ihan ok, vaikka eipä tämä tila ainakaan tässä tilassa kenellekään huomaamatta mene. On selkä- ja liitoskipuja, ja ensi viikolla käyn fysioterapiassa, sillä yläselkä vatsan puolelle asti on aivan sietämättömän kipeä. Sama vaiva...
  7. H

käynnistetty synnytys,miten seuraava syntynyt?

Bambi, ihanaa, että elämäsi on nyt kunnossa! Mulla tosiaan on vielä ongelmia, mutta saan apua tiiviistä terapiasta ihanan terapeutin kanssa. Ja sitten nuo lapset - he ovat jotain sanoinkuvaamattoman rakasta ja tärkeää. Käynnistysasiasta. Se on tietenkin realiteetti, että tuskin juuri kukaan...
  8. H

Siis kun lapsi on syntynyt eikä ole riippuvainen viallisesta kehostani, ei ole pelkoja sen kummemmin kuin muillakaan äideillä.
  9. H

Bambi, luonnollisesti, kun näin vaikeaa raskaana ollessa, niin on ongelmia muutenkin, mutta ei tällaisia, toimintakykyä vievää enää nykysin. Ja pelkoja ei siis ole ei-raskaana. Mulla on vuosia kestänyt insestitausta (alkanut noin kolmevuotiaana ja kestänyt pitkään), joten eivät ole lähtökohdat...
  10. H

Ekassa raskaudessa jouduin osastolle viikkokausiksi, kun menin niin huonoon kuntoon pelkojeni vuoksi (aloin kuulla ääniä muun muassa ja lopetin nukkumisen kokonaan, jotta pystyin valvomaan sikiön vointia), joten siksi toisessa raskaudessa tehtiin jo alussa päätös käynnistyksestä.
  11. H

Niin ja muakin pelottaa nuo yliaikaisuuden riskit. Lisäksi käynnistys on tuolloin 38 viikon aikaan sen takia, että raskaus halutaan saada päätökseen niin aikaisin kuin on sikiön kannalta hyväksi. Siksi ei käynnistetä 38 tasan, sillä tulisi viikonloppua vasten ja halutaan tehdä arkena, kun...
  12. H

Bambi, minä käyn äitiyspolilla neuvolan sijaan juurikin psyykkisen tilani vuoksi. Kauhu on sellaista lamaannuttavaa, että vie kaiken toimintakyvyn. Mulla on lääkityskin sen vuoksi koko ajan, että pysyisin edes jotenkin kuosissa.Mulla on pelot sitä luokkaa, että ilman lääkitystä on psykoosin...
  13. H

Bambi, psyykkisistä syistä. Minulla on niin voimakas kohtukuoleman pelko, että tämän vuoksi käynnistetään. On siis aivan lamaannuttavaa kauhua. Kohtukuolemaa en ole onneksi kokenut, mutta muista traumasyistä pelkään niin paljon.
  14. H

Bambi, minäkin haluaisin tuon kokemuksen! Kellotella supistuksia... Oi, kävisipä tällä kertaa niin. Helmitoivo, 28+0
  15. H

Minulla käynnistettiin esikoisen synnytys rv 41+1 ja syntyi 41+3. Toinen käynnistettiin 38+4 ja syntyi tasan 39. Nyt kolmas käynnistetään taas 38+4, mutta toivon ihmettä, että vauveli alkaisi syntyä itsestään, kun on täysiaikainen. Mutta uskonpa vahvasti, että haaveeksi jää spontaani käynnistyminen.
  16. H

raskaus ja painonnousu

Olin raskauden alussa normaalipainon alarajoilla ja nyt, kun raskausviikkoja tasan 28, painoa tullut aika tarkalleen kuusi kiloa.
  17. H

Helmikuun helmet 2014 *kesäkuussa*

Hassel, kyllä jokainen raskaus voi olla ihan erilainen samalla naisella. Minulla on nyt kolmas raskaus (tulin syyskuisista katsomaan tätä ketjua), ja jokainen näistä on ollut ihan erilainen. Ja kaikista rajuin pahoinvointi oli juurikin ekassa raskaudessa. Onnellista raskautta teille...
  18. H

Mirka J., voi kurjuus, kun sitten oli vettä :(. Onko syytä tiedossa, miksi tihkuttaa?
  19. H

Pieni lisäys vielä. Alkuraskaudessa oli ihana alkaa käyttää äitiysvaatteita ja nyt viimeisellä kolmanneksella alkaa haaveillen katsella tavallisia farkkuja :). Kunhan saan päivän työt tehtyä, aionkin suunnata ostokseni synnytyksen jälkeiseen aikaan ja ostaa yhden tai kaksi imetyspaitaa. Kahden...
  20. H

Heippa! Nyt muakin alkoi mietityttää kohdunsuun tilanne, vaikka kahdessa edellisessä raskaudessa on ollut aivan päinvastainen ongelma, eli synnytysten käynnistäminen on ollut ongelma. Vaikka ei se ehkä ongelma ole, sillä kyllä lapsi aina ulos saadaan tavalla tai toisella. Mutta mullakin on...

Yhteistyössä