Hakutulokset

1. H

Pieni ikäero lapsilla ja toisen synnytyksen kesto

Heippa! Mulla esikoisen ja nykyisen kuopuksen ikäero 1 vuotta ja päivää vaille kolme kuukautta. Kummankin synnytyksen kesto vajaa kahdeksan tuntia, mutta ekassa ponnistusvaihe kesti 21 minuuttia ja toisella puolestaan 51 minuuttia, eli oli huomattavasti pidempi. Pitkästä kestosta huolimatta...
  2. H

SYYSKUUN SULOISUUDET 2013 *Elokuussa*

Huomenta! Edelleen kuitenkin sanon, että omalla kohdallani en ole kokenut käynnistyksiä kipeänä. Tai kyllähän synnytys sattuu, mutta ei mulla ole mitään traumoja käynnistyksistä jäänyt. Olenkin sanonut, että jos luomukäynnistyminen on paljon helpompi, niin silloin minä varmaan menen laulellen...
  3. H

Ja kiitos, Empuuu, tästä elokuun ketjusta! Minä puolestani pyöräilen mieluummin kuin kävelen. Mutta mun menopelini onkin vana kunnon Aino :).
  4. H

Tiituli, mulla on käynnistetty kaksi aiempaa synnytystä, ja samoin tehdään tämän kolmannen kanssa rv 38+4. Minut saa aivan kiihdyksiin se, kun naisia pelotellaan käynnistettyjen synnytyksien olevan kamalia. Itse en ole kokenut lainkaan näin, vaan hyvillä mielin olen taas menossa operaatioon...
  5. H

Syyskuun suloisuudet 2013 *Heinäkuussa*

Nyyh, nyt tätä äitiä itkettää ja sydän murtuu. Meillä on siis kaksi poikaa ennestään, joista vanhempikin täyttää vasta aivan lokakuun lopussa kolme vuotta (synnytän siis alle kolmessa vuodessa kolme lasta, hui). Esikoinen on ollut viime aikoina tosi raivokas uutta tulokasta kohtaan. Puhuu vähän...
  6. H

Iltaa! Onnea kaksospojista! Kävin tänään neuvolassa äitiyspolin sijaan, sillä lääkärini on lomalla eikä huvita vieraalle ihmiselle avautua, kun niin arkaluontoisista syistä siellä käyn. Kaikki oli kunnossa: pissa puhdas, hb noussut hyvin (nyt 121, kun toissa kerralla oli 106), joten voin...
  7. H

Kukapakuka, et ole yksin. Mullakin kunnon valitusfiilikset. Olen niin raihnainen, että kuusi jäljellä viikkoa tuntuvat ikuisuudelta. Vauva on mielettömän rakas, ja haluaisin saada hänet äkkiä syliini. Tekemistä kyllä mulla riittää, sillä meillä on laitettu ja laitetaan kotia uuteen uskoon...
  8. H

Moonan, ei meillä OYSin alueela ainakaan testata. Ekassa raskaudessa sitä stressasin, mutta äitipolin lääkäri rauhoitteli mut asian suhteen, joten nyt yritän olla nyt kolmannella kerralla siitä stressaamatta. Mutta stressiä riittää muuten sitten ihan riittämiin. Tänään oli soittoaika...
  9. H

Tiggeri, mietin sitä, että mahtaakohan vain esikoispojalle iskeä sisarkateus, kun pikkuveli ja -sisko saavat istua ja maata vaunuissa... Huhhui, meillä on reilun kuukauden päästä kolme alle kolmevuotiasta! Hui. Ja ihanaa enkä malta odottaa :heart: Nyt on ihan pakko laittaa remontoitua...
  10. H

Aatoksia, mikä auto teillä on? Meilläkin pitäisi mahtua kolme istuinta, mutta tuntuu vähän epätoivoiselta, että mahtuisivat. Meillä on Skoda Oktavia -farmari. Sitten sellainen mietinnässä, että kun esikoinenkin täyttää vasta kolme lokakuun lopussa ja tämä vauva syntyy syyskuun 9. alkavalla...
  11. H

Palaan myöhemmin kirjoittelemaan lisää, mutta mun on pakko sanoa, että ei käynnistetty synnytys ole välttämättä ollenkaan paha. Ei mulla ainakaan ole ollut kumpikaan edellinen, ja tyytyväisenä olen jälleen menossa käynnistykseen 9.9. :) Helmitoivo 30+6
  12. H

Onnea, Mirka, täydellisestä pienestä ihmisestä! Äkkiä aika kuluu niin, että pääsette kotiin. AnnMaria, kiitos jälleen sinulle. Kauniit sanasi tuovat vähän lisää voimia jaksaa eteenpäin kohti syyskuuta ja synnytystä. Kyllä tämä olo sitten helpottaa. Vaikkakin kahdeksan viikkoa tällaisen...
  13. H

Paljon onnea ja voimia, Mirka! Kohta sulla on ihana vauva maailmassa. AnnMaria, kiitos. Voimat on tosiaan ihan loppu. Tunnen syyllisyyttä ihan kaikesta, mitä teen tai jätän tekemättä. Ajatusketjuissani kaikki tehdyt ja tekemättömät asiat johtavat vauvan kuolemaan. En tee mitään oikein...
  14. H

Paljon onnea vanhemmille jo syntyneistä vauvoista! Huns, ei näillä viikoilla tarvitse yhtään kantaa huolta tuosta tarjonta-asiasta! Meidän kakkosemme kääntyili ihan loppuun asti: aamulla ennen synnytystä vauva oli vielä raivotarjonnassa, mutta muutamaa tuntia myöhemmin synnytyssalissa olikin...
  15. H

Rosalienism, minäkin olen miettinyt, että onpa hiljaista, mutta en ole paikannut tilannetta, sillä ei ole ollut mitään mainittivan arvoista omassa päässäni :). Neuvolassa en käy, kun tosiaan käyn siellä äitipolilla, mutta siellä mulla on ollut muutaman kerran mieslääkäri. Kalvot viime...
  16. H

Helmikuun helmet 2014 *heinäkuussa*

Pitää vielä se sanoa, että olen heittänyt omasta puolestani roskikseen myös ne puheet, kuinka ahdistus aiheuttaisi ennenaikaista syntymistä tai sikiön pienipainoisuutta. Minulla synnytykset on kummallakin kerralla käynnistetty (toinen ihan yliaikaisuuden vuoksi ja toinen kylläkin sen vuoksi...
  17. H

Helmikuun helmet 2014 *heinäkuussa*

Huomenta! Vierailen syyskuisista täällä, ja on ihan pakko kommentoida, ettei mikään äidin olotila, ei huono eikä hyvä aiheuta keskenmenoa. Itse odotan nyt kolmatta lasta ja en jaksa uskoa, että voi pelätä yhtään enempää kuin minä pelkään. Ekassa raskaudessa pelkäsin niin, että minulle tuli...
  18. H

Rosalienism, oho, kylläpä aikaisin antoivat rautakuurin. Ei-raskaana olevillekin mietitään kuuria vasta sitten, kun hb on alle 117. Kun mulla oli vielä 120, niin ä.polin lääkäri sanoi arvon olevan tosi hyvä ja että pitääkin laskea, jotta veri läpäisee paremmin istukan. Siis siksi veren...
  19. H

Niin nuo käytännöt vaihtelevat. Meillä täällä OYSin alueella nimittäin rautaa suositellaan syötäväksi vasta sitten, kun hb on 110 tai sen alle. Ja siis mullakin lähtötilanteessa päälle 140, ja nyt sen 106. Kohta lähden fysioterapeutille hakemaan jumppaohjeita selälle. Lihastreeniä teen kyllä...
  20. H

Rosalienism, ei meiltä vain saa ilmaiseksi :(. Mulla myös vain laskee ja laskee - lähtötilanteessa myös noin 140 ja epäillään, että lasku vain jatkuu. Synnytyksessä sitten olisi tärkeää, jos rautavarastot olisivat edes jollain mallilla. Oireeleeko sulla tuo hb jollain tavalla? Mulla ei, mutta...

Yhteistyössä