Hakutulokset

1. H

Syyskuun suloisuudet 2013

Heippa! Ensinnäkin Kukapakuka, sulla on tosiaan ihan hirvittävän raskasta. Konkreettisesti en voi näin virtuaalisesti olla apuna, mutta tule tänne purkamaan, jos se edes hieman helpottaa <3. Mirkalle puolestaan paljon onnea raskaudesta <3! Minä tulin juuri tytön kanssa neuvolasta. Neiti...
  2. H

Synnytyksen jälkeiset alavatsakivut

Heippa! Minulla on nyt synnytyksestä aikaa reilu kaksi kuukautta, ja riesanani ovat vihlovat alavatsakivut. Kivut ovat selvästi gynekologisia eivätkä suolistoperäisiä. Viime päivinä ovat voimistuneetkin. Eivät ole jatkuvaa, mutta vähän väliä kuitenkin vihloo. Eivät myöskään ole ovulaatiosta...
  3. H

Odottavia äitejä Oulun seudulla?

Moi! Täällä yksi oululainen lisää. En tosin enää ole odottaja, vaan tyttäremme syntyi syyskuussa. Iso ikäero ei kenenkään lasten kanssa kuitenkaan tule, joten mielelläni liittyisin jengiin, jos sopii =). Fb on minulla. Helmitoivo
  4. H

Syyskuun suloisuudet 2013

Tuhannet kiitokset, Sanuli, tästä ketjusta :flower:! Meidän typy on nyt reilun kuukauden ikäinen, 5. syyskuuta syntyi. Oli tosi tympeä homma, sillä hän sai flunssatartunnan veljiltään kahden viikon iässä, ja tauti meni sitten korviin. Ensimmäinen antibioottikuuri on jo siis ollut vauvelin...
  5. H

SYYSKUUN SULOISUUDET 2013 *Ja viimeinkin tuli syyskuu*

Onnea jälleen kaikille synnyttäneille :heart:! Tuikku, on hienoa ja rohkeaa myöntää, ettei vauva-arki ole vain ihanaa. On täysin ymmärrettävää, että tuntee myös vaikeita tunteita. Noista vaikeista tunteista tulinkin itse asiassa kirjoittamaan. Raskauteni oli siis jälleen, kolmannen...
  6. H

Arki 2-viikkoisen vauvan ja 2,5-vuotiaan kanssa?

Hei! Mielelläni osallistun tähän keskusteluun. Meillä on kahden ja puolen viikon ikäinen tyttö sekä tällä viikolla vuosi ja kahdeksan kuukautta ja kaksi vuotta ja 11 kuukautta vanhat isotveljet. Melkoista härdelliä siis! Pojat ovat kyllä päivähoidossa ja iltaisin mies hoitaa heitä paljon...
  7. H

Onnea, Takkutukka! Hienoa, Moonan, että pääsitte kotiin. Unohdin eilen toivotella Gildaselle voimia viimeisille sairaalaviikoille. Teillä on ollut rankka alku, mutta pian olette kotona. Minä tässä odottelen, että tytteli heräisi syömään ja saataisiin myös päiväkamppeet päälle. Pojat...
  8. H

Onnea kaikille synnyttäneille ja voimia vielä mahan kanssa taapertaville :heart:! Kirjoittelen pikaisesti kuulumisia.... Olin siis käynnityksessä, joka vaivutti minut melkoiseen epätoivoon, kun mitään ei meinannut tapahtua. Menin maanantaina ja keskiviikkona pidettiin pientä taukoa...
  9. H

Myöhemmin lisää, mutta nyt lyhyesti: rakas tyttömme syntyi eilen 5.9. klo 3.24. Hän sai heti 10 pistettä.Painoa tytöllä on 3474 grammaa ja pituutta 51 cm. Lopulta synnytys sujui hyvin ja oli helppo,kesto 4 ja puoli tuntia eikä millään tavalla ongelmainen. Raskas odotus päättyi onnen kyyneliin...
  10. H

Huomenta! Valitettavasti en voi tulla kertomaan syntymäuutisia. Synnärillä ollaan - tulin tänne sovitustu maanantaiaamuna käynnistykseen, mutta edelleen tilanne on aivan sama kuin kaksi vuorokautta sitten. Kirjoittelen nyt vähän, mitä on tehty ja tapahtunut. Ensinnäkin tilannettani on koko...
  11. H

Ai niin, Gildaselle paljon voimia! Vaikka oma odotukseni on ollut tosi raskasta, niin pitää muistaa olla kiitollinen siitä, että vauva on pysytellyt kohdyussa täysille viikoille. Sunshine, ihanaa, kun teidän vauva-arkenne on alkanut rullata. Oi, olisipa itsekin tuossa vaiheessa! Mutta niitä...
  12. H

Paljon onnea synnyttäneille ja isot kiitokset, Sanuli, tästä ketjusta! BeiBei, olen menossa huomenna käynnistykseen - jo kolmannen kerran, sillä kahden edellisenkin synnytykset on käynnistykset. Ja hyvillä mielin olen menossa. Itse en henkilökohtaisesti ymmärrä, mikä siinä niin kamalaa on...
  13. H

SYYSKUUN SULOISUUDET 2013 *Elokuussa*

Kirjoitan nyt pikaisesti ja palaan myöhemmin, mutta HUIIIIII!!!! Terapeuttini ja äitiyspolin lääkärini olivat tänään puhuneet tilanteestani. Lääkäri soitti minulle tunti sitten: minut otetaan jo nyt tulevana maanantaina käynnistykseen, eli käynnistystä aikaistettiin viikolla! Ensi viikolla...
  14. H

Argh! Pakko päästä purkamaan. Ei mitään hätää, mutta mun pinnani on aivan hemmetin kireällä. En uskalla nähdä oikein ketään, kun tiedän, että alan vain kiehua ja kihistä kaikesta mahdollisesta. Olen niin kiltti, etten minä suoraan mene kenellekään laukomaan mitään (paitsi miehelleni), mutta...
  15. H

Paljon onnea syntyneistä vauvoista <3! Meillä vauva nukkuu kehdossa minun ja mieheni sängyn vieressä. Myös äitiyspakkaukseen olen laittanut lakanat. Meillä on alkuun sellainen järjestely, että mies huolehtii vauvasta alkuyön (kahteen asti) ja minä loppuyön. Nukumme siis miehen kanssa aluksi...
  16. H

Unohdin kirjoittaa ulkokäännöksestä. Eli ei ollut ollenkaan ainakaan minun mielestäni ollenkaan paha homma! Ei vauvan eikä minun kannaltani, kun se edellisessä raskaudessa tehtiin. Ahdistunut ja paska olo. Helmitoivo, 36+5
  17. H

Supukka, ihanaa, että pääsitte kotiin! Syysodotus, tuo kasvuvauhti on juuri hyvä: loppuraskaudessa kun vauva kasvaa 200-250 grammaa viikossa =). Minulle kuuluu hyvää ja huonoa. Tärkeintä on se, että kävin äitiyspolilla eilen, ja vauvan vointi on erinomainen. Huonoa se, että oma vointini...
  18. H

Kohdunsuu täysin pehmeä rv 35+5 ja vauvan pää jo todella alhaalla...Millon synnytys?

Moikka! Mulla juuri samanlainen tilanne, kohdunsuu on myös hieman auennut. Samaa siis mietin kuin sinä =). Mulla kolmas raskaus alle kolmessa vuodessa, mutta aikaisempien perusteella ei ole vauvalla mitään kiirettä. Jospa tämä kerta olisi erilainen muutenkin, sillä ei mulla edellisissä...
  19. H

Missä kunnossa, Supukka, te tyttelin kanssa nyt olette?
  20. H

Allu, itse mietin niin, että ei toiveissa tai missään muussakaan tunteessa ole väärää. Eivät tunteet vahingoita eikä toiveella saa synnytystä käyntiin. Jos nyt nämä minun supistukseni muuttuisivat synnytyssupistuksisi, ei synnytystä ole käynnistänyt minun toiveeni, vaan syy on muualla. Niin...

Yhteistyössä