Hakutulokset

1. felina

Ensimmäinen pienokainen tulossa 2012

Itellä ehkä lisääntyneihin ja mahdollisesti jääviin liikakiloihin liittyy ympäristön paine. Toisaalta kyllä käsitän, että se on naurettavaa, ja tärkeintä on mun oma hyvinvointi ja se miltä tuntuu. Ja toki vauvan terveys. Mutta sitte toisaalta suunnalta neuvolassa tulee kommenttia, että onpa sitä...
  2. felina

oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

Tiijona: Toi huuhteluaine oli jossain listassa, mitä ite oon kopsaillu, mietein, että jätänkö kokonaan pois. Ite en oo kyllä uskaltanu käyttää mitä oon vauvan pyykkiä nyt pessy. Muutenki huuhteluainetta tulee lähinnä käytettyä pyyhkeisiin ja lakanoihin. Kun ei jaksa silittää tai mankeloida, niin...
  3. felina

Meneeko opintotuesta veroa?

Opintotuesta menee automaattisesti 10% veroa. Kelaan voi viedä verotoimistosta saatavan ns. nollaverokortin, jolloin opintotuesta ei lähde veroa. Riippuu, mitä muita tuloja on, miten kannattaa tehdä.
  4. felina

Vahvistuva synnytyspelko

cilia, jaksamista sulle. Doula-toiminta vois ehkä silti toimia sun kohdalla, yleensä kai sellasiks hakeutuu kuitenkin astetta sosiaalisempia ja empaattisempia ihmisiä, jotka edes haluaa yrittää ymmärtää toisen toiveita ja tuntemuksia. Ja toisaalta oon ymmärtäny, että monissa sairaaloissa pyörii...
  5. felina

Hei, tuli semmonen mieleen. Jos on raskausdiabetes ja siihen ne omat mittarit, pitääkö ne ottaa sairaalaan mukaan synnytykseen mentäessä? Onhan sairaalalla tietty ainaki jotain verensokerimittareita, mutta kumpi on suositeltavampi vaihtoehto, jättää omat mittari kotia vai ottaa mukaan sairaalaan?
  6. felina

Heh, Josefian kanssa tuli yhtä aikaa laitettua listaa. :D Sairaalakassiin vois lisätä: - Kuukautissuojat kotimatkalle (vai saako sairaalasta jotain?) - Omat sisäjalkineet/tossut, joku aiko myös ottaa suihkutossut jalkasienen varalta (sukkien kohalla kannattaa muistaa, että ne tosi monessa...
  7. felina

Lisää ehdotuksia, lähinnä kopsaillu useamman täällä pyörineen listan ja niitä yhdistelly. Koitin ottaa tuolta pois niitä, mitä oli samoja. Ja koska ite ootan esikoista, en mee mihinkään vastuuseen, mikä näistä on hyödyllistä ja mikä ei. Eikä oo missään järjestyksessä todellakaan. :D...
  8. felina

Mummo suuttui lapsen lahjarahan käytöstä

Heh, jos nykyään lapsen elatukseen kuuluu viimeisimpien puhelimien ostaminen, niin ilmeisesti tulen olemaan aivan hukassa. Säälin lapsiani etukäteen. :D
  9. felina

Imetysliivejä en oo vielä uskaltanu ostaa ensimmäisiäkään. Jotenkin pelottaa, minkä kokoset uskaltaa ostaa. Ja monet mitä oon kaupoissa katellu tuntuu kovin heiveröisiltä. Ei sellaset mun tissejä kurissa pidä. Äitiysvaatteita on tähän asti tullut hankittua yhdet housut, parit äitiyssukkikset...
  10. felina

Moikka! Olis kiperä kysymys toimeentulotuesta? Tietäisköhän joku?

Eivät maksa takautuvasti. Mutta katsovat kyllä 2kk taaksepäin tilitiedot ja laskut, ja näitten pohjalta lasketaan, oletko plussalla vai miinuksella. Tai siis, onko sinulle heidän laskujensa perusteella jäänyt jotain käteen vai ei. Eli käytännössä viet sinne joulu- ja tammikuun lappuset ja lippuset.
  11. felina

Oletko tavis tallaaja vai hienohelma?

Tällä hetkellä raskauden takia olen melkoisen karmaiseva näky. Noin yleisesti, en itse miellä, että esim. toppahousujen käyttäminen tekisi ihmisestä vähemmän hienon. Kun 30 asteen pakkaset lyövät päälle, säälin kyllä niitä teinejä, jotka ovat laittaneet pillifarkut päälleen ja palelevat. Tai...
  12. felina

Heh, vauvaunia... Näin unta, että tämä vauva syntyi jo. Siis nyt, yli kaksi kuukautta etuajassa. Ihan itekseen synnytys käynnisty, ei ollu tullu mitään ongelmaa, minkä takia ois käynnistetty tai leikattu. Synnytys oli tosi helppo, kun vauva oli vasta niin pieni, ei ollu mitään ongelmaa pusertaa...
  13. felina

mahtaako sossuissa olla enää ns sosiaalista laina mahdollisuutta

Mun käsittääkseni sossusta on mahdollista saada ns. sosiaalista luottoa. Mieluummin ne sitä antaa kuin varsinaista toimeentulotukea.
  14. felina

Suuri käsityölehti 1/2012

Löytyisikö huuto.net:stä? Yleensä viimeisimpien vuosien numeroita löytyy kohtuuhyvin. :) Suuren Käsityön ilmestymispäivä on tänään, eli ovat varmaan monessa paikkaa jo vaihtaneet lehden. Toki voit kysellä, voivatko vielä myydä tammikuun numeroa.
  15. felina

Onkos kenelläkään sellaista perhettä...?

No jaa, itse uskoisin jokaisessa perheessä ja ihmisessä olevan ennakkoluuloja. Ovat ne sitten lievempiä tai voimakkaampia, näkyvämpiä tai piilossa olevampia. Ennakkoluulot ovat typeriä, mutta niitä näkee paljon. Omassa perheessä en ole havainnut, että jonkun asian tähden suljettaisiin perheen...
  16. felina

Vauvaohjelmista tulee tuijotettua Sydänääniä -sarjaa yleltä. Kummallista, miten ennen raskautta ne oli niin idioottimaisia ohjelmia, ja nyt kattoo kauheella mielenkiinnolla. :D Vauvakirjan ostin jo ennen joulua. Yllättävän hankala oli valita semmosta, joka ihan täysin ois miellyttäny. Nyt...
  17. felina

Ensimmäinen pienokainen tulossa 2012

Tisseistä: Alkuun tissit oli mulla tosi arat. Suihkussa käyminen oli vaikeaa, vaatteitten pitäminen vaikeeta. Miehen hiplailuista puhumattakaan. Eikä ne edes mitenkään järkysti kasvanu. aletheia: Mulla jossain vaiheessa eritty rinnoista jotain möhnää, jonka tulkitsin maidoksi. Etenki just...
  18. felina

kultakurkku, toinen mahdollinen kestovaippailija ilmoittautuu. Olen nyt neulonut villavaippahousuja, melkein kahdet jo valmiina. On ainakin söpöjä villahousuja, jos ei muuta. :) Kotiutumisvaatteista ei oikein ole hajua. Apua, yhtään tiedä, mitä pikkuset käyttää huhtikuun alkupuolella näillä...
  19. felina

Puetteko lapset hienosti kaverisynttäreille?

Tjaa, lapsi on kyllä vasta tilauksessa tulossa. Mutta mun kodista ei ykskään sielu lähde ilman asianmukaista vaatetusta. Synttärit on juhlat, sinne laitetaan juhlavaatteet. Toki eri asia, onko lasten peuhusynttärit, vai isoisän 50v-juhlat. Mutta voi sitä juhlistaa toisten juhlaa laittamalla ees...
  20. felina

¤¤¤ Huhtikuun Helmet 2012 * TAMMIKUUSSA* ¤¤¤

Talvi ja pakkaset: Periaatteessa tykkään. Paitsi nyt. Joka paikkaan pitää kävellä, kun ei oo autoa, ja se meno on semmosta hidasta taaperrusta. Kovaa ei voi kävellä, tai vatsaan sattuu ja sitte ku taapertaa etanavauhtia, pitää olla hirveästi päällä ja sitte tulee kamala hiki ja äää äää äää...

Yhteistyössä