Puetteko lapset hienosti kaverisynttäreille?

• Viestiketjun aloittaja Viiru/Pesonen
  • Ensimmäinen viesti
Viiru/Pesonen
Lapsella oli viikonloppuna synttärit ja vieraita tottakai oli kutsuttu. Minulla on ollut aina tapana pukea lapset hiukan hienommin synttäreille, kun harvoin kuitenkin saa ns. hienostella niin ehkä juuri sen vuoksi kiinnitin huomiota muiden lasten pukeutumisiin. Kaikilla oli puhtaat ja varmasti mukavat vaatteet, mutta vain yhdellä jotain ns. hienompaa kuin perus collegepaitaa ja -housua. Tällä lapsella oli farkut ja kauluspaita.

Ei meilläkään mitenkään erityisen hienosti pueta, lähinnä myös tuolla kauluspaita/farkku/suorat housut linjalla ollaan, mutta vähän hienompaa kuin ns. arkivaatteet, joita meillä nuo collarivaatteet ovat.

Ja tästä siis heräsi mielenkiinto kysellä muiden lasten (etenkin poikien) lähinnä kaverisynttäripukeutumista :)

"vieras"
Eli teillä oli pojan synttärit? No pojat tuskin pukeutuu pukuvaatteisiin synttäreille... Kauluspaitaa näkyy, jos edes näkyy hienompaa vaatetta. Tyttöjen synttäreillä on eri meininki. On mekkoa, hametta, sukkista, juhlakenkiäkin, korua... En minä päästäisi perus collareissa synttäreille poikaakaan vaan laitattaisin kauluspaidan ja farkut pojalle.

"Ennia"
Mä laitan pojalle päälle farkut / sammarit ja siistin näköisen perus trikoopaidan (ei printtipaitoja). Ei kaverisynttäreille tarvitse mielestäni pukeutua sen juhlallisemmin. Isoäidin 60-vuotissynttärit ovat sitten asia erikseen.

Tjaa, lapsi on kyllä vasta tilauksessa tulossa. Mutta mun kodista ei ykskään sielu lähde ilman asianmukaista vaatetusta. Synttärit on juhlat, sinne laitetaan juhlavaatteet. Toki eri asia, onko lasten peuhusynttärit, vai isoisän 50v-juhlat. Mutta voi sitä juhlistaa toisten juhlaa laittamalla ees hitusen paremmat vaatteet.

Kyllä, omassa kodissa on kiva niuhottaa. :kieh:

Joo puetaan.
Tai siis farkut / puuvillahousut ja paitapusero / siisti neule tms.
Kesällä voi olla paremmat sortsit ja lyhythihainen kauluspaita / parempi T-paita.

Pojat haluavat itseki pukeutua juhlavaatteisiin kun se on ollut aina tapana.
Paitapuseroita ja housuja on useampia joita voivat valita.

5 poikaa
Ei meilläkään pukua pueta, mutta kauluspaita(niitäkin on niin tosi kivoja, eikä välttis niin epämukavia, kuin moni kuvittelee), ja siistit housut; meilläkin on parit "erikoisemmat" farkut, joita ei ihan tavan päivänä pidetä, mutta kuiteskin "juhlavammat" kuin verkkarit/kollarit.. Kesäkuumalla olen joustanut sen verran, että housuina toimii esim.siistit shortsit(kankaiset, polveen asti ulottuvat) ja myös paita on saanut olla säähän sopiva, ei kuiteskaan mikään hihaton t-paita.. Pukeutumisella kuitenkin osoitetaan se, että tullaan juhlistamaan päivänsankaria..

"kahden äiti"
Aina laitan juhlaan tytölle (5v) mekon ja pojalle (3v) kauluspaidan, ellei kutsussa muuta ohjeisteta (esim. tyttö on käynyt kaverisynttäreillä myös jumppapuvussa, kun kutsussa on neuvottu pukeutumaan jumppaan soveltuviin vaatteisiin). Ja mielellään aina pukevat juhlavaatteet. Ennen juhlia valitaan yhdessä juhlavaatteet ja odottavat innolla, milloin pääsevät ne päälle pukemaan.

Yhteistyössä