Hakutulokset

1. L

Haaveena vauva 2020

Olen käynyt lukemassa ahkerasti teidän viestejä, mutta täällä ei mitään uutta, ovista odotellessa. Luulisin sen olevan tässä muutaman päivän sisään, orastavaa tuntemusta ollut, mutta testit ei näytä vielä plussaa. Hieman kuitenkin viiva vahvistunut ja nyt illalla ollut lomailua, enemmän...
  2. L

Haaveena vauva 2020

@Mahaotus joo sama! Mua on lähinnä mietityttänyt, että miten oikein pystyy salaamaan töissä sen. Mahan lisäks oon miettiny varsinkin sitä, että jos on paljon pahoinvointia, niin sit se paljastuu kyllä aika nopeesti. Periaatteessa ei sillä niin väliä ole, mutta haluaisin sekä töissä että...
  3. L

Haaveena vauva 2020

Kysytkin vielä! No todellakin :ROFLMAO::ROFLMAO: mullehan tulee jo kohdennettuna markkinointina kaikkia mama-vaatteita zalandolta ym. Kiva kuulla etten oo yksin :LOL:
  4. L

Haaveena vauva 2020

Joo niitä erityistilanteita on listattu kelan sivuille: https://www.kela.fi/vanhempainpaivarahat-erityistilanteet Hoitovapaan takia voidaan tosiaan laskea erilailla, mikäli lapsi on alle 3v. Kannattaa tuolta käydä katsomassa ne erityistapaukset omaan tilanteeseen :)
  5. L

Haaveena vauva 2020

Toki miinukselle jää :ROFLMAO: mutta näin ensimmäistä lasta hankkiessa ehkä jotenkin tarkemmin tulee mietittyä näitä asioita, että osaa arvioida tuloja jotenkin. Ja siihen palaa niin paljon rahaa, että toki raha-asioita on myös järkevä miettiä.
  6. L

Haaveena vauva 2020

Niin siis 12kk tarkastelujakson tulot sisältäen myös tiettyjä etuuksia otetaan huomioon. Ei ole siis väliä onko tienannut vaikka tiettyinä kuukausina enemmän kuin toisina vaan yhteenlasketut tulot merkitsee. Tarkastelujakson laskemista varten on myös ohjeet kelan sivuilla. Mutta kela ei ole...
  7. L

Haaveena vauva 2020

Riippuu tilanteesta. Jos sulla on 12kk tarkastelujakson aikana ok tulot, ei oo merkitystä. Mutta mikäli vaikka sun tulot nousee viimeisinä kuukausina, ei sillä oo merkitystä, koska katsotaan vaan 12kk tuloja. Ennenhän pystyi myös tarkastelemaan 6kk tuloja, jos oli suuremmat kuin verotuksessa...
  8. L

Haaveena vauva 2020

Päivärahojen muutoksen myötä ensi vuoden alustahan ei ole enää tuota ns. 6kk sääntöä olemassa. Vaikka tulot olisi nousseet, katsotaan vaan 12kk tarkastelujakson tulot. Ellei sitten ole 12kk tarkastelujaksolla esim. valmistunut ammattiin. Meilläkin vaikutti hieman tuo ensi vuonna astuva muutos...
  9. L

Haaveena vauva 2020

@addison voi että oon niin iloinen sun puolesta! Ihanaa odotusta ja kiitos vertaistuesta ja tsempistä :love:
  10. L

Haaveena vauva 2020

@Mahaotus toivottavasti saat pidentymään, pidetään peukut pystyssä! (y)

Yhteistyössä