Hakutulokset

1. M

Toiveissa vauva 2021

Koska sulla on ollut viimeisin pregnyl? Kun pregnylhän antaa väärän positiivisen tuloksen ja mulle sanottiin että voi vielä 10pv näkyä positiivisena raskaustestinä :o
  2. M

Toukokuiset 2021

Kylläpä mun kaveri löysi kaverinsa avustuksella dopplerilla sydänäänet jo 8+0 viikolla ja siitä joka päivä eteenpäin...
  3. M

Toukokuiset 2021

Meinaatteko hankki doppleria? Itse olen kallistumassa sille puolen että en aio, sillä veikkaan että saisin siitä vain enemmän stressiä.
  4. M

Toukokuiset 2021

Jos sinulla on vakituinen työsuhde, ei missään tapauksessa kannata kyllä irtisanoutua! Se työpaikkahan on turvana ”siellä joskus” kun töihin paluu on ajankohtaista. Jos kesäloma jää pitämättä, jää lomapäivät jemmaan ja voit pitää ne esim. vanhempain vapaan jatkoksi. Vanhempainvapaalta kertyy...
  5. M

Toukokuiset 2021

Miten sulla voi olla 3kk irtisanomisaika? Onko sulla joku erikseen sopimuksessa määrätty pidempi irtisanomisaika?
  6. M

Toukokuiset 2021

Joo työnantajahan saa rekrytä kenet haluaa, joten hankala siinä on saada todisteita että raskaana olevaa ei palkattu koska on raskaana... Esim. jos määräaikaisuus päättyy, ja samantien haetaan uutta, ei tätä määräaikaista ole pakko jatkaa, vaan työnantaja saa valita ”sopivimman”.
  7. M

Toukokuiset 2021

@IinesAnkka82 pahoittelut ikävistä uutisista. Mitattiinko sulta sikiö vai raskauspussi? Meillä lääkäri sanoi että sikiön mittta voi näin pienillä viikoilla heittää vaikka viikonki!
  8. M

Toukokuiset 2021

Meillä oli tänään ultrassa jännitysmomentteja. Lääkäri ei millään meinannut ensin alakautta löytää mitään, koska mun kohtu on kuulemma tosi suorassa, ja sitten vatsan päältäkin teki tiukkaa. Oltiin vaan miehen kans hiiren hiljaa ja pelättiin jo pahinta, mutta niin sieltä vaan mahan päältä löytyi...
  9. M

Toukokuiset 2021

No en minä tarkoittanutkaan sitä että se kaikilla olisi 2vko päässä menkoista, vaan sitä laskutapaa jos ovisajankohta on tiedossa. joka tapauksessa se oikea rv on oviksesta +2vko, eli jos tiedät sun ovisajankohdan edes suunnilleen, niin silloinhan se oikea rv on helppo laskea. Vaikka sun ovis...
  10. M

Toukokuiset 2021

Tämä oireiden seurailu ja vaihtelu tekee hulluksi. Tänä aamuna taas rinnat tuntui kevenneen puolelle ja nännit oli isot lautaset mutta vaalentuneet. Me mennäänkin jo huomenna 6+4 tsekkaamaan näkyiskö se syke...
  11. M

Toukokuiset 2021

Viikot lasketaan aina kierron alusta, ja oletusarvona että ovis on 2vko päässä menkoista. Eli hedelmöittymisajankohtana ollaan jo 2+0 viikolla ”raskaana”
  12. M

Toukokuiset 2021

Joo siis meidän alalla se on työsuhteen kestosta riippuen 1-2kk palkallista se saikku. Ja joo tuo kertymä nollautuu jos on eri syistä, mutta raskauteen liittyvät syythän niputetaan kaikki samaan.
  13. M

Toiveissa vauva 2021

En uskaltanu jatkaa vaan lopetin siihen!
  14. M

Toukokuiset 2021

Minä yritän olla saikuttamatta mahdollisimman pitkälle, jotta säilyy palkallisia saikkupäiviä loppuraskauteen mikäli siellä hankalaa. Helpommin varmaan sanottu kuin tehty, sillä pahaa oloa on tosiaan jo koko ajan enemmän ja vähemmän. Olen onneksi sellaisessa työssä että hyvin pitkälti itse...
  15. M

Toiveissa vauva 2021

Moni täällä puhuu gelee royalesta, niin pakko kommentoida kun itselläkin lähes kaikki kikkakolmoset tuli 2v yrityksen aikana kokeiltua. Gelee royale sai mulla tänä keväänä kierron aivan sekasi! Gelee royale kierto oli vain 21pv, kun sitä ennen ollut melko tarkka 26pv, ja seuraavat kierrot tuosta...
  16. M

Toiveissa vauva 2021

Minä aloin syömään myo-inositolia (Donaferty) 1,5kk ennen ivf, sillä olin kuullut kaverin kaverin syöneen sitä ennen ivf ja onnistuneen heti ekalla kerralla. Sitä tosiaan joskus suositellaan pcos kärsiville, itse en siitä siis kärsi. Tuon pitäisi parantaa munasolujen laatua. Ja no meillä ivf...
  17. M

Toukokuiset 2021

hyvä idea laittaakin la:n mukaan järjestykseen! La / nimimerkki / ikä / kuinka mones 8.5. / Pihaportti / 30 / 1. 8.5. / Disco Volante / 37 / 1. 10.5. / Mohan / 31 / 1.
  18. M

Toukokuiset 2021

Mulla oli jotenki vaikea yö ja hengitys tuntui raskaalta tai olevan ahtaalla. Tosi outoa. Onpa pyllystä jos nyt jo alkaa univaikeudet. Tänää. 5+6
  19. M

Toukokuiset 2021

Me käytiin tänään 5+5 ultraamassa ihan mielenrauhan vuoksi, että onhan alkio oikeassa paikassa. Sykettä ei edes yritetty etsiä, jokin pieni valkoinen piste raskauspussissa näkyi, mutta ei näillä päivillä kannata lähteä arvailemaan. Mutta oikeassa paikassa oltiin ja koko päiviin nähden oikea...
  20. M

Toukokuiset 2021

Ensimmäinen oksennus - check! Takahampaita pestessä alkoi vaan niin pahasti oksettaa että oli pakko. Ja siis mulla ei todellakaa normaalisti helposti lennä laatta vaikka tunkisin kaikki sormet kurkkuun.

Yhteistyössä