Hakutulokset

1. K

IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

Kiitos kaikille tsempeistä mun limakalvohuolien suhteen! @Silmu75 , hyvä että menkat nyt tuli! Onko vielä arviota milloin ehkä voisi päästä siirtoon? Mulla oli eilen siirto, 6-päiväinen blasto. Siirto onnistui teknisesti tosi helposti. Harmi kyllä mun oma lääkäri (johon luotan 100% ja joka...
  2. K

Joo, taitaa olla 7 mm se alaraja noin yleisesti ottaen. Tuntuu että panikoin nyt ihan kaikesta, kun on niin paljon pelissä. Tokavika alkio, ja se viimeinen on vielä epätodennäköisempi onnistumaan, kun on 7-päiväinen. Näiden jälkeen ei sitten enää alkioita ole eikä tule.
  3. K

Mikä käsitys teillä on riittävästä limakalvon paksuudesta PASissa? Tänä iltana tarkoitus pistää Ovitrelle (eli saada aikaan ovulaatio) ja siirto on tasan viikon päästä. Limakalvo on nyt 7,5 mm ja lääkärin mukaan se riittää, mutta tietty googlailin ja tuntuu olevan siinä hyväksyttävän alueen...
  4. K

@Silmu75 , lääkkeellisessä siirrossa on se helppous, että kiertopäivillä ei ole niin väliä, limakalvo kasvatetaan hyväksi ja sitten vain päätetään siirtopäivä, ja siitä 5 vrk ennen aloitetaan keltarauhashormoni. Lääkkeellisessä siirrossa voi ihan rauhassa räätälöidä siirtopäivän itselle...
  5. K

@Krippis tervetuloa! Mulla on takana yhteensä 6 punktiota, jos oikein laskin. En ole oikein valmistautunut mitenkään, paitsi tietysti ollut tarkka pistosajoista ja lääkkeistä. Ihan normaalisti olen elellyt punktion jälkeen, itse punktiopäivänä ottanut rennosti ja lepäillyt. Mulle on punktioista...
  6. K

@Silmu75 kokonaan lääkkeellisestihän sen saa yleensä aina tehtyä, jos ovulaatiota ei tule, ja siinä on se helppous että aikatauluja saa melko vapaasti säätää. Mulla on vielä epävarmaa tuleeko siirto täysin lääkkeellisesti (estrogeenilaastarit + Terolut) vai ovulaation induktioon. Odottelen...
  7. K

@minttuni ihania uutisia, paljon onnea! Oletko menossa varhaisultraan? @limonello paljon voimia. Keskenmenot on kyllä niin kurjia, kun on ehtinyt jo olla onnellinen alkaneesta raskaudesta. Minullakin edessä piinailua kesäkuussa, kun jonnekin lähelle juhannusta ajoittunee seuraava PAS. @Nato...
  8. K

Tämä negaksi jäänyt oli siis mun kolmesta alkiosta paras. Onko kokemusta siitä, että vaatimattomamman näköinen alkio olisikin tuottanut onnistuneen raskauden? Mun ajatus siis kulkee, että jos tällä parhaalla ei tärpännyt, niin onko noilla "huonommilla" sitten mitään mahiksia?
  9. K

Tein maanantaina (pp14) vielä muodon vuoksi testin ja samanlainen valkoinenhan se tietysti oli, soitin klinikalle ja varasin ajan uuden siirron suunnitteluun, ensi viikolla on lääkäri. Lopetin Terolutit maanantaina (tai siis sunnuntai-iltana viimeksi otin) ja olen odottanut että alkaisi kunnolla...
  10. K

40 + so what, wol 14 (2019)

Lämpimät onnittelut @mim1 , ihania uutisia! Mukava kuulla myös @KeltainenSeepra ettö teillä menee hyvin!
  11. K

@Jeppis83 pahoittelut negasta. Samassa veneessä siis ollaan nyt,. Onko teillä ollut blastokystin siirto, kun viralliseksi testipäiväksi annettu pp14? Tiedän kyllä järjellä, että mitään mahiksia ei mulla oikeasti ole, kun pp11 ei edes viivan aavistusta, ja vuotokin käynnissä (ei runsasta, mutta...
  12. K

Tänään pp11 ja mun käsittääkseni virallinen testipäivä (näin aina ollut aiemmissa siirroissa), joten testasin vielä aamulla muodon vuoksi ja negahan se tietenkin edelleen oli. Niukka vuoto jatkuu. Soitin klinikalle sopiakseni uudesta ajasta seuraavan siirron suunnitteluun, kerroin negasta ja...
  13. K

Nyt sitten testasin, pp10, ja selvääkin selvempi nega. Kunnon vuoto ei ole alkanut, mutta pari päivää ollut sellaista että paperiin pyyhkiessä tulee. Varmaan vuoto alkaa täysillä sitten kun keltarauhashormoni lopetetaan. 2 alkiota vielä on, mutta eivät ole kovin lupaavia - tämä oli paras.
  14. K

Tänään pp10, niukkaa vuotoa, lähinnä pyyhkiessä. Testasin, ihan lumivalkoinen nega. Kai nuo Terolutit sitten vielä pitää kunnon vuotoa pois. No, 2 alkiota vielä on, mutta tämä oli niistä paras.
  15. K

@Nato onko sun asioihin tullut mitään selvyyttä? Jos tilanne on edelleen jumissa, niin oletko ollut vielä yhteydessä potilasasiamieheen? @miimu80 paljon onnea plussasta!! @Lara83 onpa mahtavaa että kaikki on edennyt noin hienosti! @minttuni minä päivänä siirto suunnitteilla? Toivottavasti...
  16. K

Mulla onkin yllättäen jännät paikat eli piinailu menossa. Täytin siis vähän aikaa sitten 46, ja äsken tehtiin ihan vihoviimeinen hoitokierros alkioiden saamiseksi. Tästä vikasta kierroksesta ei meinattu päästä edes ensin edes alkuun, kun yllättäen kroppa ei enää reagoinutkaan lääkkeisiin...
  17. K

Varhaisultra rv 5+6

Hieman aikainen ajankohta varhaisultralle, yleensä syke alkaa erottua vasta noin viikkoa tuosta myöhemmin. Odottele vain rauhassa, ei vielä olisikaan tarvinnut ihmeempää näkyä. Tsemppiä odotteluun!
  18. K

Ei, mutta letrotsolia kyllä. Nyt viimein saatiin parin keskeytyneen stimulaatioyrityksen jälkeen jotain tapahtumaan, ja huomenna on punktiopäivä. Tämä on nyt sitten vika hoito, jonka jälkeen aletaan siirtää niitä jotka on saatu. Pakkasessa on kolme, ja ois ihanaa jos tästä vielä yhden saisi...
  19. K

@Nato mullekin tuli potilasasiamies mieleen. Tuntuu todella omituiselta. Siis kyllähän valitettavasti saamattomuutta ja tehottomuutta esiintyy, mutta että joku salaperäinen henkilö laittamassa erikseen kapuloita rattaisiin? Mikä moiseen voisi olla edes motiivina, ihan käsittämätöntä...
  20. K

En ole viime aikoina kirjoitellut itse, vaikka palstaa seuraankin, koska tuntuu menevän niin nihkeästi ja yhä useammin tajuntaan iskee se kylmäävä fakta, että mun iässä (täytin just 46) mahdollisuudet omilla soluilla onnistumiseen on erittäin pienet, eli pelaan lottoa isoilla (rahallisilla ja...

Yhteistyössä