Hakutulokset

1. A

Luovutetuilla munasoluilla raskautuneet

En koe tätä raskautta luovutetulla munasolulla yhtään erilaiseksi, kuin omalla munasolulla alkanut raskaus oli ja myös tunteet tätä ihmisen alkua kohtaan ovat samanlaisia, eli varmasti tuo kuvailemasi tilanne olisi ihan yhtä raskas nyt, kuin se olisi ollut omasta munasolusta alkunsa saaneen...
  2. A

Mulla on huomenna nipt-testi&ultra, ihan hyvillä mielin menossa, vaikka nyt onkin pari viikkoa tuntunut siltä, että olenkohan sittenkään raskaana (maha ei ole kasvanut, ei väsytä, eikä mitään paikkaa kolota 😆). Toivottavasti huomenna ultrassa saan konkreettisen muistutuksen siitä, että kyllä...
  3. A

Ihana kuulla! @Florie 💗💫 Niin onnellinen sun puolesta! 🥰
  4. A

Ymmärrän täysin sun huolen! Kun sehän ei myöskään ole sikiön (eikä äidin) kannalta hyvä, jos arvo tippuu liian alas. Mitattiinko sulla muuten T4 myös? Käy ihmeessä tarkistuttamassa arvo uudelleen lähiaikoina. 🙂
  5. A

Ok. Aika hurjaa tuo miten yhtäkkiä nousi niin korkealle, varmasti lääkitys ihan paikallaan siis. 🙂 Mulla oli kans laskenut TSH 0,3:n, mikä kuulemma on vielä ihan normaalia (alkuraskaudessa TSH kuulemma yleensä laskee) ilman tyroksiinilääkitystä. Tyroksiinia käytettäessä taas noin matala arvo...
  6. A

Mikä sun TSH oli kun aloitit lääkityksen? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun olen näitä kilpirauhasjuttuja jonkin verran hyvältä ystävältä (endokrinologi) kuullut ja jonkin verran myös työn puolesta (vähän eri kontekstissa) seuraillut. 🙂
  7. A

Kiitos vinkeistä, otan kokeiluun! 😍 @Pompelis Onko sulla siis tyroksiini käytössä, vai oliko sulla niin päin, että oli taipumus liikatoimintaan?
  8. A

Niin jännittävät paikat sulla @Florie 😍 Mutta onneksi enää 2 yötä perjantaihin! ☺️
  9. A

Kiva kuulla @Pompelis että sulla on kaikki hyvin (toivottavasti labrat myös). 💗 Mulla on ens viikolla keskiviikkona ultra&nipt-testi, lasken päiviä… 😄 Kiitos muuten siitä sinkkivoide-vinkistä, se on pelastanut mun silmänympärysihon! @Pompelis Mulla oli tuossa sellainen parin viikon jakso...
  10. A

Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Ei sitä sillä tavalla sanottukaan, että ruumiinrakenne se ja se, vaan keskustelu meni jotenkin näin: ”Luovuttajan pituus on se ja se, itse asiassa hyvin saman kokoinen kuin sinä.” Johon heitin jotain tyyliin ”ok, hyvä, ei siis mitään koripalloilijaa odotettavissa” tms. väsynyttä...
  11. A

Se mikä itseäni eniten risoo, on näihin ikäkeskusteluihin sisältyvä oletus siitä, ikäänkuin kaikilla naisilla (tai miehillä, ihmisillä ylipäätään!) olisi samanlainen mahdollisuus itse päättää, montako lasta ja missä iässä ”hankkii.” Kun eihän se niin mene tietenkään, vaan ihmisten lähtökohdat...
  12. A

En tiennyt tätä aiemmin, mutta lahjasoluhoitoja säätelevän hedelmöityshoitolain 5.3 §:n mukaan ”Jos hedelmöityshoidossa käytetään luovutettuja sukusoluja, hoitavan lääkärin tulee valita sukusolut, joiden luovuttaja muistuttaa ulkonäöltään syntyvän lapsen asianomaista vanhempaa, jollei hoitoa...
  13. A

Ihana viesti. 🥰 Hormoneista: Mulla ei ollut aiempaa kokemusta hormonihoidoista ja tullessani raskaaksi niiden aloituksesta oll ehtinyt kulua vasta vajaa 2kk, joten naivina ajattelin että ”eihän nää hormonit nyt niin kamalia ole.” Nyt kohta rv 10 tekee joka päivä mieli heittää progesteronit...
  14. A

Joo, sain lähetteet verikokeisiin ja ultraan, voin kuulemma käydä kaikki samalla kertaa 10.2. 🙂 Nyt ei mitattu muuta kun verenpaine. Aika läpihuutojutulta tuntui (toki saattoi vaikuttaa että tulin yksityiseltä, jossa jo mitattu ja testattu kaikki mahdollinen mitä tässä vaiheessa voi ja se, ettei...
  15. A

Kiitos vinkistä @Pompelis Tota tuotetta en olekaan kokeillut, joten annan ehkä vielä sille tilaisuuden! ☺️ Ja hyvä kuulla, etten ole tämän vaivan kanssa ainoa.. Progesteroni kai mitataan varmuuden vuoksi vielä ennen lopetusta, luulisin. Ellen ole ymmärtänyt jotain väärin. 😆 Onko sulla muuten jo...
  16. A

Jee! Mitkä lääkkeet sulla vähenee? ☺@Pompelis Mä pääsen viikon päästä kokonaan eroon Progynovasta, 2.2. mitataan progesteroni ja sitten toivon mukaan pääsen Terolutista&Cyclogestistä. En ole huomannut Progynovan vähentämisellä olleen mitään vaikutuksia, ellei ihon kuivuminen (entisestään) kuulu...
  17. A

Moikka @Pompelis ja @Florie, kiva lukea teidän tunnelmista! 🙂 Muistin just että mullahan on tosiaan eka neuvola maanantaina… Tänään on siis laskujeni mukaan viikko 8+3 ja huomasin ekan kerran eilen aamulla, että housut alkaa kiristää vyötäröltä. Mulla ei ole tähän saakka ollut juurikaan mitään...
  18. A

Saan oikein hyvin kiinni ja ymmärrän sua täysin. ☺ Miten paljon teille muuten on kerrottu luovuttajista @Silmu75 ja muut, joilla on (muu kuin tuttu) luovuttaja? Itse tiedän meidän luovuttajasta vain iän, pituuden/ruumiinrakenteen, ihon, hiusten ja silmien värin sekä sen, että kyseessä oli hänen...
  19. A

Kiitos tiedosta! @Emmelie75 Se mikä mua mietityttää ja mihin olis kiva saada vertaistukea, on asetelma, missä (tulevat) sisarukset eivät ole biologisesti mitään sukua keskenään. Haluaisin tosi paljon kuulla kokemuksia siitä, miten lapset tämän on kokeneet. Toistaiseksi meidän 7v (pian 8) tietää...
  20. A

Mä en ole kokenut lapsettomuutta sillä tavalla, kuin moni hedelmöityshoitoihin turvautunut on, joten en ehkä siitä syystä koe kuuluvani Helminauhan kaltaisiin ryhmiin. Sinänsä kiinnostaisi kyllä jakaa kokemuksia lahjasoluilla raskautuneiden kanssa, varsinkin siinä vaiheessa kun lapsi on jo...

Yhteistyössä