Hakutulokset

1. K

IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

Terolutit on hyviä!
  2. K

Koronarokote raskaana ollessa

Rokotussuoja raskaanaolevilla erityisen tärkeä. Hengityskapasiteetti heikkenee raskauden loppua kohti. Jos joudut teholle, raskaus useimmiten pitää purkaa mikä tarkoittaa keskosvauvan sektiosynnytystä. Jos vauvalla olisikin hyvät viikot eikä hän tarvitsisi tehohoitoa, äidin tehohoito riistää...
  3. K

40 + so what, wol 14 (2019)

Oon 46 ja nyt rv 32, omista soluista jotka kerättiin vuosi sitten. Mulle tehtiin kolme stimulaatiota ihan peräjälkeen viime keväänä, koska klinikalla ikärajana 45 omien keräämiselle (eli siihen asti voi tehdä keräyksiä kun tulee 46. syntymäpäivä). Saldona oli yhteensä kolme blastoa (muistaakseni...
  4. K

@Nato onpa upeaa että viimeinkin löytyy yksilöllistä otetta! Se lääkkeellisen kierron panttaaminen on ollut niin kummallista, kun se on ihan hyvä vaihtoehto myös. Muistelen, että mun ivf-lääkärini joskus sanoi, että ihan hyvä peruste lääkkeelliseen kiertoon siirtämiselle on sekin, että on vaikka...
  5. K

Mä olen blastoviljelyn kannattaja. Mulle henk koht ei olisi muuten edes raskaus varmaan onnistunut, kun mun alkiot ovat saavuttaneet tänä vuonna blastovaiheen aikaisintaan kuudentena päivänä, ja mulla kohdun paras vastaanottavuus on se tavallinen 5 päivää ovulaatiosta (ERAlla tutkittu). Jos...
  6. K

40 + so what, wol 14 (2019)

@nasu08 pahoittelut keskenmenosta. Kurja kuulla että kävi noin. Oliko siis kyseessä teidän viimeinen blasto? Mulla on kokemusta kahdesta varhaisesta keskenmenosta, viimeisin aika tarkkaan vuosi sitten, olin silloin 45. Siirretty alkio oli 2 vuotta aiemmin kerätystä munasolusta. Varmaan suurin...
  7. K

Lämpimät onnittelut @Aslaug ! Mitä pidemmälle raskaus etenee, sitä enemmän siihen mun kokemuksen mukaan uskaltaa luottaa. Ensimmäinen iso etappi plussauksen jälkeen on varhaisultra. Jos siinä löytyy syke niin ollaan jo vahvoilla, ja siitä eteenpäin keskenmenon riski vähenee koko ajan mitä...
  8. K

Tämähän on vain terminologiaa, mutta itse ajattelen että lahjasolulapsi on biologisesti sen lapsi, jonka kohdussa lapsi on kasvanut (koska kohdun ja ”kohtuäidin” tarjoamat olosuhteet muokkaavat sikiötä), vaikka ei olekaan geneettinen lapsi. Erotan tässä siis geneettisen ja biologisen tason...
  9. K

@Nato tuo hoitaja ei varmaan tiedä, että voi jarruttaa, jos se ei ole käytäntönä teidän hoitopaikassanne (en tiedä onko ylipäätään tavallista vai onko vain Dextran juttu), mutta just sillä Fyremadelilla voi. Ei toki päivätolkulla, mutta just sen verran että pääsee vaikka viikonlopun yli. Voi...
  10. K

Voi ei Nato, tosi tuskastuttavaa ! En tiedä kotikonsteista ovulaation pidentämiseen, mutta mun klinikassa just tässä tilanteessa on voitu venyttää ovulaatiota pari päivää Fyremadel-pistoksilla (eli nillä jarrupiikeillä joita stimulaatiossa käytetään). Dextrassa tosin aina on myös ovulaatio...

Yhteistyössä