Hakutulokset

1. K

40 + so what, wol 14 (2019)

Joo mäkin oon käsittänyt niin että kromosomiongelmien vuoksi menisi kesken jo vähän aiemmin. Mulle tulee mieleen vielä että voiko olla jotain tukos- tai hyytymisongelmaa joka vaikuttaisi istukkaan.
  2. K

IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

Kuulostaa kyllä hankalalta tossa tilanteessa päättää mikä on kp1. Joka tapauksessa minäkin arvelisin, että jos tehdään lääkkeellinen PAS, sillä ei ole juuri väliä. Silloinhan estrogeenilla kasvatetaan limakalvo ja ultralla nähdään, milloin paksuus ja rakenne on oikeat ja voidaan päättää...
  3. K

Ja vielä: tämä on ihan spekulaatiota, mutta luulen että ovulaatioon tehdyssä siirrossa se siirron yhteydessä otettu arvo on ehkä jokin referenssiarvo jotta nähdään kehityssuunta, eikä sinänsä tukilääkitystä siinä kohtaa muuttava.
  4. K

Päättelisin, että lääkkeellisessä siirrossa ei ole hyötyä mitata progesteroniarvoa ihan alussa, koska keltarauhanenhan syntyy ovulaation myötä eikä siten lääkkeellisessä siirrossa ole elimistössä lainkaan omaa keltarauhasta ennen kuin istukka alkaa sitä tuottaa. Näin ollen en tiedä miten...
  5. K

Ja Terolut ei siis näy kokeessa, mutta nuo emätinvalmisteet näkyvät, eli lääkärin pitää vain kokonaisuutta arvioidessa ottaa huomioon se tieto että Terolut on käytössä.
  6. K

Kiitos onnitteluista! Piti käydä Kannasta lunttaamassa miten tää meni. Eka arvo otettiin jo siirron yhteydessä, se oli ok. Tukena silloin Terolut 20 mg x2. Seuraava arvo samalla kun kotiplussauksen jälkeen otettiin verestä hcg, silloin prog matalanpuoleinen ja Terolutin lisäksi tuli Cyclogest...
  7. K

@Kissanmallas hienoa että tuli se 7-päiväinen! Vaikka niillä on tilastollisesti jonkin verran huonommat mahdollisuudet kuin 5- ja 6-päiväisillä niin niillä voi aivan hyvin onnistua, eihän niitä muuten sinne asti viljeltäisi ja siirrettäisi. Jos raskaus alkaa ja jatkuu, näistä myöhemmistä...
  8. K

@Karhurouvanen mulla oli vuosi sitten kaikissa kolmessa stimulaatiossa irrotuspiikkeinä Gonapeptyl (1 kpl)+Ovitrelle. Lääkäri ei puhunut että sillä tavalla saisi lisää folleja mukaan, vaan jotenkin että varmistaisi paremmin irtoamisen kun on 2 vähän eri tavalla vaikuttavaa. Lisäksi muistelen...
  9. K

Koronarokote raskaana ollessa

Äidin rokotuksella on paljonkin tekemistä vauvan koronasuojan kannalta. Vasta-aineet tulee sekä istukasta eikä maidosta. Vasta-aineiden saaminen ei millään tavalla vaikuta haitallisesti lapseen.
  10. K

Mulla on just nyt sylissä 9 vrk ikäinen täydellinen vauva joka on ollut aikoinaan 6 päivän ikäinen blasto. 5 ja 6 päivän blastoilla ei juurikaan ole eroa, mutta siirron ajoitus on tärkeää eli blasto pitää aina siirtää 5 vrk ovulaatiosta (ellei ERA-tulos muuta kerro). 7 vrk asti viljellään mutta...
  11. K

Letrot on niin kevyt juttu, että voi kyllä käyttää tukimuotona. Käy gynekologilla, mieluiten lapsettomuuteen perehtyneellä, juttelemassa. Varmaan saisit reseptin.
  12. K

50+ odottajia?

Älkääpä nyt trollailko, ap ehkä kysyi tosissaan. Hyvin voi olla 50+ v raskaana, ulkomailla tehdään lahjasolusiirtoja myös 5-kymppisille
  13. K

Hcg mittaus

Sen verran vähän aikaa ovulaatiosta ja hedelmöittymisestä, ettei vielä olisi kovin isoa arvoa odotettavissakaan. Ovulaatio on voinut tapahtua esimerkiksi 10.2. ja silloin sulla olisi tänään 3+5. Se testihän etsii LH-hormonin erityksen huippua ja itse ovulaatio tulee vähän sen jälkeen. Mene...
  14. K

Rakenneultra, emme olisi halunneet tietää sukupuolta...

En olisi noin varma, että tulkitsette välttämättä kuvaa oikein. Ultrakuvien tulkinta vaatii koulutusta ja harjaantumista, eikä se ultraäänikaiku jonka olette tulkinneet joksikin tietyksi sukupuolta osoittavaksi rakenteeksi olekaan ollenkaan sitä. Ainakaan sitä ei vilaukselta näe, koska siellä...
  15. K

@Kissanmallas kuulostaa siltä, että ollaan tekemässä luteaalivaiheen stimulaatiota. Silloin todella mennään munasarjat edellä, kohdusta viis. Silloin ei toki todennäköisesti päästä tuoresiirtoa tekemään, kun munasarjojen ja kohdun aikataulut ovat irrallaan, mutta nykyiset pakastesiirrot on ihan...
  16. K

@Nato mulla on ollut kaikissa siirroissa Terolut perustukilääkityksenä (Dextrassa käytetään sitä, ja onhan se paljon mukavampi kuin emätinpuikot). Kun kokeiden perusteella huomattiin että oma keltarauhanen ei tuota tarpeeksi hormonia edes Terolutiin yhdistettynä, lisättiin emätinpuikot mukaan...
  17. K

@Samppa40 jos mahdollista, sinuna kävisin lapsettomuuteen perehtyneellä gynekologilla (vaikka jossain lapsettomuusklinikassa). Informatiivisinta olisi munasarjojen ultraus: kuinka aktiiviselta näyttävät ja minkä verran on antraalifollikkeleita, eli pienenpieniä rakkuloita joista voi lähteä...
  18. K

@Nato mäkin olen tykännyt Pregcheckin testeistä. En ole katsonut tarpeelliseksi lähteä mistään tilailemaan, haluan yksinkertaisen ja helposti saatavan perinteisen tikkutestin, ja RFSU:n luotettavuus on välillä kyseenalainen, joten Pregcheck. Tsekkasin vähän omia "tilastojani" ja saamiani...
  19. K

@Nato , ekaksi pahoittelut ja halaukset kurjasta olostasi juuri nyt. Kyllä tänne voi aivan hyvin purkaa kaikki mielessä olevat asiat ja mä (kuten varmasti useimmat täällä) ymmärrän oikein hyvin testien tihrustelun, halun jakaa niitä epämääräisimpiäkin ja fiilistellä joka suuntaan. Älä välitä ton...
  20. K

Mulla ei ole ainakaan koskaan näkynyt enää viikon jälkeen.

Yhteistyössä