Hakutulokset

1. A

Elokuiset 2022

Hei! 👋 Mulla on LA 1.9., mutta suunniteltuun sektioon menossa, eli lapsi (niptin mukaan poika tulossa) syntynee elokuun puolella. 🙂 Koronarokotuksista: Sain toisen rokotteeni n. 1kk ennen raskautumista ivf-hoidoilla (onnistuivat heti, eli rokote ei vaikuttanut) ja kolmannen rokotteen otin...
  2. A

Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Tässä pari linkkiä aiheeseen. @Florie 🙂 https://www.santamonicafertility.com/blog/donor-eggs-epigenetics-will-the-baby-look-like-me/ https://www.ivf-spain.com/en/the-role-of-epigenetics-in-egg-donation-treatment/ https://www.yourivfjourney.com/epigenetics-can-ivf-affect-your-babys-genes/...
  3. A

Luovutetuilla munasoluilla raskautuneet

Joo, itse sektio ja siitä toipuminen (miten nopeasti ja ”kivuttomasti” se sujui) oli mulle positiivinen yllätys ja jälkikäteen koin, että sektiolla pelotellaan Suomessa ehkä vähän turhaan. Trauma jäi supistuskivuista, joihin ei tehonnut mikään muu kuin epiduraali ja siitä, miten viime metreillä...
  4. A

Ilmeisesti mullekin siirrettiin 5-päiväinen, tuo 6-päiväinen oli omaa tulkintaani, joka perustui gonapeptyl-piikin laittamisajankohtaan. 😆 Papereissa lukee että siirrettiin 5-päiväinen. 🙂
  5. A

Mun siirto tehtiin 14.12. 🙂 @Pompelis Mun esikoinen syntyi hätäsektiolla kolmen vuorokauden kärvistelyn ja kuuden epiduraaliannoksen jälkeen (kohdunkaula ei vain avautunut yli 5cm oksitosiinista huolimatta). Se oli sen verran kamala ja traumaattinen kokemus, että riittää kuulemma perusteluksi...
  6. A

Sun siirto tehtiin 2 päivää ennen mua, jos muistan oikein. 🙂 Sushista: Mä en syö inkivääriä muutenkaan ja luotan siihen, mitä ravintolan nettisivuilla sanotaan tuotteiden sisällöstä (eli syön vain sellaista sushia, jossa ei ole mitään raakaa eikä pastoroimatonta). Noudatan orjallisesti...
  7. A

Milloin teidän virallinen LA olikaan @Florie ja @Pompelis? Mulla on 1.9., mutta sektio tehdään varmaan elokuun puolella.
  8. A

Ihanaa! @Pompelis 💗 Just mietin tänään että mitenköhän sulla sujui siellä. 🥰 Jännä juttu toi nännikipu, siis kun mulla on itsellä rintojen pingotus vähentynyt.. 🤔 Sushista tuli mieleen, että olen varmaan kauhea, mutta ehkä kehtaan myöntää: syön sushia edelleen (söin myös esikoisen raskausaikana)...
  9. A

Aloin vähentää tukilääkitystä rv 9 paikkeilla ja lopetetin kokonaan vasta pari päivää sitten, eli kun rv 12 päättyi.
  10. A

Kyllä siellä varmasti on kaikki hyvin, mutta ymmärrän tuon tunteen. 💕Voithan sä koittaa aikaistaa ultraa? Mullakin se piti olla vasta ens viikolla, mutta sitten muistin, että on hiihtoloma ja ollaan reissussa.
  11. A

Ultrassa meni oikein hyvin, virkeä pikkumies siellä temppuili ja esitteli itseään ikään kuin olisi tiennyt olevansa kuvattavana. 😁 Kaikki kunnossa siis ultrassa sekä veri- ja virtsanäytteiden tuloksissa. Kiitos kysymästä @Pompelis 💗 Virtsarakon tilanteesta ei ollut mitään puhetta, eli oletan...
  12. A

No niin, nipt-testin (laaja) tulokset tulikin jo tänään ja siinä tosiaan kaikki kunnossa, eli kromosomeissa ei poikkeavaa. Samoin mun veri- ja virtsaseulojen tulokset oli tulleet ja niissäkin kaikki niinkuin pitääkin. 🙂 Ainoa mistä tunnen lievää syyllisyyttä, on suhtautuminen lapsen sukupuoleen...
  13. A

Heh, lajinvalinta- ja tottumiskysymys. 😉 Kun tietää, ettei aristus ole vaarallista, sen voi ajatella normaalina lihasaristuksena (jota ainakin itselläni on melkein aina jossakin päin kroppaa 😄) johon turtuu, kun endorfiinit alkaa jyllätä. Laadukkaat&riittävän tukevat sporttiliivit auttaa asiaa...
  14. A

Mulla sama kokemus kuten @Pompelis eli en huomannut hormoneista johtuvaa painonnousua, eikä paino ole myöskään nyt tässä alkuraskaudessa (vko 12 mennessä) noussut enempää kuin sen normaalin pari kiloa.
  15. A

Näköjään. 😆
  16. A

Totta, mullakin käynyt usein tuo mielessä klinikalla käydessä. 😄 Just kävin omakannassa katsomassa tietoja viime käynnistä ja siellä oli ihanan positiivinen kirjaus ”UÄ:ssä viikkoja vastaava virkeäliikkeinen sikiö hyvässä lapsivedessä. Istukka siisti, pitkä suljettu kohdunkaulakanava.” 🥰 Nyt...
  17. A

Voin laittaa to-aamulla spexejä mistä tunnistaa. 😁
  18. A

Ei onneksi ole pitkä aika! Mulla myös ens to julkisen puolen ultra. 😀
  19. A

Kiitos! 💖 Oli joo omalla klinikalla. 🙂 Milloin sulla olikaan ultra? @Pompelis
  20. A

No niin, ultrassa oli kaikki oikein hyvin (sikäli kun tässä vaiheessa on mahdollista todeta) ja niptin tulokset tulee n. viikossa. 🙂 Sikiö tosin vastasi koon puolesta jo viikkoja 11+5, mutta siitä ei kuulemma kannata olla huolissaan (toisin päin olisi). Se mikä oli outoa, oli julkisen puolen...

Yhteistyössä