Hakutulokset

1. A

Luovutetuilla munasoluilla raskautuneet

Onneksi ei ollut mikään enneuni. 💖 @Pompelis Tänne kuuluu oikein hyvää kiitos, sikäli kun tässä maailmantilanteessa voi. Fyysisesti olo on mitä parhain, välillä meinaa jopa unohtaa olevansa raskaana, kun tämä vatsakaan ei vielä niin iso ole, että menoa haittaisi. Alkuajan pingotus ja turvotus...
  2. A

Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Mielestäni hedelmöityslaki on suhteellisen selkeä (tuo mainitsemasi pykälä mukaanlukien), mutta voihan olla, että sinulla ja minulla on tässä jonkinlainen väärinymmärrys puolin ja toisin. En kuitenkaan juuri nyt koe tarpeelliseksi selvittää tätä asiaa enemmälti (kollegoilta voin aina...
  3. A

Niin, eli voi luovuttaa (omaa hoitoaan varten luotuja alkioita) molempien suostumuksella. Niin minä ainakin luen tuota pykälää. 🙂 Eli esim. minä ja mies voidaan lahjoittaa (eräs luovuttamisen laji) meidän hoitoamme varten miehen spermalla ja luovutetulla munasolulla aikaansaatuja alkioita, jos...
  4. A

Ok. Emme olleet hoidoissa Ovumialla, joten en tosiaan heidän käytännöistä osaa sanoa. Mihin lakiin muuten perustuu tuo mitä sanoit lahjasoluilla aikaansaatujen alkioiden lahjoittamisesta? Mietin vaan sitä, kun meiltä tosiaan kysyttiin erikseen, haluammeko mahdollisesti lahjoittaa pakastimessa...
  5. A

Tervetuloa keskusteluun! ☺ @Ninnni Jonoista kannattaa varmaan kysyä suoraan teitä hoitavalta klinikalta. Silloin kun miehen kanssa menimme jonoon, oli koronatilanne pahimmillaan, joka varmaan osaltaan pitkitti jonotusta (muistaakseni n. 4-5 kk). Viime kädessä se kai kuitenkin oli kiinni...
  6. A

Ero kesken hoitojen

Ymmärsinkö oikein: olette miehesi kanssa päättäneet erota, miehesi suostuisi spermanluovuttajaksi, mutta koska olette edelleen naimisissa, hedelmöityshoitoja miehesi sukusoluilla ei suostuta tekemään? Ja haluaisit lapsen saavan alkunsa hedelmöityshoidoilla siksi, että se mahdollistaisi...
  7. A

Luovutetuilla munasoluilla raskautuneet

Mä olen semmonen hölösuu, että kaverit on olleet kartalla tapahtumista siitä alkaen siitä, kun mentiin hoitoihin. Esimiehelle kerroin muistaakseni myös aika pian sen jälkeen kun olin tehnyt plussatestin. 😂
  8. A

40 + so what, wol 14 (2019)

Eikö sun miehen työterveydestä pitäisi tulla jossain vaiheessa kutsu terveystarkastukseen? Meillä tulee kaikille parin vuoden välein ja siihen kuuluu tiettyjen perusasioiden mittaus, kuten verenpaine, kolesteroli, kilppari-, maksa- ym. veriarvot. 🙂 Käsittääkseni julkiselta puoleltakin tulee myös...
  9. A

40 + so what, wol 14 (2019)

En ole gynekologi, mutta uskallan myös väittää, että jos sulla on säännöllinen kierto, sulla EI voi olla vaihdevuodet alkaneet. 🙂 Hikoilu voi johtua monesta muustakin syystä, eikä se myöskään kuulu kaikilla automaattisesti vaihdevuosioireisiin. 🙂
  10. A

Elokuiset 2022

Sellaista piti vielä kysyä, että onko täällä muita, joilla on edellisestä raskaudesta vähän pidempi aika? Esikoiseni syntyi 2014 ja siitä tuntuu olevan ikuisuus! Muutenkin on sellainen olo koko ajan (fyysisesti sekä henkisesti 😆) kuin olisin ekaa kertaa raskaana. Asiaan on varmaan vaikuttanut...

Yhteistyössä