Hakutulokset

1. A

Luovutetuilla munasoluilla raskautuneet

Siis miksi sulle tuli lisäkäynti punnitukseen? Eikö painonnousu just tässä loppuvaiheessa pitäisi muutenkin tasaantua? Ei mullakaan ollut paino noussut kahden viimeisimmän neuvolakäynnin välillä, mutta sf-mitta oli kasvanut niinkuin pitääkin, joten neuvolantäti ei ollut huolissaan. Mulle ei ole...
  2. A

Mä en sinuna olisi yhtään huolissani vatsan koosta @Pompelis. 😊 En osaa omalla kohdalla sanoa, onko mahani iso vai pieni, suhteessa lähtötilanteeseeni ja kokooni se on varmaan ihan normaali (ja neuvolassa sf-mittauksessa olikin). Äitiysvaatteita ei ole tarvinnut ostaa, vaan on riittänyt...
  3. A

Kiva kuulla että teillä on kaikki hyvin @Pompelis ja @Florie 💖 Täällä myös, eli loppuraskauden vaivat ei ole ainakaan vielä iskeneet. Raskaana oleminen on oikeastaan just nyt tosi kivaa. Rakastan sitä miten hyvässä kunnossa iho&hiukset on ja miten mielenkiintoisia unia näen öisin. 😄 Mutta eipä...
  4. A

Hengästyminen&väsymys kuuluu käsittääkseni asiaan raskauden aikana muutenkin (siis vaikka hemoglobiini olisi hyväkin). Mutta vaikea tietysti sanoa, kun mitään omakohtaista vertailukohtaa ei ole. 🙂 Sen olen kyllä huomannut viimeisen kk aikana, että mulla on ollut tosi huono ruokahalu, jotenkin...
  5. A

Mullakin oli sitten hemoglobiini tipahtanut jostain 140:stä > 102. En ollut huomannut itse mitään oireita, eikä tuo lukema kuulemma vielä sikiön kannalta huolestuttavaa ole, mutta alemmas ei saisi laskea. Olin siis pitänyt lisäraudasta taukoa 1kk ja sitä ennenkin käyttänyt rautaa ”vain”...
  6. A

40 + so what, wol 14 (2019)

Niinpä. Tässäkin hyvä esimerkki siitä, miten yksilöllisiä hoitoihin liittyvät asiat on ja miten siitä, mitä jollekin toiselle on sanottu/tehty, ei vielä voi varmuudella päätellä, mihin sitten omalla kohdalla päädytään. 🙂 Mulla menossa viikko 22 eli mukavat ajat siinä mielessä, että nt-seulat...
  7. A

Ok, tämä selvä! 🙂 Mä olen tosiaan myös yli 42, mutta asiasta aikoinaan keskusteltaessa sanottiin (yksityinen klinikka/Hki) ettei heillä tehdä 2 alkion siirtoja. Olin tosin ennen varhaisultraa varma, että kaksoset sieltä varmaan kuitenkin tulee, kun hcg huiteli ekassa verikokeessa jo jossain...
  8. A

Mä jaksoin lukea, kiitos kun jaoit kokemuksesi! 😊 Siirrettiinkö sulla siis kaksi alkiota yhdellä kerralla? Siksi kyselen, kun olen ymmärtänyt, ettei useamman kuin yhden alkion siirtoja enää (ainakaan Suomessa) tehtäisi. Ei sillä, että näkisin itse siinä mitään ongelmaa, päinvastoin ymmärrän...
  9. A

Moi kaikille! Miten täällä voidaan? ☺ Lenkkeilemään kutsuvan kevätpäivän kunniaksi halusin tulla jakamaan täysin ei-kaupallisen suosituksen kaikille teille (kohtalotovereille), joille kasvaneet maitorauhaset ja tarpeeksi mukavien&tukevien liivien löytäminen tuottaa päänvaivaa. Olen siis vihdoin...
  10. A

Onnea @Pompelis 💙 Täälläkin on koitettu kovasti keksiä pojalle nimeä, mutta tuntuu ettei siitä tule mitään. Ne harvat pojannimet, joista tykkään, on tietysti niitä, joista kaikki muutkin tykkää eli löytyvät Suomen lisäksi monen muunkin maan nimitilastojen top 5:sta. 😂
  11. A

Sama juttu täällä, eli jotain epämääräisiä tuntemuksia olen ollut havaitsevani, mutta en ole ollut varma onko kyse suolistosta vai vauvan potkuista. Esikoisen kohdalla muistaakseni tunsin potkut selvästi vasta joskus viikolla 22, mutta silloin istukka oli edessä, mikä kuulemma vähän vaimentaa...
  12. A

Väliaikatietoja kanssaodottajille (ja muille kiinnostuneille): Rakenneultrassa oli kaikki hyvin, kohdunkaula täysmittainen, lapsi liikkui vilkkaasti (❤) ja oli mitoissa pari päivää laskennallista ikäänsä edellä (kuulemma täysin normaalia ja mieluummin näin kuin toisin päin), kohdunkaula...
  13. A

Kiitos huolenpidosta ”eri vierailijalle,” mutta luotan minua hoitaneisiin lääkäreihin, neuvolaan ja kykyyni huolehtia omista asioistani. 🙂
  14. A

Yritätkö ”vierailija” siis sanoa, että valehtelen? Ei mulla ole mitään syytä täällä valehdella tällaisessa (tai missään muussakaan) asiassa. Eikä myöskään mitään tarvetta väitellä asiasta tuntemattomien kanssa, enköhän itse tiedä parhaiten, miten omalla kohdallani on toimittu. Sain esikoiseni...
  15. A

Ok. Mä en ole ensisynnyttäjä, mutta olen yli 40 (asun siis Hgissä). Kun sain esikoiseni olin 36, mutta silloinkaan en joutunut sokerirasituskokeeseen tai muuhun seurantaan.
  16. A

Ok. Ei mullekaan ole mistään ruokavalioista mainittu, eikä sokereita mittailtu (pois lukien ne 2 tikkumittausta, jotka olen tehnyt ennen neuvolaa). Olen kans ymmärtänyt, etten edusta mitään riskiryhmää (ilmeisesti alle 45v ei pelkän iän perusteella siihen kuulu 🙂). Verenpainetta mittailen...
  17. A

Mäkin mätän pastaa joka päivä (niinkuin olen aina tehnyt), mutta en tiedä mikä on radi..? 😀 @Florie Mikä sua siis jännittää/mietityttää eniten? 🙂
  18. A

Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Hmm… voisko alkion laatu tosiaan vaikuttaa asiaan myös? (Meillä myös oli 5-päiväinen AA-luokan alkio) 😀 Mullakin on käytännössä ollut zero raskausoireita ja -vaivoja, mutta näin se oli (luomusti alkunsa saaneen) esikoisenkin kohdalla 8v sitten ja hän on siis tyttö. Tämä raskaus on muutenkin...
  19. A

Korkea hcg ei välttämättä tarkoita sitä, itellä oli rv 5 jo 5300 ja ihan yksöisraskaus kyseessä (+ ultrissa ja niptissä kaikki niinkuin pitääkin). 🙂 Jostain muistan lukeneeni, että korkea hcg alkuraskaudessa vois viitata poikasikiöön. En tiedä pitääkö miten hyvin yleisesti paikkaansa, mutta...
  20. A

Noista Dextran jonoista. Keväällä 2021 meille sanottiin, että jonotusaika on keskimäärin ollut n. 3-4 kk. Toki sielläkin asiaan vaikuttaa myös sopivan luovuttavan löytyminen, koska jokainen luovuttaja ei tietenkään ole sopiva jokaiselle jonossa olevalle. Meille pahoiteltiin kesällä -21 koronasta...

Yhteistyössä