Hakutulokset

1. Ö

Äidin turhautuminen, kun lapsella viivästynyt puheenkehitys

"dysfaatikon äiti" on todellakin oikeassa, koti on se jonka rakkaus ja hyväksyntä kantaa yli muun yhteiskunnan paineen. Meillä on myös harjoiteltu sinnikkäästi ja kannustettu kaikesta. On tärkeää osoittaa lapselle että harjoittelu on myös aikuisista hauskaa ja motivoivaa, ja onhan se koska se...
  2. Ö

Ymmärrän tuon negatiivisten tunteiden piilottamisentarpeen. Hyvä että voit puhua miehesi kanssa. Meille diagnoosi on ollut hurjan tärkeä, eli jotenkin se on jäsentänyt asiaa. Voi lueskella lisätietoja yms, tulee enemmän ymmärrystä siitä todellisuudesta mitä oma lapsi kokee. Hankkiutukaa...
  3. Ö

Joo, tosiaan on mullekin tuttua tuo turhautuminen, huoli ja jonkinlainen syyllisyyskin (vaikka syytä ei voidakkaan tietää). Mutta jotenkin olen ajatellut että hän on meidän lapsi, sellainen kuin on ja tosi rakas. Hän nyt vaan tarvitsee tukea, se on hänen ominaisuutensa. Pikkusisko on...
  4. Ö

Minun pojallani on dyspraksia diagnoosi. Hän aloitti puhumisen 3v, eli silloin tuli ensimmäiset yhtään tunnistettavat sanat. Nyt poika 5,5v puhuu jo paljon, mutta useita äänteitä puuttuu. Jos haluat jutella kanssani, niin laita yksitysviestiä.
  5. Ö

Olenko minä niin tylsä, kun en halua joka viikonloppu olla rellestämässä ja menemässä?

Aivan samoilla linjoilla minäkin, aika aikaansa kutakin ;)
  6. Ö

Vauvan ruokailusta

Vauvasi on vielä hyvin pieni, joten hänen masunsakin on pieni, siksi syö niin tiuhaan. En olisi asiasta huolissani. Lisäksi vauvoilla on sellainen asia kuin tiheänimun päivät, jotka lisäävät vielä entisestään rinnalla oloa. Osoitteessa...
  7. Ö

Nyt kaikkien luovuus peliin!

Kuinka vaikeasti kehitysvammaisia kyseessä? Millaiset resurssit? Miten kauan toimintatuokion olisi tarkoitus kestää? Toimisiko vaikka maalaaminen isolle paperille/pinnalle?
  8. Ö

vauvan sormiruokailusta

http://kiintymysvanhemmuus.fi/pohdintoja/lapsenhoito/ravinto/sormiruokailu-kaytannossa/
  9. Ö

Proteiinin tarve

Tätä asiaa käsitellään osoitteessa http://opetus.ruokatieto.fi/Suomeksi/Nuoret/Ravitsemus/Energiaravintoaineet/Proteiinit missä tosiaan todetaan että kasviproteiineista soija on paras, mutta että eläinkunnanproteiinit ovat kaikkein parhaimpia tyydyttämään kaikkien aminohappojen tarpeen. Asiasta...
  10. Ö

Proteiinin tarve

Meidän ruokavalioon kuuluu luonnollisesti niin maito kuin kananmunat sekä kala. Eli emme ole aloittamassa vegaanista ruokavalioa kuitenkaan ;)
  11. Ö

Proteiinin tarve

Kun kerta meidän perheen ruokailuja varten selvittelin tämän asian ja hienon taulukon keräsin, niin miksen en jaa tietoa myös täällä. Eli keräsin erilaisten ruoka-aineiden proteiinipitoisuuksia tällaisesta osoitteesta: http://ravintolaskuri.yhteishyva.fi/calculator/index/ 100g kutakin...
  12. Ö

Pistettäskö taas se kaveripino? :P Näin lauantainkunniaksi ;)

Hyvinkää kuittaa. Lapset 5, 3 ja 5kk. Itse olen 31. Laitathan yv:tä, en jää tänne roikkumaan vaan nautiskelen elokuvan.
  13. Ö

Hyvinkää+ lähialueet... uusia ystäviä kaipailen!

Mut tavoittaa yksityisviestillä. Lapsukaiset on siis 5, 3 ja 5kk. :)
  14. Ö

Hyvinkää+ lähialueet... uusia ystäviä kaipailen!

Me ollaan Sahanmäestä myös. Meillä on muksuja kolme.
  15. Ö

Mulla on säästettynä tämmösiä:

Kiikku on kirkkaan punainen ja siinä on 70-lukulainen kukkatarra. hih.
  16. Ö

Mulla on säästettynä tämmösiä:

Meilläkin on juuri nuo kaikki, hyvää kestävää ja ajatonta. :) Joskin vain kiikku on oma rakas vanha. :heart:
  17. Ö

Kestojen pesusta..

Olemme tosiaan joskus kokeilleet myös etikkavedessä liottamista (edellisen muksun vaipossa) mutta silloin se tuntui jotenkin hankalammalta kuin tuo huuhtominen ja ilmavasti säilöminen ennen pyykkiä.
  18. Ö

Kestojen pesusta..

Meillä tehdään niin että vaipasta huuhdellaan pahimmat sinapit pois lavuaarissa ja puristellaan sen minkä kuivaksi saa, sitten vaippa laitetaan ilmavasti niin ettei muhi ja kun on riittävä satsi vaippoja likaisena niin laitetaan pyykki pyörimään. Pesuväli meillä on noin 1,5 päivää.
  19. Ö

Awna! Pupujusseista kyssäri :)

Meillä pupulla on heinää ja vettä aina saatavilla runsaasti. Illalla annetaan setti pellettejä, tuoretta sekä toisinaan kuivaa leipää tms. Säännöllinen rytmi on mielestäni järkevämpi kuin tipotellen ja mahdollisesti epäsäännöllisemmin antaminen. Heinä on kuitenkin kanin tärkein ravinto, joten...

Yhteistyössä