Hakutulokset

1. L

loppuiko imetys nyt kokonaan?

Ei kannata vielä neljän päivän jälkeen lopettaa. Meidän tyttö sai 2 kk ikäisenä ihan kamalia rintaraivareita. Kuukauden kärvisteltiin siinä molemmat, kunnes luovutin ja aloin antaa maitoa pullosta. Myöhemmin kun tyttö oli rauhoittunut, minulla oli aikaa ottaa näistä asioista paremmin selvää...
  2. L

Rela-tipat jää pulloon?

Laitoin lusikkaan sellaisenaan ja suuhun.
  3. L

5 kk vauvan levottomat yöt

Oli pakko tulla tänne vielä hehkuttaa! Nyt siis siirsimme tytön omaan huoneeseensa nukkumaan ja hän heräsi yöllä ainoastaan 2 kertaa!!!!! Unikoulu ja oma huone siis rauhoittaneet tilannetta (ainakin toistaiseksi...) =)
  4. L

Kiitos Palezzu sinulle niin paljon, että jaksat kirjoitella täällä pitkät neuvot!!! :heart: :flower: Ekana unikouluyönä tyttöä piti mennä hyssyttelemään 7 kertaa, toisena yönä 6 kertaa. Hiljaa hyvää tulee! :D Kävin ostamassa hänelle unipussi ja ensi yön hänet laitetaan nukkumaan omaan...
  5. L

Kiitos Palezzu tosi paljon kattavista neuvoistasi!!!! :heart: Siinä suomenkielisessä versiossa ei ollut läheskään noin tarkkoja ohjeita, vain jotakin päällisin puolin. Kysyisin vielä sellaista, että aina kun teidän vauvanne heräsi yöllä, itkikö hän? Kun meidän vauvamme ei varsinaisesti itke...
  6. L

Apuja unikouluun

Mulla ei oo vissiin kaikki muumit laaksossa! :laugh: Olen lukenut Hoggin kirjasta sen nukuttamisosion kahteen kertaan ja aina jäänyt epäselväksi, että pidetäänkö levotonta lasta sängyssä vai nostetaanko hänet syliin. Suomenkielisessä versiossa ei mielestä puhuta syliin nostamisesta paljoakaan...
  7. L

Olen nyt pitänyt taukoa mansikasta, mutta yöt ovat edelleen hankalia. Yöt ovat juuri tuota kovaa jalkojen nostamista, jolloin peitto lähtee pois päältä. Lainasin sen kirjan kirjastosta ja nyt on eka yö tuota pehmeää unikoulua takana. Olen NIIIIIN VÄSYNYT!!! Hän nukkui yöllä korkeintaan...
  8. L

Kiitos Palezzu! Tarvitsee siis ilmeisesti hankkia se kirja käsiinsä! =)
  9. L

Vielä ei ole tapahtunut muuta isompaa kuin jalkojen nostelua ja sitä hän harrastaa yöllä hereillä ollessaan. Sitä päivää kyllä pelkään, kun hän oppii liikkumaan enemmän. Meidän öistä tulee silloin varmasti ikimuistoisia!! :laugh:
  10. L

meilla on huomenna 5 kk täyttävä tyttö, joka on alkanut viime päivinä nukkua yönsä todella levottomasti. Hän pyöriskelee sängyssä ja heräilee vähän väliä. Hän ei itke, mutta on muuten tosi levoton. Hän on aina nukkunut pikkuisen kehnosti yöllä, mutta rauhoittunut aina kun saa tutin suuhunsa. Nyt...
  11. L

Mihin aikaan 3 kk vauva nukkumaan

Meidän vauva alkoi juuri tuon ikäisenä aikaistamaan nukkumaanmenoaan. Hänet laitettiin ja laitetaan nykyäänkin (nyt 4,5 kk) nukkumaan n. klo 21. Hän herää yöllä syömään 1-2 kertaa ja herää siinä 7 maissa aamulla. Hän meni aikaisemmin nukkumaan myös siinä klo 23 aikaan, mutta saimme...
  12. L

ÄIDINMAIDONKORVIKKEISTA

Meillä vauvalla oli kovia ilmavaivoja pienenä. Siirryimme vastikkeeseen hänen ollessaan 2 kk ja Tutteli on sopinut parhaiten.
  13. L

Vihannesten ja hedelmien pakastaminen

Eli mistä eri raaka-aineista valmistettuja soseita olette pakastaneet? Tai paremminkin, mitä ette pakastaisi? Olen tässä miettinyt uskaltaisinko pakastaa keitetyistä pakastevihanneksista tehtyjä soseita, kuten maissisosetta. Voiko itsetehtyjä hedelmäsoseita pakastaa?
  14. L

Vauvan nukuttaminen kestää aivan liian kauan, mikä avuksi?

Olen pohtinut noita samoja asioista joista Kriss kirjoitti. Minäkään en antaisi lapsen itkeä kauaa huomioimatta häntä ollenkaan. Minulla on vasta 4 kk ikäinen vauva, joten kokemusta ei paljoa ole, mutta jos aletaan pohtia vauvan käyttäytymistä tarkemmin ja alkukantaisemmin, itkulla on aina jokin...
  15. L

Vauvat 4-6kk syömiset

Meidän tyttö täytti juuri 4 kk ja hän on saanut nyt lounaaksi perunaa ja porkkanaa. Muuten olen antanut vain maitoa. Olen tässä miettinyt, että voiko jo tällainen yksi ateria vähentää maidonjuonnin määrää? Sen jälkeen, kun aloin antaa sosetta enemmän kuin hitusen, tyttö on halunnut maitoa...
  16. L

Perunan säilyvyys

No nyt mä olen syöttänyt sekä samaa perunaa että porkkanaa kolme päivää ja hyvin on mennyt alas! Pian mäkin sit alan pähkäillä noiden pakastamisjuttujen kanssa. Ootteko pakastaneet ruoat jääpalamuotteihin vai mihin?
  17. L

Kuinka paljon vauvanne n.4kk kitisevät/itkeskelevät päivässä?

Mäkään en osaa aikaa sanoa. Reilusti alle tunnin verran kuitenkin. Hän itksekelee silloin, kun on nälkä, uni tai kun puetaan päälle tai pitäisi mennä päikkäreille. Meillä huutaminen helpotti siinä vajaan 3 kk:n korvilla kun lopetin imettämisen rintaraivareiden takia ja siirryin pulloon.
  18. L

Perunan säilyvyys

Aloin kokeilla 4 kk ikäiselle vauvalleni perunaa pari päivää sitten. Kysyisin, että kuinka monta päivää olette antaneet samaa perunaa. Nyt olen keittänyt uuden potaatin joka toinen päivä, mutta voisiko sitä antaa kolmekin päivää? Niin, ja kyse on siis pelkästä perunasta. Maidon lisään soseen...
  19. L

vauvan 7vko korvikkeen määrä + vellin aloitus??

Meillä on 4 kk ikäinen vauva ja kun kyselin velleistä neuvolassa, terveydenhoitaja sanoi, että (kaupan) vellejä ei juurikaan suositella vauvoille. Ravitsemusterapeutti oli kuulemma sanonut, että ne ovat aivan turhaa energiaa. Ennemmin pitäisi antaa puuroa. Itse olen antanut vauvalle vasta...
  20. L

Vaativa vauva(ko)?

Meidän vauva lopetti alituisen kitinän 2kk ikäisenä, kun aloin antaa maitoa suosisti pullosta. Tyttö sai ihan kamalia rintaraivareita ja oli illat tosi kärttyinen ja itkuinen ilmeisesti nälän takia. Maitoa tuli, mutta hän ei suostunut syömään. Taistelin raivareita vastaan kuukauden verran...

Yhteistyössä