Hakutulokset

1. Heidi-79

Hartiapankilla vai ulkopuolisella työvoimalla?

1. Teettekö talon hartiapankilla, vai onko rakentajat pääosin ulkopuolisia (nyt en puhu sähkö- ja putkimiehistä?: Kaikki melkein teetetään ulkopuolisilla (avaimet käteen talo). Laatoitukset, maalaukset, tapetoinnit ja listoitukset tehdään itse. 2. aikataulu, miten kauan rakentamiseen on...
  2. Heidi-79

Designtalo Rubiini

Hei, Käy katsomassa osoitteesta: http://groups.msn.com/Designtalot Vaatii rekisteröitymisen, mutta täältä saa paljon tietoa asioista ja löytyy myös kuvia keskeneräisistä sekä valmiista taloista. Meille tulossa Riitta talo ja saatiin vielä toimitus niin, että päästään muuttamaan ennen joulua =)
  3. Heidi-79

Alle puolivuotias vierastaa!

Meillä myös ollut ihan selviä vierastuksen oireita 3kk ikäisestä asti. Luulin vaan, ettei näin pieni voi vielä vierastaa... Tämä siis selittää ongelmat, kun on kylässä käyty tai ainakin osan niistä :)
  4. Heidi-79

Paljonko painoa pudonnut synnytyksen jälkeen

Painoa tuli raskauden aikana reilu 20 kg :o Sairaalaan jäi noin 10 kg ja tämän jälkeen paino pudonnut 2 kg. Vauva nyt 4 kk ja imetän. Plussalla ollaan siis vielä 8 kg :kieh:
  5. Heidi-79

Miten usein 3,5 kk teillä syö rintaa?

Niin pieni tarkennus tuohon aikaisempaan viestiini. Tyttö sai raivareita, kun oli yliväsynyt. Nyt vältetään tätä tilannetta. Jos on ihan vaan väsynyt, nukahtaa kiltisti tissille. Taitaa tykätä syödä unissaan, on silmät kiinni, mutta suu käy =)
  6. Heidi-79

Miten usein 3,5 kk teillä syö rintaa?

Meillä syödään myös noin 2-4 tunnin välein. Huomasin, että meillä tyttö saa enemmän raivareita, jos on väsynyt. Sitten, kun saan syömään nukahtaa tissille melkein samantien. Nyt olen katsonut ettei pääse liian väsyneeksi ja raivarit ovat loppuneet kokonaan. Tyttö nyt karvan vajaa 4 kk.
  7. Heidi-79

Jos saisit valita: sektio/alatie?

Ehdottomasti sektio Minulla takana hyvin kammottava kokemus alatiesynnytyksen yrittämisestä, joka päätyi sitten lopulta hätä sektioon... Ikinä en lähde enää yrittämään alatiesynnytystä!!!
  8. Heidi-79

G: Vaipoista

Hei, Mitä vaippoja olette käyttäneet ja missä vaiheessa? Mitä olette kokeilleet ja huomanneet huonoksi? Meillä oli newborn koossa käytössä libero, mini vaiheessa Muumi. Nyt pitäisi löytää hyvä vaippa midi koossa. Testasin midi koossa pampersin Baby Dry vaippoja, mutta haisevat todella...
  9. Heidi-79

Pinoon profiili-kuvat vauvasta =) <3

Meidän prinsessa noin 1kk iässä :heart:
  10. Heidi-79

G: Kuinka moni joutuu käyttämään imetyskumia?

Mulla ollut alusta asti kumi käytössä (toivat synnärillä sen heti mulle). Jos kokeillut ilman, mutta siitä ei oikein tule muuta kun huutoa, joten tällä mennään koko imetysaika...
  11. Heidi-79

Mitat 3kk:n iässä?

Meillä tyttö syntyessä 3400g ja 50 cm. Nyt 3 kk ja mitat 5720g ja 59,5 cm. Taitaa olla melkeinpä pienimmästä päästä ja itsesta tuntuu, että kasvaa vauhdilla :D
  12. Heidi-79

Vauvan rytmitys, Apua kaivataan!!!

Kiitokset vastauksista! Meillä ollut alusta alkaen selkeät yöt ja päivät. Kun mennään nukkumaan, vaihdetaan yövaatteet päälle (molemmille :) ) ja siirrytään makuuhuoneeseen, jossa on päällä vain hämärä yövalo. Kun herätään aamulla, vaihdetaan päivävaatteet (molemmille) ja siirrytään...
  13. Heidi-79

Vauvan rytmitys, Apua kaivataan!!!

Hei, Meillä 2,5 kk ikäinen vauva, jonka uni rytmi on mennyt totaalisesti sekaisin! Ensin meillä nukuttiin hienosti kaikki yöt, tosin päivällä ei juurikaan nukuttu johtuen maha vaivoista. Mahavaivojen takia myös nukahtaminen joskus kesti aika kauan. Ilmeisesti tästä syystä unirytmi sekosi...
  14. Heidi-79

SYYSMASSUT '07 lokakuussa

Täällä ei olla oltu yhtenä enää reilu kuukauteen, mutta kun ei ole ollut nettiä... Tyttö syntyi 12.9, rv 41+3. Paino 3400g ja pituus 50cm.
  15. Heidi-79

***SYYSVAUVAT 2007***

Heip, Meillä vihdoin ja viimein netti, joten pääsen täälläkin taas käymään! Ensimmäisenä vauva tietoja: 12.9. syntyi tyttö vauva, rv 41+3. Paino 3400g ja pituus 50cm ja sairaala oli PS. Nyt reilua kuukautta myöhemmin painoa on yli kilo lisää ja pituuttakin on jo noin 55cm. Kuulemma kasvaa...
  16. Heidi-79

SYYSMASSUT '07 elokuussa

Hei! Pitkästä aikaa... Tulin vaan äkkiä piipahtamaan ja katsomaan, että jokos joku olisi saanut ensimmäisen vaavin. Alkaa ainakin itsellä olemaan olo, että voisi pikku hiljaa tulla jo =) Ehkä seuraavaksi olisi minulla sitten vauva uutisia (toivottavasti)... Heidi-79 + asukas 36+2
  17. Heidi-79

***SYYSMASSUT 2007*** KESÄKUU

Hei! Ensin pakko vähän hehkuttaa, enää huominen työpaivä jäljellä, sit B) Ei kyllä kelit oo mitkään parhaat mahdolliset, mut kyllähän aina loma työnteon voittaa :D Huonona puolena on se, ettei mulla ole huomisen jälkeen enää nettiyhteyttä :kieh: Tähän asti mulla on ollut firman...
  18. Heidi-79

Huomenta täältäkin! Ensimmäisenä: Margelle paljon :hug: :hug: . Niiskuneidille ja Maarjalle onnittelut tulevista häistä :flower: Sitten hieman omaa napaa/neuvola kuulumisia: Painoa 420g/viikko eli yhteensä huimat 15.4 :o Paineet 123/76 Hemppa 106, ei siis juuri nousua viime...
  19. Heidi-79

Huomenta! Sitä alkais pikku hiljaa juhannus lähenemään. Onkos muilla paljon suunnitelmia? Me ajateltiin viettää ihan rauhallinen juhannus, lähinnä mökillä mun sukulaisissa. Eipä sitä oikein jaksa tällä mahalla riekkua :D Sitten kysymys: Voiko raskauspahoinvointi alkaa uudestaan? Mulla on...
  20. Heidi-79

Vihdoin ja viimein se äitiyspakkaus on saapunut tänne asti :D Pitihän sitä kauhiasti tutkia sillon, ko se tuli. Joutuu vielä paremmalla ajalla tarkistaan, että kaikki on siellä. Aikasta mielenkiintonen se naisten kondomi... En kyllä ihan menis siihen luottamaan :) Pinnasänkykin tuli...

Yhteistyössä