Hakutulokset

1. A

mitähän työtä?

No sun täytyy vaan saada sitä kokemusta ja sitä kautta se luottamus lähtee karttumaan. Oletko harkinnut työllistämistuella harjoittelua? Eli sellaisia muutaman kuukauden - puolen vuoden pestejä? Olisiko tällainen vaan pahempi juttu vai tykkäisitkö ensin kokeilla jotain työtä tuollaisen pienen...
  2. A

mitähän työtä?

Suosittelen ensin sitä kouluttautumista =) Saisit sitä kautta kenties myös lisää itseluottamusta, kun opit asiat hallitsemaan? Voisitko mennä vaikka ihan aluksi työkkäriin koulutusneuvojan tai vastaavan juttusille katsomaan mitä olisi kotipaikkakunnallasi tarjolla? Vai oletko valmis...
  3. A

Hohhoijaa.. Vieläköhän niitä Jyskin muutaman euron huopia ois jäljellä, jos kohta lähtis ostamaan?

Ite kans nyt huomasin vasta tuosta ketjusta, että sellaisia on ollu. Olis pari kivaa kuosia ollu laitetussa linkissä. Hyödyttäisköhän vielä mennä kaupoille :D
  4. A

keskeytynyt tutkinto loppuun?

Hyvin niistä selviytyy =) Aikuislukiossa opettajat osaavat ottaa kyllä huomioon sen, että lähtötilanteet ja tavoitteet on opiskelijoilla kovin erilaiset. Kannattaa toki harkita myös kirjoittamista! Sunhan on mahdollista osallistua preppauskursseille ja itsenäisesti kertailla asioita...
  5. A

Tiukassa talous näin joulun jälkeen :O tilillä peräti 4 euroa

Ei ole meilläkään kuin pari kymppiä. Muutenkin oli tiukka kuukausi, eikä tosiaankaan jouluun tuhlailtu. Mutta vielä just ennen joulua piti kaksi kertaa käyttää pienempää lääkärillä ja verikokeissa ja ostaa lääkettä. Että meni vähän tiukemmalle kuin luulin. Yksityiselle oli pakko viedä, kun en...
  6. A

Mistä tietää, kuinka monen lapsen kanssa pärjää, taloudellisesti ja henkisesti?

Ihan samaa olen miettinyt. Meillä on nyt 2 lasta ja sen sanoo kaikki itsessä, että pienellä ikäerolla ei meille lisää vauvoja yritetä. Mutta kuitenkin mielessä kaihertaa vähän se ajatus siitä, että kolmas lapsi "joskus" olisi kuitenkin ihana. Ja sitten taas toisaalta mietityttää, miten siitä...
  7. A

Kelan papereissa kysytään IBAN-tilinumeroa, voinko laittaa sen tavallisen minkä ennenkin?

Ihan samaa mietin. Eihän se nyt niin iso vaiva ole sitä laittaa, jos kerta lomakkeet on siinä vielä nenän edessä kotona eikä esim. jo ole siellä Kelan tiskillä missä ei välttämättä pysty tuota uutta muotoa jostain tarkistamaan.
  8. A

Älysin juuri, että olisipa kamalaa synnyttää ensiviikon ma, ti, ke tai to

Näinhän se on. Yksilöllisesti nämä jutut harkitaan, ei sen syntymävuoden mukaan =)
  9. A

Jaa-a. Ite olen syntynyt 5.12. ja ainakin mun kohdalla oli päätös ollu vanhempien + niiden koulukypsyysarviointien. Eli kaipa ne ratkaisee sitten kun ajankohtaista on =)
  10. A

Mun hyvän ystävän toinen lapsi syntyi viime vuonna 31.12 :D
  11. A

Miten paljon jouluruokaa joudut heittämään roskiin?

Kiitos tuosta kasvispihvivinkistä, sitä en tullut edes ajatelleeksi =) Ei meillä ainakaan edes ostettu kassikaupalla. Noita laatikoita vaan tuli liian isot satsit, kun eka kerran ite tein enkä osannu arvioida.
  12. A

mies ei voi joustaa missään....

Et kysyny multa, mutta. Itse tuossa tapauksessa sanoisin miehelle, että anteeksi nyt vaan kun joudun sanomaan aikuiselle ihmiselle että ei käy. Että en halua ottaa sairaalaan menon lisäksi vielä stressiä lastenhoidosta ja muusta, mistä mies aivan hyvin voi huolehtia. Yhden päivän bileet...
  13. A

No joko mies ottaa vain yhden päivän ja on ite kunnossa TAI hankkii yhdessä sinun kanssa lapsille hoitajan ja sinulle kyydin. Ei sun tarvii mun mielestä tuossa asiassa joustaa ihan miten vaan, koska mies kerta tasan tiesi tuon sairaalaan menon niin ei sellaista noin vaan ryyppäämisen takia unohdeta.
  14. A

No tuota tuota. Miksi se mies ei voi mennä tänään, että ehtii kotiin maanantaiksi?
  15. A

Miten paljon jouluruokaa joudut heittämään roskiin?

Meillä menee vähän lanttu- ja porkkanlaatikkoa. Mutta itse tehtyjä onneksi, että rahallisesti niissä ei paljoa mene hukkaan. Jotenkin vaan luulen, että nuo ei enää tänään maistu.
  16. A

Kiitti vaan taas vi***ti sulle, esikoisen kummi!

Ja minä niin haluaisin kummiksi ja pienen, jota muistaa =) Minusta olis tosi tärkeää miettiä niitä pieniä lahjojakin, mutta ennen kaikkea saada lapsi, joka vois tulla kylään ja jota voisin viedä eläintarhaan ja huvipuistoon ja ottaa meidän mukaan mökille kesällä. Mutta ei mua kukaan pyydä...
  17. A

Miten peset vessan? (kauhutarina miten mummoni pesee vessansa)

Meillä pestään aika usein astianpesuaineella, joten ollaan tehty vahingossa suositusten mukaan :xmas: En ole katsonut tarpeelliseksi ostaa erikseen mitään vessanpöntönpesuainetta. Kyllä ne liat lähtee tuollakin ja ei meidän vessa ainakaan haise mitenkään pahalta. Jos olis joku vatsapöpö...
  18. A

seksiä neljä krt tänä vuonna...=/

Meillä kans nopeasti kriisiytyy tilapäisetkin haluttomuudet tätä rataa: Ei tee mieli seksiä, mutta kaipaisi läheisyyttä -> mies ottaa kaikki läheisyyden enteetkään merkkinä hyvästä hetkestä vongata seksiä -> minua alkaa ottaa päähän ja alan välttää niitäkin pieniä kontakteja -> mies ärsyyntyy...
  19. A

Mies pettää, kuinka paljon vaimossa vikaa??

No nimenomaan kannattaisi - eikä varmaan ainakaan auta, että suuntaa huomionsa toisaalle ja lähtee pettämään. Parisuhdetta ei voi korjata ilman yhteistä yritystä ja jos mies ei halua korjata koko suhdetta kokonaisuutena, niin aika typerää kiristää pillun saamisella. Jos toisella on vaikka...
  20. A

Mies pettää, kuinka paljon vaimossa vikaa??

Kyllä se mun mielestä kuitenkin menee niin, että mikäli ei ole valmis itse tekemään töitä sen parisuhteen ja seksuaalisuuden palaamisen eteen niin on parempi erota kuin pettää. Tässä osa puhuu pettämisestä selän takana ja osa siitä, että käy luvan kanssa vieraissa. Eri asioita. Jos seksiin...

Yhteistyössä