Hakutulokset

1. TriplaIsä

kun teidän 3luokkalaisella on koulu-aamu,miten hän toimii?

Kyllä meillä ekaluokkalainenkin ihan omatoimisesti kouluun lähtee.
  2. TriplaIsä

Missä kirjolohi ja rypsiöljy?

Mitähän mä olen taas missannut? :| Kyllä minä olen rypsiöljyä ihan normikaupasta löytänyt enkä ole lainkaan kiinnittänyt huomiota etteikö sitä olisi. Perusöljyksi ostan yleensä tätä: Lisäksi sitten on tietysti neitsytoliiviöljyä
  3. TriplaIsä

Mies ei osallistu vauvanhoitoon??!!

Itse olen aina osallistunut mutta kyllä minä jossain määrin allekirjoitan väittämäsi yleisellä tasolla mitä olen muiden touhuja nähnyt. Kun olen esimerkiksi vauvan kanssa käynyt neuvolassa niin odotustilassa ainoana miehenä mammojen läpitunkevan tuijotuksen alla sitä tuntee olevansa joku...
  4. TriplaIsä

Voiko broilerikiusaukseen laittaa nesteeksi kookosmaitoa?

Jeps. Eilen tein peruna-jauhelihavuokaa kerman sijasta lihaliemeen ja sekoitin ruskistetun jauhelihan sekaan vähän maizenaa niin lopputulos oli aika bueno.
  5. TriplaIsä

Mikä mun valaisinta/lamppua vaivaa?

En neuvonut vaan keroin vain miten itse tekisin. :D
  6. TriplaIsä

Jelppiä lääkelaskuun? Konkarit?

Esimerkissäsi lääkkeen vahvuus on 125mg viidessä millilitrassa. Laskut pitää laskea pitoisuudella joka on muodossa mg per yhdessä millilitrassa. Eli koska viidessä millilitrassa on 125mg niin yhdessä on tietysti vain viidesosa siitä.
  7. TriplaIsä

Varminta tosiaan irrottaa sulake mutta itse tyytyisin vain laittamaan valokatkaisimen pois päältä ja vielä mittaisin ettei jännitettä tule. Pitää tietysti olla varuillaan ettei lapset käy räpläämässä katkaisijaa samalla.
  8. TriplaIsä

Laitetaanpa tämä tännekin: Kolmesta tekijästä tiedetään kaksi. Peitä sormella se mitä et tiedä niin siinä on valmis laskukaava.
  9. TriplaIsä

Ensin muutat vahvuuden tyyliin mg/1ml eli 125/5 = 25mg/ml. Sitten normikaavalla tarve/pitoisuus eli 800/25=32ml
  10. TriplaIsä

Asbestinpurkuako?

Kyllähän juu tuon aikakauden taloissa on asbestia. Mutta jos siinä tosiaan asbestia käsiteltiin millään tavalla niin remppafirma on tehnyt todella suuren virheen. Purettava alue aina eristetään ettei mitään pääse leviämään.
  11. TriplaIsä

No mun pari ekaa viestiä oli vähän töykeitä. Anteeksi :ashamed:
  12. TriplaIsä

Asbestinpurkuako?

Asbestipurkutyöt tehdään (pitää tehdä) aina osastoituna ja alipainestettuna joten siitä tuskin oli kyse. Kyse taitaa olla vaan betonin hiontapölystä ja kyllähän siinä sillä hiojalla pitää suojaus olla ettei hengitä sitä. Pinnoille laskeutuneena kuitenkin suht harmitonta.
  13. TriplaIsä

Onku sulla kaikki ihan hyvin? Pitäiskö soittaa jollekin?
  14. TriplaIsä

Mistä nää sanahirviöt on tulleet vanhemmuuteen?

Tai vittuilu. "vittuilin kaverille sen dorkasta piposta" tai "ilmaisin ystävälle aavistuksen ivalliseen sävyyn että hänen päähineensä on mielestäni ehkä hieman omituisen oloinen"
  15. TriplaIsä

Sitä sivussa olevaa kontaktia voisi vähän yrittää taivuttaa keskelle päin että varmistetaan se osuminen lampun kantaan. Oliko se yksi kanta palanut puhki suunnilleen juuri sen sivukontaktin kohdilta?
  16. TriplaIsä

Miten selittää 2.luokkalaiselle yhdyssana?

Älä välitä jos tokaluokkalainen ei osaa kun suurin osa palstalaisistakaan ei osaa :xmas: Mutta joo, kin- ja adjektiivisääntöä olet itse lapsille tarjoillut.
  17. TriplaIsä

Jep, jos lamppu on joskus kierretty liian löysästi ja kipinöintiä on päässyt pidempään tapahtumaan niin se messinkikontakti on todennäköisesti kärvähtänyt pilalle.
  18. TriplaIsä

Juu ei se puuttuminen mitenkään vaarallista ole (ellei lapset pääse työntelemään sormiaan sinne) mutta lamppua siinä ei tule pitää ennen kuin se on korjattu.
  19. TriplaIsä

Ei ne välttämättä yleisesti ottaen ole huonoja vaan kyse voi olla yksittäistapauksesta. Siinä kolossa johon se lamppu ruuvataan, on pohjassa metallikontakti ja sen lisäksi myös sivulla on pieni messinkinen lipake joka osuu sen lampun kannan siihen kierreosaan. Siinä nyt ilmeisesti on...
  20. TriplaIsä

WTF!?!

Yhteistyössä