Hakutulokset

1. tonttuilija

Saako lapsi kiroilla?

Mutta minusta on 'hieman' omituista jos 30vee kehuu 55veen rintoja kovaäänisesti vieraiden kuullen. Tai kun aikuinen ihminen haluaa kertoa, että tulipas iso pökäle, nyt helpotti. En siis pysty antamaan esimerkkiä, luultavasti jää kokonaan lähisuvulle tämä asia. :P
  2. tonttuilija

Saako lapsi kiroilla?

Aivan! :P *Mua välillä kaduttaa jos on ollut selkeä 'haista -' tilanne, enkä sit sanonut mitään vaan annoin olla :P Olenkin miettinyt etten ehkä haluais järjestää omille lapsille ihan samalaista kotikasvatusta.
  3. tonttuilija

kerran väkivaltaa ei saa käyttää, mikä avuksi 3-vuotiaalle

>Esim. jos vauva makaa mahallaan lattialla niin veli menee seisomaan käsien >päälle, monesti on myös mennyt makaamaan poikittain vauvan selän päälle. Ja >ohimennessä voi läpsäistä päähän No ei se mun mielestä mitenkään normaalilta kuulosta. Siis seisomaan käsien päälle? Läpsii päähän? Apua...
  4. tonttuilija

Saako lapsi kiroilla?

Tällä viikolla ihan ekan kerran jouduin miettimään, että saako kotona kiroilla? Vanhin lapsi täyttää 5 ja nyt (vasta?) tuli ekat kirosanat. Siis ei pahimmat, mut silti. Sanoin sitten ettei näin saa sanoa, mietin nyt et teinkö oikein. Niitähän tulee joka tapauksessa viim. koulusta, miten...
  5. tonttuilija

"ihana" anoppi ja appiukko

No häh, miksi appivanhemmat pitää laittaa kuriin? En ymnmärtänyt mitä kauheata nyt olis tapahtunut. Vanhat ihmiset, auttavat rakennushommissa, hoitavat lasta. Sanovat sitä ja tätä, ovat huolissaan riittääkö teidän rahat, eivät osaa ilmaista sitä (tai muita asioita) fiksusti. No onko...
  6. tonttuilija

Talvi on ihan kohta täällä!

Ymmärsin, että Lapissa satoi jo lunta
  7. tonttuilija

Loppu

Kyllä tämä tästä, voimia sulle!
  8. tonttuilija

onko nuorten katoamiset uusi muotivillitys

Olen ollut 'vaikeiden' nuorten kanssa tekemisessä ja suurin syy karkailuun ja nuorten huonoon oloon on vanhempien alkoholiongelmat, perheväkivältä, huumeet. Samaan aikaan palstamammat haukuu toisiaan huonoiksi äidiksi jos lapsi menee turhan aikaisin tarhaan, toisen housuissa on pikkureikä tai...
  9. tonttuilija

SunnuntaiDisco ::: Paras biisi?!

Meidän 1vee sekoaa onnesta kun tämä biisi soi, itsekin tuun heti hyvälle tuulelle :P Mitä teillä kuunellaan? Benny Hill Theme Benny Hill Theme - YouTube ___ `-._\ / `~~"--.,_ ------>| `~~"--.,_...
  10. tonttuilija

Kaikki hinnat nousseet, miten te 2-3000 eur palkkaa saavat elätte ?

Kyllä auton omistaminen kannattaa muttei pääkaupunkiseudulla. Ja mikset käyt kaupassa lasten kanssa? Ihan perusarkea se on.
  11. tonttuilija

Kaikki hinnat nousseet, miten te 2-3000 eur palkkaa saavat elätte ?

Kuvitellaan, että 2300-verot saava olis yksinhuoltajana pienellä paikkakunnalla/sama työpaikka. Kunnan asunto, vaikka kaksio 400egee, hoitomaksu 250egee, on se elämä niin rankkaa. :P :P :P
  12. tonttuilija

Pakko nyt avautua..

tää oli kyllä päivän hauskin kommentti <3
  13. tonttuilija

Pakko nyt avautua..

Mä veikkaisin, että mies ei ihan ymmärrä antaa ap:lle huomiota kun se kertoi tukevansa häntä täysillä. Ehkä tilanne muuttuu jos ap rehellisesti kertoo miltä siltä tuntuu?
  14. tonttuilija

Pakko nyt avautua..

Hei se on ihan ymmärrettävää, et ole tyhmä, voisitte vaikka yrittää sopia että 2-3 iltaa/vko vietätte yhdessä ettei parisuhde kärsi? Itse olen ihan samalainen kun malaan/soitan (enkä ees osaa kovin hyvin kumpaakaan mutta mutta...), joskus ei ole helppoa tajuta, että toinenkin tarttee sitä...
  15. tonttuilija

Ei menny niinku Strömsössä...

Kaveri (asuu ulkomailla) täytti tänään 30. Soitin ja sanoin: "No hei mummo!! Miten menee?" Miks vatussa mun kaverin anoppi vastas lankapuhelimeen? x)
  16. tonttuilija

Minkälaisia ongelmia liittyy alle vuoden ikäisen lapsen viemiseen päivähoitoon?

Olin pari päivää sitten leikkipaikalla ja siellä oli päiväkotiryhmä ulkoilemassa. Näin siellä vuoden ikäisen, se mättäs hiekkaa ja kun näki minut, nosti kädet ylös niin ihanasti, ilmekin oli sellainen että leikki mun kanssa, ota syliin. Hymyili niiiin söpösti <3 Ei päiväkotitädeillä ole aikaa...
  17. tonttuilija

Gallup: Mihin vuorokauden aikaan synnytyksesi alkoi(vat)?

Eka synnytys oli yöllä. Pimeä ja synkkä yö hui Arvatkaa vaan tuntuiko hassulta synnyttää sektiolla keskellä päivää :P
  18. tonttuilija

Lapsi haluaa lähteä lukioon toiselle paikkakunnalle

Evakko, nuorena ajattelisin, että olet kyllä rajoittava ja ärsyttävä mamma joo :) Mutta näin (hieman...) isompana sanoisin, että olet kasvattanut todella rohkean ja itsenäisen nuoren joka voi näin vaan mennä eri paikkakunnan lukioon, se on hieno juttu riippumatta siitä annatko mennä vai ei. <3
  19. tonttuilija

Jotkut lapset on kauheita... (millaiset ihmiset heitä oikein kasvattaa!?) - meillä kyläili oikein "tapaus"..

Moni 6vee sanoo jotain *tyhmää* päivittäin. Ei se tee hänestä tyhmää, eikä sinusta pyhimystä. Eikä tytön vanhemmissa ole mitään vikaa, etkä ole 'se parempi vanhempi'. Aikuiset osaavat ottaa toisiaan huomioon, lapsi näkee pahvilaatikon, joten lasta pitää opastaa, selittää että nyt vois kehua...

Yhteistyössä