Hakutulokset

1. pienisiili

Mielettömän hvyä puheenvuoro kotiäideistä

Sunkin kannattaa ehkä kerrata mitä varten se kotihoidontuki on olemassa :) Ja toisekseen soisi kyse olevan myös lapsista. Tai siis, ennenkaikkea lapsista.
  2. pienisiili

Mun mielestä nykyinen on hyvä. 3-4 iästä alkaen lapsi hyötyy yleensä eniten päivähoidosta, joskaan ei sitä silloinkaan välttämättä tarvitse.
  3. pienisiili

Kaverit pitää koiria vauvoinaan, miten mun pitäisi käyttäytyä?

no valitettavasti me emme voi määrittää mikä muille on tärkeää... kyllä se ohi menee/laimenee, mutta täytyy sanoa että mullakin oli meidän koiravauvaa ikävä kun lähdin pikkujouluihin laivalle pari vuotta sitten, ja meidän hurtta oli vasta 12 viikkoa vanha :xmas: en olis lähtenyt ellei meidän...
  4. pienisiili

Koiralliset, tuoko koira pikkulapsi/vauvaperheeseen mielestäsi enemmän iloa vai

Iloa, etenkin lapselle. Toki koira ihan pikkuvauva-aikana on jäänyt vähemmälle huomiolle kuin normaalisti, mutta se on ohimenevä vaihe.
  5. pienisiili

Toki olen samaa mieltä että kotona soisi tehdäkin jotain niiden lasten kanssa, mutta miten ajattelitte että tuollaista asiaa käytännössä valvottaisiin? Ja tällä hetkellä yhteiskunta maksaa kotihoidontukea kyllä siitä hyvästä että _ei käytä päivähoitopalveluita_. Se hoitaako lapsen itse, viekö...
  6. pienisiili

Lähinnä pohdin liittyykö näistä asioista mikään nykyiseen kotiäitiyteen, joka yleensä rajoittuu alle 3 vuoden ajanjaksoon. Ja tähän keskusteluun? Vai keskustellaanko tässä nyt niistä harvoista kotiäideistä jotka on kotona 25 vuotta, eivät ole koskaan käyneet töissä tai koulussa ja elävät...
  7. pienisiili

No ensin ehkä kannattaa määritellä mikä on köyhä olo. Ei minunkaan vanhemmilla mun lapsuudessa kotihoitoaikana ollut varaa kuin perunaan ja suurustekastikkeeseen, mutta en mä siitä alle 3-vuotiaana tajunnut hölkäsen pöläystä. En siis todellakaan usko että alle 3-vuotias kärsii jos vanhemmilla ei...
  8. pienisiili

Ilmeisesti. :popcorn:
  9. pienisiili

Mitä vastasyntyneen kanssa tarvitsee?

Vauvalle vaatteita Turvakaukalo (jos autoilette siis) Vaunut tai joku muu kantoväline (liina, reppu tms.) Vaippoja Tops puikkoja Pesulappuja, vanulappuja tms. Harsoja Itselle imetysliivit Imetyspaita Liivinsuojia Noi oli meille ehkä ne tarpeellisimmat. Keinuvan sitterin ostin vasta...
  10. pienisiili

Jospa joku perhe pärjää taloudellisesti myös vaikka toinen olisi kotona. Jospa se kotiäiti ei ole kotona vain itsensä vuoksi, vaan siksi että haluaa tarjota lapsilleen hyvän elämän.. kiireettömän, stressittömän alun. Jossa lapsia ei tarvitse repiä aamulla klo. 6 ylös jos niitä nukuttaa, sen...
  11. pienisiili

Varoituksen sananen uudestä koirajärjestöstä tännekin

vaikuttaa hämärältä
  12. pienisiili

Yhtä hyvin kysymys voisi kuulua että ajatteleeko työäiti sitä lapsen etua, vai tuleeko se hyvänä kakkosena, heti ison palkkapussin jälkeen? :headwall:
  13. pienisiili

Lasten hölmöt lahjatoiveet?

tietty ostaisin, jos vain yksi lahjatoive, eikä kovin kallis ja ollut jo pari vuotta.
  14. pienisiili

Kuinka ohjaatte lapsianne paremman ansiotulon puoleen?

En ole koskaan kokenut että olisi minun tehtäväni valita lapsilleni ammatteja, tai edes ohjata/kiristää/pakottaa/suostutella jonkin tietyn alan pariin... Ihan itse saavat valita menevätkö lukioon vai amikseen ja mitä alaa haluavat opiskella, kunhan eivät kotiin jää makaamaan. Ja ensisijaista...
  15. pienisiili

Millaiset hautajaiset haluat

Ei niin minkäänlaista väliä... kunhan eivät paljon rahaa hassaisi kuoppaukseen tai rikkaruohoihin.
  16. pienisiili

"Käytetyin kotihoitoperustelu on tietysti myyttis-marttyyrinen "lapsen etu". Jostakin ufon tuomana meille on vakiintunut täysin perusteeton käsitys siitä, että "lapsen etu" on lähes aina olla äidin kanssa kotona." Mikä sen lapsen etu sitten on? Ajatteleeko työäiti puhtaasti oman lapsensa...
  17. pienisiili

Vauvavitsit, mitä mieltä... ?

Ei naurata sirkesalovitsit, ei vauvatappamisvitsit, ei kissankidutusvitsit. Lähinnä vinoon katson ja imbesillinä pidän jos sellaisia kehtaa julkisesti kertoa.
  18. pienisiili

Tänään sitten vihdoin sähähdin pulloruokkijalle

siinä tulikin päivän palstaoksennus.

Yhteistyössä