Hakutulokset

1. M

G: kauanko kotona, jos raha ei ratkaise

Mielenkiinnosta kyselen siis tällaista, että kauanko tahtoisit kotona lapsen/lapsien kanssa olla, jos ei tarvitse miettiä taloudellisia asioita? Kun on ihmisiä, jotka tahtoo lähteä töihin heti kun äitiysloma loppuu ja sitten ihmisiä, jotka eivät tahdo ja heitä, joiden on pakko taloudellisten...
  2. M

osa-aikatyössä olevat

Mitä olette tykänneet olla osa-aikatyössä tai jos teette esim. puolta virkaa, kun lapsi on reilun vuoden tai miksei vanhempi? Taitaa olla ihanteellinen ratkaisu lapsen kannalta, ettei heti tarvitse lähteä tekemään pitkää päivää. Itse mietin tässä työkuvioita, niin siksi mielipiteitä kyselen.
  3. M

unikoulusta taas

Tässä olis tällainen linkki http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2547,6444,6445,7649,7650,7651
  4. M

1v rokotus

Ei poukama vaan siis paukama :D Lienee tullu selväksi tosin.
  5. M

1v rokotus

Meillä myös reiteen nousi suuri poukama, joka sitten muutamassa päivässä lähti pois. Th sanoikin, että monille tulee tästä kolmannesta rokotteesta reaktio vaikkei aiemmin olisi tullutkaan.
  6. M

Muita taaperoimettäjiä?

Tyttö nyt reilun vuoden ja imetän edelleen. En ole tätä imetystä missään vaiheessa suunnitellut, että kuinka kauan imetän tms. En näin ollen ole myöskään suunnitellut vieroittamista. Sen verran olen miettinyt, että kun tyttö ei itse enää rintaa huoli niin sitten se on siinä. Useilla lapsillahan...
  7. M

Hartanin tuplat

Onko kellään kokemusta Hartanin tuplista? Olisin kovin kiinnostunut niistä ja lähinnä siitä uudemmasta ZX II mallista. Plussat ja miinukset? Kulkeeko vaunut hyvin myös lumessa/sohjossa? Mahtuuko bussiin jos jo toiset vaunut kyydissä? Mahtuuko hyvin autoon? Kaikki kokemukset otetaan vastaan!
  8. M

Hammas(geeli?)??

Googletin tuon ja sain ainoastaan tällaisen http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?cPath=25&products_id=566 Siinä oli, että kevyt hieronta auttaa tulehtuneisiin ikeniin. Että voisko se olla se sitten? Tai sitten ei.
  9. M

Kuinka kauan potalla?

Itsekin olen huomannut, että aika lailla heti siihen tulee se, mitä ja jos on tullakseen ja sitten nousee itse pois. Tosin joskus pitää malttaa istua pitempään. Olen sit kysynyt, että vieläkö tulee jotain vai noustaanko, jolloin tyttö yleensä pomppaa ylös, jos valmista on. Tiedä sit, ymmärtääkö...
  10. M

MILLÄ KORVAKIERRE POIKKI

Voit kokeilla akunastoja lapsesi korviin. Voit kysyä hoidosta esim. akupunktiota tekevältä lääkäriltä/henkilöltä. Eräs tuttuni on käyttänyt nastoja lapsensa korvatulehduskierteessä.
  11. M

onko kukaan tietoinen

Mulla tällainen tieto, että kainalosta mitattuna kuumeen raja on 37,5 ja peräsuolesta 38 astetta.
  12. M

isyystesti......

Meillä avomies haluaa isyystestiin. Kun hän asiasta ilmoitti niin loukkaannuinhan mä tietysti siitä. Tyyliin et kiitti vaan luottamuksesta mut muutaman päivän asiaa ajatelleena kuulostikin oikein hyvältä ratkaisulta. Eipähän ainakaan ikinä tarvii puolisonkaan asiaa miettiä kun siihen on varmuus...
  13. M

Cerazette

En ole kuullut keneltäkään yhtään positiivista kommenttia kyseisistä pillereistä. Vuotopillereiksi jokainen niitä on sanonut. Noh, aloitin sitten vajaa kuukausi sitten, että kokeillaan nyt jos nää vaikka onkin ihan hyvät mulle. No, eilen alkoi sit tiputteluvuoto. Että taitavat mullakin jäädä...
  14. M

Miten saada ronkeli tyttö 1v4kk syömään???

Meillä tyttö on tosi ronkeli ruoan suhteen. Ainakin omiensa... Kökkäreisemmistä ruoista uppoaa vain muutamat. Sileämmät vauvasoseet kyllä menis vähän paremmin, mutta ei kai niitäkään viitsisi lopun ikää antaa... Kaikki sormiruoat ym. kyllä menee. Mutta tavallinen ruoka tökkii. Tyttö ei...
  15. M

Onko synnytyksenne alkanut yöllä/päivällä?

Meillä 03.15 meni veet ja heti tosi kipeet ja säännölliset supparit ja tyttö syntyi aamulla klo8.30
  16. M

Sektion ei muka synnytys?

Itse ajattelin aina automaattisesti, että synnytän alateitse. Kun selvisi, että vauva oli perätilassa, ajattelin eka kertaa, ettei alatiesynnytys ole aina mahdollinen. Jo vauvankin turvallisuuden takia pidin sektiota ainoana vaihtoehtona, en tahtonut lähteä kokeilemaan alateitse. Ajattelen...
  17. M

äitejä vuosimallia -77?

:wave: kuten nimimerkistä näkee ja tyttö 03/05
  18. M

SYNNYTYS GALLUP

1. Syntyikö lapsesi laskettuun aikaan? vai ennen/ jälkeen (montako päivää) -rv 38+3 2. Miten synnytyksesi alkoi? (vesien menolla? supistuksilla?) -vedet meni ja ambulanssilla synnärille 3., 4. ja 5. -Lapsi oli perätilassa. Sektio oli suunniteltu viikon päähän, mutta vedet meni ja sektiolla...
  19. M

Pakkasella ulkoileen!

\ Siis meillä ei 1-v ala enää nukkuun ulkona vaunuissa....kokee varmaanki ne liian ahtaiksi.Kylläpä minä sitten oon huono äiti ku työnnän lasta kärryissä kauppaan ja muille reissuille.Hankalaa se on ku lapsi ei vielä kävele.En haluaisi,että se pyörii lumessakaan koko aikaa ja meillä tykkää...
  20. M

Pakkasella ulkoileen!

Moi,mikä teillä on pakkasraja 1-vuotiaan kanssa ulkoiluun?Jos ei kävele ja istuu palkästään vaunuissa ja miten kauan ootte yleensä ulkona? Vielä loppuun...Nimimerkillä:Maalaisjärki hukassa :laugh:

Yhteistyössä