Minäkin ilmottaudun tähän listaan, on poika nyt 1v7kk ja imetän vähintään aamu,päivä ja illalla. Tavoitteena olisi lopettaa hiljakseen 2-vuotiaaseen mennessä, mutta vaikealta näyttää, kun poika suorastaan nauttii siitä ja jos se on sen elämän suurin riemu, niin mitä sitä siltä pois ottamaan, eipä sitä onnea liikoja lapsilla ole.
Itse en muuten imetyksestä mitenkään nauti, niinkuin monet luulevat, mutta se on vain mielestäni lapselleni vielä parasta, joten on jaksettava. Yöimetyksestä ollaan onneksi päästy eroon, kylläkin vähän ikävästi, mutten millään jaksanut enää heräillä.....
Olen kanssa lukenut, että jos imettää kunnolla(saattaa kyllä olla että yksikin vuosi riittäisi), voi siten ehkäistä tulevaisuudessa lapsen kynsien pureskelua, liian aikaisia seurusteluja ym. Tietysti siihen vaikuttaa muutkin asiat, olisikin pidettävä huoli, että hellyyttä jaetaan perheessä koululaisille ja teineillekkin, sopivalla tavalla tietysti. Oikeastaan on kummallista, että kaikki kyllä tietää, että aikuiset haluavat parisuhteen ja sen mukana tuomaa hellyyttä, mutta sitten nuoria luullaan joiksikin ei-hellyyttä kaipaaviksi, ihankuin hellyyden halu ei kuuluisi joka ikään ihmisellä... Mä ainakin aion yrittää ehkäistä kaikin keinoin, ettei mun lasten tarvitsisi isona etsiä poika- ja tyttöystäviä (varsinkin sänky-ystäviä) väkisin liian aikaisin, liian montaa, vain sen takia ettei saa kotoa halia ja kuuntelijaa. Omaa kokemusta on...
Niin että imettäkää ihmeessä muutkin! Oli sillä ravitsemusmerkistystä tai ei, niin järkikin sanoo, että lapsi saa siitä jotain ihan muutakin, joka on paljon PALJON tärkeämpää!!!! Ja vastustajat ovat vain pahalla omallatunnolla, koska totuutta vastaan ei ole mitään sanomista! Joten jätetään heidät kiukkuamaan itsekseen....