Hakutulokset

1. N

pienen vauvan tapaamiset yms asiat..

odotan vauvaa yksin ja tulevan isän kanssa emme ole enää tekemisissä. rehellisyyden nimissä täytyy sanoa että ei tulisi mieleenikään suostua yhteishuoltajuuteen, ei missään olosuhteissa. tällöinhän isällä olisi yhtälainen päätösvalta lapsen hoitoa ja myöhemmin esim. koulua koskevissa asioissa...
  2. N

yksinodottavia?

minäkin täällä viestittelyä mietin, toistaiseksi olen onnistunut pidättäytymään.. tämä kaikki johtuu siitä, että alkuperäisen suunnitelman mukaan meidän piti olla nyt lomalla, yhdessä. sen sijaan, minä täällä kärvistelen yksinäni, teen laskelmia, venytän penniä ja murehdin miten selviän yksin...
  3. N

yksinodottavia?

mä olen NIIN vihainen tämän lapsen isälle ja NIIN vihainen itselleni siitä että ylipäätään olin koko ihmisen kanssa. mä olen NIIN VIHAINEN etten ole koskaan ollut! |O |O |O mitä enemmän mietin kaikkia niitä ikäviä asioita mitä tämä tyyppi minulle on sanonut päin naamaa, sitä vihaisemmaksi...
  4. N

kysymys isän ja lapsen tapaamisista yms.

tuli tuosta toisesta keskustelusta mieleeni.. jos asia on tosiaan näin, että en voi "testamentata" lapseni huoltajuutta haluamalleni henkilölle, kallistun siihen että isyyden selvitystä ei näillä näkymin tehdä.. jos minä sattuisin kuolemaan ja lapsi joutuisi isälleen, joka ei lasta alunperinkään...
  5. N

yksinodottavia?

heipparallaa kaikille, täällä mennään viikoilla 17+5 ja olo on sen mukainen.. parissa viikossa masu on putkahtanut esiin ja kaikki vaatteet ahdistaa :/ toisaalta ihan kiva, että masu alkaa näkyä jo muillekin, tähän saakka olo on ollut vain "turvonnut" mutta toisaalta hirvittää minkälaisiin...
  6. N

Kenelle lapsi jos kuolen?

minulla edessä tuo tilanne mutta olen jo miettinyt sitä paljon.. eli rautalangasta vääntäen: jos lapsen isyyttä ei tunnusteta ja tuo paperi oheishuoltajuudesta tehdään, on todennäköistä että äidin kuollessa lapsen huoltajuus siirtyy äidin toivomalle henkilölle? (jos tämä muuten on sopiva, tässä...
  7. N

TE jotka ette ole isyyttä selvittänyt?

olen vielä raskaana mutta tilanteesta johtuen olen joutunut asiaa miettimään jo aika paljon.. olen nyt päätynyt siihen, että jos isä vielä vauvan synnyttyä käyttäytyy samoin kuin nyt (=ei hyväksy koko lapsen olemassaloa!), en halua isyyttä selvitettävän, ainakaan heti. jos taas isä osoittaa...
  8. N

kummiasia

minäkin odotan yksin ja olen kyllä päätynyt siihen, että tuntemattomia ihmisiä (tai "puolituttuja" ) en todellakaan lapseni kummeiksi suostu ottamaan. minun täytyy voida luottaa kummeihin ja heidän kykyynsä lapsen kasvattajana/hoitajana sataprosenttisesti. minun päätettäväni on vielä kaiken...
  9. N

yksinodottavia?

Tahara :'( :hug: ja mamma79:lle myös erityistsempit! täällä ei enää minkäänlaista kommunikaatiota lapsen isän kanssa. toisaalta ymmärrän, että näin on hyvä, mutta toisaalta tottakai se surettaa ja harmittaa.. kun en tosiaankaan uskonut tässä tilanteessa yksin olevani. noh, kaikki ei mene...
  10. N

Yksin odottavat tänne näin :)

Minä kans :wave:
  11. N

yksinodottavia?

juu, täällä aivan sama tilanne. kaikenlaista syyttelyä ja painostusta osakseni sain, mutta päätin olla kuuntelematta niitä enää. yksin en ole tätä vauvelia alulle laittanut, mutta ilmeisesti meistä kahdesta (noin 3-kymppisestä aikuisesta) ainoana vastuuntuntoisena kannan yksin vastuun molempien...
  12. N

yksinodottavia?

Moi kaikki! täällä mennään viikoilla 12+2, olo on mitä mainioin. :) lapsen isän kanssa otettiin taas yhteen tuossa pari päivää sitten ja siitä seuraa aina minulle vähintäänkin vuorokauden henkinen pahoinvointisessio. en ymmärrä miten siitä ihmisestä on tuollainen tullut. en ymmärrä miksi...
  13. N

yksinodottavia?

aurinkoista keskiviikkoa ystävät hyvät! B) en minä ehkä sitä työn puutetta pelkää, kuitenkin koulutusta ja kokemusta on. ehkä eniten harmittaa se sellaisen pysyvyyden puute, se etten tiedä missä olen kahden vuoden päästä, olisi niin mukavaa kävellä pankkiin ja ottaa se asuntolaina ja tietää...
  14. N

Päälle parikymppisiä yksinodottajia?

kyllä mä uskon että pärjäillään ekat kuukaudet näillä 40 neliöllä mitkä meillä on.. tai oikeastaan taloudellisista ja muista syistä ei taida olla edes muuta vaihtoehtoa näillä näkymin (asumistukea irtoaisi vasta äippärahakauden jälkeen ja nyt on apuakin lähellä). talvella muuttaminen ei ole...
  15. N

yksinodottavia?

onko sulla kuitenkin vakituinen työ, jonne voit palata äippäloman jälkeen? sehän auttaisi minuakin jo kummasti, itse olen tällainen pätkätyöläinen ja osa opiskelukuvioistakin vielä käynnissä ja siksi vähän huolettaa tämä tilanne. itkeä pitää silloin kun itkettää, tärkeintä on ettei itku...
  16. N

yksinodottavia?

Tervetuloa tahara onhan meitä muitakin! =) älä välitä, se exäsi ehtii muuttaa mieltä vielä monta kertaa ja pärjäät varmasti ilman häntäkin, jos niin käy. itse asiassa, tulin itsekin siihen tulokseen, että odottelu voi olla jopa helpompaa yksin, eipä tarvitse selitellä kenellekään syömisiään...
  17. N

yksinodottavia?

moi! elämä voittaa täällä.. B) sikäli kuin se minusta on kiinni, tästä pikkuisesta masuasukista tulee maailman onnellisin pieni ihminen eikä häneltä tule koskaan mitään puuttumaan. vielä kun menisivät seuraavat pari viikkoa nopsaan, jotta pääsisin ultraan ja uskaltaisin jakaa asian ihan...
  18. N

Päälle parikymppisiä yksinodottajia?

minä tulen tännekin, jos en ole liian vanha..? =) no en kai. haluaisinkin tiedustella että minkälaiset asumisjärjestelyt teillä on tai on ollut vauvan syntyessä? missä vaiheessa olette vaihtaneet isompaan kämppään vai onko edes ollut tarvetta.. tsemppiä kaikille meille! nea80 & beibi...
  19. N

yksinodottavia?

moi kaikki, mahtuisiko mukaan tämmöinen 12. viikolla oleva tuleva yh-mamma? vastoin kaikkia odotuksia ja toiveita välit lapsen isän kanssa ovat siinä pisteessä että yh-elämä näyttää enemmän kuin todennäköiseltä. tänään vähän alakuloinen ja itkuinen meininki, ei ole kiva kuulla olevansa...

Yhteistyössä