Hakutulokset

1. A

Satunnaiset heräilyt ja nukahtamisen vaikeus

Kiitos vinkistä. Täytyy koittaa. Pari yötä meni taas ihan ok mutta viime yönä poika seisoi taas sängyssä ja huusi kurkku suorana. Vaippakin oli varmaan puoli kiloa :whistle: ja pyjamahousut hän olivat tyynyn alla... Vaihdoin vaipan ja lämmitin maidon. Nukkui sen jälkeen 8.30 asti. Meilläkään...
  2. A

Satunnaiset heräilyt ja nukahtamisen vaikeus

Sama juttu täällä. Poika kohta 1v ja nukkuu pääasiassa yöt heräämättä jo monen kuukauden ajan. Aika ajoin hän vain herää siinä 02.00 ja huutaa kurkku suorana ja mitkään silittelyt eivät auta :headwall: Sitten yritän rauhoitella häntä noin 45 min kunnes on pakko lämmitää maitoa. Sitten nukahtaa...
  3. A

APUA!! Ruokalakko ja yleinen huuto...

Hei! Haluaisin vähän apua/tietoa miten pitäisi toimia kun meidän yleensä niin iloinen 11kk poika on ollut ruokalakossa nyt 5 päivää. Mikään ei enää maistu, paitsi maito. Hän on myös kovin itkuinen ja pahalla päällä. Syy voi tietysti olla hampaat mutta en muista tällaista rumbaa edellisten...
  4. A

Hampaiden tuloon liittyvästä kivusta/kutinasta?

Meidän pojalla on nyt 4 hammasta (2 ylhäällä,2 alhaalla). Poika 11kk. Nyt on huutanut pari päivää ja on tosi kiukkuinen ja ärtyinen eikä päikkäreistä ole tietoakaan... :o Kovasti yritetään keksiä pojalle virikkeitä mutta ei mikään oikein auta. En muista tälläista rumbaa edellisten hampaiden...
  5. A

G: Vaipoista

Meillä käytettiin ihan alussa Libero new born, istui parhaiten meidän pojalle. Pampers oli liian iso/väljä. Nyt ollaan käytetty lidlin vaippoja 4kk jälkeen, poika nyt 10kk. Olen ollut tosi tyytyväinen! Eivät ne mitenkään erityisen paksuja ole ja ei ole pojalla koskaan ollut ihottumaa! Ovat ne...
  6. A

Vauva-jumppaa Vantaalla

Minäkin olisin kiinnostunut tulemaan meidän kohta 11kk pojan kanssa, kun asutaan siellä aika lähellä. Kiitos Annamari tiedoista!
  7. A

veden antaminen

Olen antanut meidän pojalle vettä (keitän)4kk iästä. Ensin ei halunut juoda kun vesi ei maistuu millekään mutta nykyään juo, nyt 10kk vanha. Suosittelen kyllä veden keittämistä koska vedessä on paljon pöpöjä. Itse keitän vieläkin vaikka nykyään sekoitan puolet keitettyä vettä kraanaveteen.
  8. A

Milloin velliä?

Itse olen aina vastustanut neuvoloiden imetyshokemista. Kaikki äidit eivät jaksa/voi täysimettää. Itse imetin 4kk ja sitten vain maito loppui (eli se siitä että kyllä se maito riittää jos sitä kerran on ruvennut nousemaan! )Olin myös imettänyt ja antanut korviketta samaan aikaan kun poika oli 2...
  9. A

Mikä mättää kun 10kk vauva ei nuku öisin?

Meillä oli aika hurja yörumba noin 3 viikkoa sitten. Poika melkein 10kk. Hän heräsi joka yö 3-5 kertaa, ja välillä ainut keino oli antaa maitoa pullosta siinä 05 aikaan. Ei äiti vaan millään halunnut aloittaa päivän siihen aikaan!!! Nyt olen lisännyt ruokakertoja joten poika syö puurot aamulla...
  10. A

Milloin velliä?

Älä tosiaan vielä aloita vellillä! Vauva on vielä liian pieni. Aloita korvikkeella ja sitten 4 kk tienoilla voit ruveta antamaan velliä. Maissivellillä on aika hyvä aloittaa. Meidän pojalle maistui myös peruna-porkkanavelli tosi hyvin :)
  11. A

10 kk vauva ja tavaroiden heittäminen!

Hei! Ihmettelen jos muiden vauvat tekevät samoin: Heittävät raivolla kaikki tavarat ja myös tuttipullon/nokkamukin lattialle. Olen yrittänyt antaa pojan itse juoda pullosta ja mukista mutta ei! Hän ei halua edes niihin koskea, eli jos ei äiti tai isä ole pitämässä pullosta kiinni niin lattialle...
  12. A

Yö heräily

Hei Äippä 80! :hug: tiedän tunteen. Meillä oli just tuo sama rumba, joka kesti noin 3 viikkoa. Poika 9.5 kk. Meillä vain herättiin 3-5 kertaa ja kyllä täällä sekä äiti että isä oli aivan zombina. Meillä ei vielä tällä hetkellä ole mahdollisuutta laittaa poika omaan huoneeseen. Rupesin sitten...
  13. A

Millä puurolla olisi hyvä aloittaa ja...

Meillä aloitettiin HIPP luomupuurolla heti kun poika oli 4kk. Tykkäsi kovasti ja rupesi nukkumaan paljon paremmin. Sen jälkeen annoin niitä Muksu puuroja (riisi ja banaani-päärynä). Ne ovat tosi helppoja kun ei tarvitse keittää. Vain sekoittaa kuumaan veteen suoraan lautaselle. Meidän poika vaan...
  14. A

Milloin olisi hyvä aloittaa siirtyminen pullosta nokkamukiin?

Hei! Täällä ihmettelee 9kk pojan äiti nokkamuki asiaa. Meillä ollut pullo käytössä jo monta kuukautta ja tässä kuukausi sitten ostin Ainun nokkamukin. Sitä ollaan yritetty käyttää aina välillä mutta poika vaan heittääntyy hankalaksi heti kun mukin tuodaan esiin. Hän ei millään halua edes...
  15. A

9kk itkuisuus,rytmi ym ym...

Hei! Allergioista minulla ei ole kokemusta mutta näin meidän pojan rytmi (9kk) noin 7.00 herätys (joskus herätään oikein ryminällä 5.30 jolloin vaippa vaihdetaan hissukseen ja poika saa maitoa. Unia jatketaan 8.00 asti) 7.30 aamupala. Puuroa, hedelmäsosetta ja maitoa 100ml Leikitään 9.00...
  16. A

aamumaito=hyvä tai huono?

On kyllä TOSI ihanaa lukea että muillakin on samoja ongelmia. Rupeaa noi yöt tosiaan olemaan aivan liian rasittavia. Jotkut ovat sanoneet, että tutti pitäisi ottaa pois siinä 5kk iässä ja sitten unikoulu päälle ja omaan huoneeseen. Silloin kai nukkuvat paremmin. En tiedä...pitäisikö nyt kokeilla...
  17. A

Kumpi ensin, liha vai kala?

Välillä nuo terkkarit eivät mun mielestä oikein tajua mitään. Lukevat vaan kirjasta suoraan eivätkä yhtään mieti, että kaikki vauvat ovat tosi yksilöllisiä. Mun mielestä puuro on hyvä juttu illalla ennen nukkumaan menoa. Eihän kukaan halua syödä lihaa kun ollaan sänkyyn menossa! Teit ihan oikein...
  18. A

aamumaito=hyvä tai huono?

Hei pauliina82. En ole edes ajatellut, että ehkä yhdet päikkärit riittäisivät. Täytyy kokeilla huomenna. Parempi ehkä olisi, että nukkuisi kerran kunnolla. Montako kertaa teillä heräillään öisin? Meillä vaihtelevasti, joskus 5 kertaa, välillä 2-3. Vaikka nukahtaakin takaisin niin se alkaa...
  19. A

vauvan pulloilu

Minä imetin ja annoin pullosta alusta pitäen. Ei ole koskaan näyttänyt hapanta namaa pullolle.
  20. A

Kumpi ensin, liha vai kala?

Aloitin meidän pojalle puuron siinä 4,5kk iässä. Ostin silloin Hippo Luomu puuroa, jota voi antaa 4kk alk. Poika tykkäsi kovasti ja sen jälkeen nukkui paljon paremmin! Meillä ei peruna koskaan ollut kovin suosittu. Se on niin mauton ilman suolaa. Mun mielestä voit hyvin aloitaa puurolla.

Yhteistyössä