Hakutulokset

1. L

Refluksi ja Nexium/neocate

Hei, tähän reluksilasten maitoasiaan kommentoisin, että nythän imeväisikäisille refluksipotilaille on kehitetty ihan oma, antirefluks, maito. Nutrician tuote, NUTRILON AR. Resertillä apteekista. Ei sovellu tietenkään maitoallergiselle mutta muuten avan loistava minun kokemuksen valossa. Oma 7kk...
  2. L

Tietoa ja vertaistukea refluksilasten vanhemmille 6.11

Kiitos uudesta yhdistyksestä, kahden refluksilapsen äitinä olen jo tätä jo odottanut! Laitattehan nettisivujen osoitteen ja tiedon jäseneksi liittymisen mahdollisuudesta. Ehkäpä joskus tulevaisuudessa tapahtumia/ vertaistapaamisia voidaan järjestää Helsingin ulkopuolellakin.
  3. L

Eteisistukka ja verenvuodot

Kiitos tombatar sukkelasta vastauksesta. Muiden kokemukset auttaa! Vuodelepoa toki koetan mahd paljon, kotona tosin on leikki-ikäinen esikoinen ja totaalilepo ei tietystikään onnistu. Eikä mua näillä viikoilla vielä huolita osastollekaan... Kun sanoit, että vuotosi saatiin tyrehdytettyä, niin...
  4. L

Eteisistukka ja verenvuodot

Hei, kaipailisin kokemuksia odotuksesta eteisistukan (kohdunsuulla oleva, kokonaan tai osittain) kanssa... Millaisia mutkia matkassa on ollut? Ja kuinka kävi? Neuvoja ja vinkkejäkin otan mielihyvin vastaan :| Minulla on täydellinen eteisistukka, täysin kohdunsuulla ja viikkoja vasta 14+...
  5. L

Mpr:stä tulleet oireet???

Minä mietin lapseni mpr-rokottamista nyt kun lapsi on vanhempi, reilu 3v. Muut rokotushjelman mukaiset rokotteet muksu on saanut, mutta mpr halusin siirtää myöhemmäksi. Onko myöhemmällä iällä rokottamisesta kenellä kokemusta? Puolesta tai vastaan :) Kuulisin mielelläni kokemuksia myös...
  6. L

Voiko MPR:n rokottaa osissa?

Kiitos vastauksestasi!
  7. L

Voiko MPR:n rokottaa osissa?

Hei tietäisikö kukaan, että voiko MPR-rokotteen antaa lapselle osissa ja eri aikoina? Siis niin ettei käytettäisi varsinaista yhdistelmärokotetta vaan annettaisiin tuhkarokkorokete erikseen, vihurirokkorokote erikseen ja sikotauti erikseen.
  8. L

Syömisestä ja temppuilusta

Hei, ottamatta sen enempää kantaa aiempiin vinkkeihin kerron vielä meillä käytössä olevan "niksin". Meillä on ollut käytössä ensisoseiden syönnistä alkaen RUOKAKYNTTILÄ. Sytytämme kynttilän ennen syömisen aloittamista ja lopuksi lapsi saa sen itse puhaltaa. Tähän ei meillä liity mitään...
  9. L

Miten helpotusta 1-vuotiaan flunssaan?

Minä löysin apteekista flunssaa helpottamaan WELEDA Rhinorondron-nenäsuihkeen. Se on aloe veraa ja keittosuolaliuosta sisältävä suihke ja todella helppo suihkauttaa pieneen nenään. Tipat varmasti ajaisivat saman asian mutta käytännöllisyys on suihkeelle +. Paranemisia nuhanenille :)
  10. L

Refluksia? lapsi vajaa 2kk

Refluksi on ihan mahdollinen vaiva ihan pienelläkin vauvalla. Meillä refluksilääkitys alkoi lääkärin määräämänä pH-mittauksen jälkeen juuri 7 vk iässä. Kiinteiden syömisen aloittaminen saattaa helpottaa, mutta ei välttämättä jokaisen kohdalla. Refluksi voi olla lievää tai sitten oikeastikin...
  11. L

Kengistä ja villasukista

Minä sain kenkäkauppiaalta tähän villasukka vai ei-kysymykseen sellaisen vastauksen, että karvavuori- ja gore-tex-kenkiin ei edes suositella villasukkaa. Se kun päin vastoin huonontaa kengän omaa lämpönpitokykyä. Paras sukka on kuulemma froteesukka. Minä hankin talveksi omalle 1v6kk lapselle...
  12. L

Hoitolisään vaikuttavat tulot?

Hei, mahtaisiko kukaan tietää, että vaikuttaako kotihoidontuen hoitolisään se, että on saanut omaisuuden myynnistä luovutusvoittoa? Pääomatulothan vaikuttavat kyllä, mutta luovutusvoitoista en itse tiedä. Kelan etuusviidakko pistää pään pyörälle ihan kunnolla... Kiitos avusta!
  13. L

Potkuri, jossa turvavyö?

Onko joku nähnyt potkuria, jossa olisi valmiina turvavyö kyydissä istuvalle? Mistähän sellaista saisi ostaa tai onko jollakulla valmis idea kuinka ja millaisen turvavyön voi itse potkuriin kiinnittää? Ajattelin, että talven tullen voisi alle 2v lapsen istuttaa potkuriin, ei aina tarvitsisi...
  14. L

paras kantoliina/reppu/rinkka

Ergo mahtuu "isollekin" ihmiselle, meillä isäkin on reppua mielellään käyttänyt. Oma reppu (new generation) on ostettu netin kautta, meillä on myös talvikeleille kantorepun suoja ja huppu. Katsopa www.babyidea.fi. Ergo on aika arvokas ostettaessa, mutta meillä osoittautunut jokaisen euron...
  15. L

Kaikki menee suuhun - mikä neuvoksi?

Meillä on 1v2kk poika, joka laittaa aivan kaiken löytämänsä suuhun. Siis AIVAN kaiken. Kivet, kepit, kävyt, kastemadot, koirankakat, tupakantumpit, vanhat purukumit, muut roskat.... koetan kaiken aikaa vahtia ja kieltää, mutta mitenkään en ehdi aina väliin vaan inhotus ehtii suuhun saakka...

Yhteistyössä