paras kantoliina/reppu/rinkka

• Viestiketjun aloittaja lenkkeilyyn
  • Ensimmäinen viesti
lenkkeilyyn
Hei! Meillä ei 8 kk ikäinen enää viihdy vaunuissa (eikä oikein mahdu kun on pienet vaunut), ja olen ajatellut jonkinsortin kantolaitteen hankkimista, että pääsisi lenkille ja itsekin saisin kävelystä tehokkaampaa! Mutta mikä voisi olla hyvä? Itselläni ei ole kokemusta minkäänlaisesta kantovälineestä... Onkohan liki kymmenkiloinen jo iso liinaan? Toivoisin kokemuksianne erilaisita härveleistä!

juu
Meillä käytössä Deuterin kantorinkka, ostettu Partioaitasta. Kallis investointi (hinnat n. 180 e) mutta on hyvä kantaa ja lapsi viihtyy kun näkee sieltä hyvin. Pienempänä käytettiin paljon Ergon kantoreppua, siinä on hyvä ja kevyt kantaa, ja sitä käytetty myös kotona kun oli yöheräilyjä eikä meinannut nukahtaa, Ergo hyvä myös kantajan selälle. Liinailua olen koittanut pari kertaa mutta ei ole vaan jotenkin mukava.

Hei
Meillä on pata-pun-kantoreppu ja olen ollut siihen todella tyytyväinen. Lapsi on 2,5 v ja reppu on ollut 1,5 v käytössä. Lasta voi kantaa sekä selässä että edessä.
Suosittelen kokeilemaan.
Ergo on aika samantyyppinen, mutta pata-pum on halvempi.

Greippi
Meilläkin on ollut Patapum-reppu kovassa käytössä metsälenkeillä, ensin ns. vauvamalli ja nyt 2-vuotiaalla taaperomalli. Olen käyttänyt sitä paljon myös reissuilla ja yleisötapahtumissa. Kätevä käyttää ja menee pieneen tilaan vaikka kassiin (toisin kuin esim. kantorinkka).

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 20:14 Siis pata-pum kirjoitti:
eikä pata-pun ( :
Se on muuten Patapum ilman mitään väliviivoja.

http://www.sannanshoppi.net/epages/Kaupat.axl/?ObjectPath=/Shops/sanna/Products/ka04/SubProducts/ka04-0001

Meillä on kans semmoinen ja olen enemmän kun tyytyväinen. Ergo on vissiin ihan samanlainen mutta maksaa aika paljon enemmän.

Meillä on patapumin katoreppu ja olen siihen älyttömän tyytyväinen. Pienenä lapsella oli liina, mutta noin 1-vuotiaana siirryttiin tuohon kantoreppuun ja vielä nyt, melkein kolmen vanhana, kulkee siinä mukana mainiosti.
Ihan hirveän pitkiä aikoja (tuntitolkulla) ei noin isoa lasta saa enää kannettua, koska lapsen jalat puutuvat, mutta vielä vuosi sitten onnituivat monen tunninkin pyrähdykset. Knnan edelleen lähinnä edessä; selässä harvemmin.
Suosittelen patapumia tai ergoa, joka on samantyyppinen. Niitä on helppo käyttää varmaan sellaisenkin, joka ei ole ennen "kantovälineitä" käyttänyt. Säädöt kannattaa laittaa itselle juuri sopiviksi vaikka se aluksi veisikin aikaa niin eivät kantajan paikat kipeydy.

Meillä käytössä EMMA kantorinkka ostettu 2.v sitten Lastentarvikeliikkeestä 80 euroa.Tosi tukeva kantaa, ei kipeydy selkä pitkillä matkoillakaan, lapsi näkee sieltä hyvin eikä ole koskaan valittanut jalkojenkaan puutuvan. Toisekseen siinä on mukana tavaroille pieni reppu ja maahan laskettaessa jalka joka pysyy tukevasti pystyssä. Kannan siinä edellenkin 3 v painoa 12 kg.

meillä ollut ergo käytössä siitä kun vauva 3 vkoinen ja on niin tukeva ettei tarvitse asentoja miettiä, ergolla käyty metsälenkit ja marjastukset ja sienestykset jne. Ja ainakin meillä lapsi viihtyy repussa ja pystyy nukkumaan siinä ollessa ihan levollisesti.

Ergo mahtuu "isollekin" ihmiselle, meillä isäkin on reppua mielellään käyttänyt. Oma reppu (new generation) on ostettu netin kautta, meillä on myös talvikeleille kantorepun suoja ja huppu. Katsopa www.babyidea.fi. Ergo on aika arvokas ostettaessa, mutta meillä osoittautunut jokaisen euron arvoiseksi ja onhan se pitkäikäisempi kuin moni muu kantoreppu.

Yhteistyössä