Hakutulokset

1. M

Miten miä saan tuon pojan syömään jotain?

Jep, juuri noin. Minun lapset myös hyvin laihoja, paljon alle painokäyrien. Olen normaalisti tarkka syömisten suhteen, mutta kuten sanoin vatsatauti tekee poikkeuksen. Silloin annan sipsejä ( suolan takia ) sekä makeita juomia ( sokerin takia ) myös jäätelöt hyviä. Elikkäs seuraile...
  2. M

oh, kirjoittelin samaan aikaan kuin sinä, enkä siis ehtinyt lukea, ettei herkutkaan maistu. Meillä on lapsilla ollut usein sama eli pelkäävät oksennusta niin kovaa, etteivät uskalla syödä mitään. Pienellä pakolla on pitänyt " ruokkia", jotta huomaavat, että ruoa pysyy jälleen sisällä. Voi olla...
  3. M

Juuri näin eli anna kaikkea mikä vain suinkin maistuu, viis terveellisyydestä. Alkaa syömään normi ruokaa ajan myötä, eihän oksentamisesta ole kuin pari päivää. :)
  4. M

voiko noihin kaikkiin mennä samalla mekolla?

Höpön löpö... Toi asu on oikein hyvä kaikkiin noihin juhliin. Ei kai oikeasti ihmiset pidä juhlia sen takia, että vieraat maksaa itsensä kipeäksi asujensa takia tai menettää yöunensa... Pääasia lienee, että tulee paikalle.... :hug:
  5. M

Tunteita ja tuoksuja

Paul ehti pelastaa Christinen. Sitten Isabella meinasi puukottaa Paulin, mutta se lakimies Baldwin sieppasi puukon Isabellalta. Isabella yritti ensin sepittää etsiville joutuneensa autiolle saarelle jne. mutta kun Christine virkosi pidätettiin Isabella. :wave:
  6. M

Viking Coretex kengät

Itse en mitään korvauksia odotakkaan. Haluan vain tehdä selväksi, että olen ollut kuusi vuotta tyytyväinen ko. kenkien käyttäjä, mutta nyt ex sellainen ( sama kun heittäisi rahat kaivoon ). Toivon myös, että yrittävät edes jotakin järjellistä selvittää syyksi, muu kuin kova käyttö.
  7. M

Viking Coretex kengät

Laitoin sieltä Vikingin sivujen kautta asiasta sähköpostiviestiä, mutta en ole saanut vielä vastausta. En älynnyt kuittia säilyttää, kun kengät aikaisemmin ovat olleet erittäin hyvin kestävät. Meillä kenkien käyttö selkeästi vähentynyt tänä vuonna, koska lapset menivät kouluun, eivätkä ulkoile...
  8. M

Viking Coretex kengät

Meillä on ollut tänä talvena sama ongelma ko. kenkien kanssa. Ostin lokakuussa kahdelle lapselle ko. kengät (a 70 e ) . Joulukuussa molempien parien kengät vuotivat kärjistä. Ostimme toiset parit molemmille, erilaiset malliltaan ja hinnaltaan ( a 50 e ). Helmikuussa molemmat vuotivat...
  9. M

Minne reissuun lokakuussa?

Heippa ! Mietin itse viime syksynä samaa eli ei hirveän pitkää lentoa lasten takia ja pitäisi olla lämmintä. Kartoitin vaihtehtoja ja totesin lämmintä olevan silloin vielä ainakin Egyptissä, Turkissa ja Kyproksella. Egyptin karsin pois suuren vatsatauti riskin takia, Turkki ei kiinnostanut...
  10. M

Mihin numeroon voi soittaa...

lisäys... pitää täyttää tarkkailukriteerit mikäli ei ole itse halukas sairaalahoitoon. Voisitko kutsua ystäväsi luoksesi yötä ja viedä hänet heti aamusta terveysasemalle...?
  11. M

Ei millään pahalla, mutta eipä hätänumerossa paljon voida tässä tapauksessa auttaa. Ketään kun ei voi väkisten ambulanssilla mihinkään viedä kuin virka-apu pyynnön turvin ja siihen pitää olla äärettömän vahvat perusteet...ja sitten pitäisi vielä täyttää tarkkailukriteerit.
  12. M

Neuvola myös hyvä vaihtoehto, kaikkialla ei vaan saa aikoja sinne kovin nopeasti...
  13. M

Ei kuulu sosiaalitoimen piiriin auttaa masentunutta äitiä vaan terveystoimen. Eli uudelleen sama :huomenna heti yhteys terveysasemalle tai psykiatrian poliklinikalle (jonne ei välttämättä pääse ilman lähetettä, riippuu paikkakunnasta ) siis ensisijaisesti suosittelen sitä terveysasemaa, josta...
  14. M

Ei ole päivystysluontoinen asia, koska kestänyt jo noin kauan. Arkena eli huomenna yhteys psykiatrian poliklinikalle tai omalle terveysasemalle.
  15. M

miten yökuivaksi?

Pitää vielä lisätä SANSELLE että kuulen nyt ( työskennellyt sairaanhoitajana lähes 15 v )ensimmäistä kertaa, että viisi vuotiasta alettaisi tutkimaan yökastelun takia... Tätä suuresti ihmettelen, koska yökastelu on tosiaan vielä kouluiälläkin äärimmäisen yleistä ja siis normaalia. =)
  16. M

miten yökuivaksi?

Älä turhaan ota asiasta stressiä... Lapsi voi öisin kastella vielä kouluikäisenäkin, varsinkin pojat. Joillakin hermosto kypsyy hitaammin ja täysin normaalia, jos siis vain öisin tapahtuvaa. Itsellä 6 vuotiaat kaksoset, joista toinen ollut jo vuosia yökuiva ja toinen saattaa edelleen välillä...
  17. M

Mistä te löydätte kaksosille..

Itsellä ei mene jakeluun miksi kaksoset on puettava samanlaisiin vaatteisiin ? Siksi, että äidistä on söpöä jos lapset on kuin kaksi marjaa ? Lapsen identiteetin kehitystä ei se ainakaan palvele lainkaan ja miettikää itse olisiko hauskaa jos joku kulkisi vieressä aina samanlaisissa vaatteissa ...

Yhteistyössä